KilleRart Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Moje uszanowanie szanownym kolegom. Kupiłem kilka dni temu silnik marki SC 7,5ccm. Czy możecie ocenic czy silnik był palony czy czeka mnie docieranie. Jak docierać wiem, mam potrzebne materiały (literaturę). Co jeszcze potrzebuję aby owy silnik uruchomić, jakie przekroje wężyków itp... Silnik, który zakupiłem. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1037127406 Dziękuję pięknie za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Silnik wydaje się nowy , ale na wszelki wypadek warto wypalić 1 albo 2 baki zanim poleci w górę :mrgreen: . Do uruchomienia silnika będziesz potrzebował klipsa do żarzenia świec .Co do wężyków to najzwyklejszy wystarczy . Mam nadzieję że pomogłem. PS: Silnik możesz uruchamiać ręką , albo możesz zakupić rozrusznik . Jak uważasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Zajrzyj, czy tłok nie jest brązowy. Przez okno wylotowe, po zdjęciu tłumika. Jeśli tłok czysty, to raczej nowy; na taki wygląda. Podokręcaj wszystkie śruby, również te mocujące silnik do łoża i samo łoże, poziom paliwa ok. 10 mm wyżej niż rozpylacz w gaźniku = oś dźwigienki regulacji obrotów, a na nią załóż jakiś popychacz z drutu i wyprowadź do tyłu, aż za zbiornik aby móc regulować obroty silnika. Zbiornik 300 - 350 ml. Wężyk między igłą dozowania paliwa a rozpylaczem jest; zastosuj taki sam do połączenia ze zbiornikiem - taki, żeby miał ok. 2 mm średnicy wewnętrznej. Zbiornik umocuj pewnie, żeby się nie przesuwał, najlepiej na jakiejś gąbce za pomocą gumy, bo powinien być elastycznie. Brak świecy - nie znam tych silników, ale A-3 powinna być dobra; chyba, że ktoś z doświadczenia zaleci inną. Do żarzenia najlepszy byłby panel, ale może być akumulator 1,2 V/3000mAh z klipsem, w ostateczności krokodylkami, ale należy zwracać uwagę, żeby nie zewrzeć akumulatora na krótko. Śmigło dałbym 11/12 x 6/7 ", przykręc je dobrze; powinno być wyważone. Przydatny byłby kołpak i rozrusznik, ale i ręką można odpalać; radziłbym zaopatrzyć się w skórzaną rękawicę spawalniczą. I pamiętaj: Nikt nie może znajdować się w płaszczyźnie wirującego śmigła; najlepiej z tyłu, to samo dotyczy Ciebie - po uruchomieniu przemieszczasz się do tyłu i wtedy regulujesz silnik, zresztą właśnie regulację ma właśnie tam. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Pięknie dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Jak tylko silnik dotrze do mnie sprawdzę go dokładnie według wskazówek. Teraz biorę się za zamówienie odpowiednich akcesoriów które zostały wymienione wyżej. Co do bezpieczeństwa wiem doskonale i jestem świadomy, że to nie jest zabawka. Rękawice posiadam takie PRL-owskie ze skóry twardej (milicyjne), na pewno się przydadzą. A co myślicie o świecy OS8, ponieważ faktycznie muszę jakieś kupić gdyż w silniku jej brak a i zapas się przyda. W internecie na temat silników SC nie ma dosłownie nic, choć jest kropla w krople podobny do ASP to jednak już jest jak by nie patrzeć inny silnik. :/ A szkoda, no chyba, że do silnika będę miał instrukcję, ale to mało prawdopodobne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Może znajdziesz instrukcję w internecie A do jakiego modelu idzie ten silniczek ?? PS: Co do świec to na początek najlepiej kupić 2 sztuki ( ciepłą i średnią ) OS 08 to dobra świeca sam mam taką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Przekopałem na temat tegoż silnika google itp... i lipa nic nie ma. Co do modelu to zastanawiam się nad wyborem, ale na pewno będzie to samolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Jak dobrze kojarzę to MAGNUM , ASP i SC to różne nazwy handlowe silników produkowanych na różne regiony globu. Poszukaj instrukcji do ASP i :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Jak dobrze kojarzę to MAGNUM , ASP i SC to różne nazwy handlowe silników produkowanych na różne regiony globu. Poszukaj instrukcji do ASP i :jupi: Pięknie dziękuję, tak też zrobię. Czy ktoś z szanownych kolegów posiada takowy silnik i może napisać jak się sprawuje i jak z dostępnością części. Patrzyłem za paliwem do silniczka i znalazłem 2,5L opakowania. Czy do docierania skład mieszanki jest taki sam? czy po prostu kupić zatankować i kręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nox1 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 http://www.nastik.pl/manuals.php?osCsid=448a4751cd7402da7c351904fe9e3356 instrukcja obsługi ASP/magnum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 22 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Właśnie również tę stronę znalazłem, ale dziękuję za kolegi poświęcony czas. Jeśli mój silnik i ASP to te same silniki, to teraz wiem na czym stoję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 Co do paliwa to na początek zalecam 5 % nitro i 18-20 % oleju syntetycznego i rycynowego . Tu link: http://www.nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html Paliwo to jest świetne a teraz w dodatku na promocji , najlepiej kupić 5 l bo starczy na dłużej i taniej wyjdzie . Po dotarciu można używać tego samego lub tego : http://www.nastik.pl/a1019tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-426.html PS: Co do części . Jeżeli silnik jest bardzo podobny do silnikow ASP to myśle , że jakieś części na pewno się znajdą , ale nie koniecznie na polskich stronach Acha zapomniałem dodać , ze Paliwa tego producenta bardzo dobrze się spisują i są dobrej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 ...Co do paliwa to na początek zalecam 5 % nitro i 18-20 % oleju syntetycznego i rycynowego...Jesli wierzyć instrukcji, to 20%, ale samej rycyny, a nie mieszanki oleju syntetycznego i rycynowego...Domieszka syntetyku i więcej nitrometany po dotarciu... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Część zakupów już zrobiona. Paliwo zostawiam na koniec. Grzałka cały zestaw 7in1 99,00 PLN Śmigło 10/7 (docieranie) 8,00 PLN Śmigło 12/7 10,00 PLN Świeca OS MAX A3 2x 44,00 PLN Zbiornik 350ml Kavan 25,00 PLN Przewód paliwowy 5/2 1mb 8,00 PLN Co do paliwa to czy można samemu sporządzić mieszankę bez syntetyku, ale z rycyną czy tylko kupno gotowej wchodzi w grę? No i oczywiście co kupić (jakie składniki) do zrobienia samemu paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Nie warto mieszać,szkoda silnika a zysk praktycznie żaden,z resztą wątpię ,że uda Ci się zdobyć metanol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Chciałbym na dotarcie paliwo bez syntetyków, ale skoro nie da się to kupiłem 5L paliwa właśnie w promocji. Dziękuję za odpowiedzi. I jeszcze malutkie pytanie: śmigło założyć tak aby uruchamiać silnik kręcąc je w lewo (odwrotnie niż wskazówki zegara?) patrząc od czoła silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nox1 Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Kręcimy śmigłem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara uderzając w śmigło powinniśmy uderzać w śmigło z tej "ostrej" strony gdy silnik zaskoczy powinien się kręcić w lewo. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Dzisiaj przyszedł do mnie silniczek, na resztę części jeszcze czekam. Wszystkie śruby po dokręcałem, podkładki sprężyste mocowania gaźnika usunąłem. Tłok się wręcz świeci więc silnik jest nowy. Wstępną regulację gaźnika zrobiłem (nastawy fabryczne). Na tłoku przez otwór świecy widać jakieś paprochy, czy można to czymś wypłukać ponieważ nie chciałbym zdejmować głowicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Lepiej byłoby odkręcić głowicę i tylny dekielek i wypłukać. Oczywiście najpierw usunąć za pomocą plastikowej pęsety, lub drewnianej wykałaczki, widoczne zanieczyszczenia. Płukać jakimś denaturatem, czy innym spirytusem, nie benzyną, za pomocą np. strzykawki. Można też paliwem. Później poskładać, śruby dociągać z czuciem, na krzyż...Ale tego chyba nie muszę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Musisz Karol, ta informacja przecież zostanie "dla potomnych" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KilleRart Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Dziękuję pięknie wszystkim kolegom za odpowiedzi za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.