Jump to content

Silnik spalinowy 7,5ccm SC


KilleRart

Recommended Posts

Moje uszanowanie szanownym kolegom.

 

Kupiłem kilka dni temu silnik marki SC 7,5ccm. Czy możecie ocenic czy silnik był palony czy czeka mnie docieranie. Jak docierać wiem, mam potrzebne materiały (literaturę). Co jeszcze potrzebuję aby owy silnik uruchomić, jakie przekroje wężyków itp...

 

Silnik, który zakupiłem. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1037127406

 

Dziękuję pięknie za wszystkie odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Silnik wydaje się nowy , ale na wszelki wypadek warto wypalić 1 albo 2 baki zanim poleci w górę :mrgreen: . Do uruchomienia silnika będziesz potrzebował klipsa do żarzenia świec .Co do wężyków to najzwyklejszy wystarczy :).

 

Mam nadzieję że pomogłem.

 

PS: Silnik możesz uruchamiać ręką , albo możesz zakupić rozrusznik . Jak uważasz.

Link to comment
Share on other sites

Zajrzyj, czy tłok nie jest brązowy. Przez okno wylotowe, po zdjęciu tłumika. Jeśli tłok czysty, to raczej nowy; na taki wygląda.

Podokręcaj wszystkie śruby, również te mocujące silnik do łoża i samo łoże, poziom paliwa ok. 10 mm wyżej niż rozpylacz w gaźniku = oś dźwigienki regulacji obrotów, a na nią załóż jakiś popychacz z drutu i wyprowadź do tyłu, aż za zbiornik aby móc regulować obroty silnika. Zbiornik 300 - 350 ml.

Wężyk między igłą dozowania paliwa a rozpylaczem jest; zastosuj taki sam do połączenia ze zbiornikiem - taki, żeby miał ok. 2 mm średnicy wewnętrznej. Zbiornik umocuj pewnie, żeby się nie przesuwał, najlepiej na jakiejś gąbce za pomocą gumy, bo powinien być elastycznie.

Brak świecy - nie znam tych silników, ale A-3 powinna być dobra; chyba, że ktoś z doświadczenia zaleci inną. Do żarzenia najlepszy byłby panel, ale może być akumulator 1,2 V/3000mAh z klipsem, w ostateczności krokodylkami, ale należy zwracać uwagę, żeby nie zewrzeć akumulatora na krótko.

Śmigło dałbym 11/12 x 6/7 ", przykręc je dobrze; powinno być wyważone. Przydatny byłby kołpak i rozrusznik, ale i ręką można odpalać; radziłbym zaopatrzyć się w skórzaną rękawicę spawalniczą.

I pamiętaj:

Nikt nie może znajdować się w płaszczyźnie wirującego śmigła; najlepiej z tyłu, to samo dotyczy Ciebie - po uruchomieniu przemieszczasz się do tyłu i wtedy regulujesz silnik, zresztą właśnie regulację ma właśnie tam.

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Pięknie dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi. Jak tylko silnik dotrze do mnie sprawdzę go dokładnie według wskazówek. Teraz biorę się za zamówienie odpowiednich akcesoriów które zostały wymienione wyżej.

 

Co do bezpieczeństwa wiem doskonale i jestem świadomy, że to nie jest zabawka. ;) Rękawice posiadam takie PRL-owskie ze skóry twardej (milicyjne), na pewno się przydadzą.

 

A co myślicie o świecy OS8, ponieważ faktycznie muszę jakieś kupić gdyż w silniku jej brak a i zapas się przyda.

 

W internecie na temat silników SC nie ma dosłownie nic, choć jest kropla w krople podobny do ASP to jednak już jest jak by nie patrzeć inny silnik. :/ A szkoda, no chyba, że do silnika będę miał instrukcję, ale to mało prawdopodobne.

Link to comment
Share on other sites

Może znajdziesz instrukcję w internecie :)

 

A do jakiego modelu idzie ten silniczek ??

 

PS: Co do świec to na początek najlepiej kupić 2 sztuki ( ciepłą i średnią )

OS 08 to dobra świeca sam mam taką.

Link to comment
Share on other sites

Jak dobrze kojarzę to MAGNUM , ASP i SC to różne nazwy handlowe silników produkowanych na różne regiony globu.

Poszukaj instrukcji do ASP i :jupi:

Pięknie dziękuję, tak też zrobię.

 

Czy ktoś z szanownych kolegów posiada takowy silnik i może napisać jak się sprawuje i jak z dostępnością części.

 

Patrzyłem za paliwem do silniczka i znalazłem 2,5L opakowania. Czy do docierania skład mieszanki jest taki sam? czy po prostu kupić zatankować i kręcić.

Link to comment
Share on other sites

Co do paliwa to na początek zalecam 5 % nitro i 18-20 % oleju syntetycznego i rycynowego . Tu link:

 

http://www.nastik.pl/a519tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-395.html

 

Paliwo to jest świetne a teraz w dodatku na promocji , najlepiej kupić 5 l bo starczy na dłużej i taniej wyjdzie .

 

Po dotarciu można używać tego samego lub tego :

 

http://www.nastik.pl/a1019tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-426.html

 

PS: Co do części . Jeżeli silnik jest bardzo podobny do silnikow ASP to myśle , że jakieś części na pewno się znajdą , ale nie koniecznie na polskich stronach :)

 

Acha zapomniałem dodać , ze Paliwa tego producenta bardzo dobrze się spisują i są dobrej jakości.

Link to comment
Share on other sites

...Co do paliwa to na początek zalecam 5 % nitro i 18-20 % oleju syntetycznego i rycynowego...

Jesli wierzyć instrukcji, to 20%, ale samej rycyny, a nie mieszanki oleju syntetycznego i rycynowego...

Domieszka syntetyku i więcej nitrometany po dotarciu... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Część zakupów już zrobiona. Paliwo zostawiam na koniec.

 

Grzałka cały zestaw 7in1 99,00 PLN

Śmigło 10/7 (docieranie) 8,00 PLN

Śmigło 12/7 10,00 PLN

Świeca OS MAX A3 2x 44,00 PLN

Zbiornik 350ml Kavan 25,00 PLN

Przewód paliwowy 5/2 1mb 8,00 PLN

 

Co do paliwa to czy można samemu sporządzić mieszankę bez syntetyku, ale z rycyną czy tylko kupno gotowej wchodzi w grę? No i oczywiście co kupić (jakie składniki) do zrobienia samemu paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Chciałbym na dotarcie paliwo bez syntetyków, ale skoro nie da się to kupiłem 5L paliwa właśnie w promocji. Dziękuję za odpowiedzi.

 

I jeszcze malutkie pytanie:

 

śmigło założyć tak aby uruchamiać silnik kręcąc je w lewo (odwrotnie niż wskazówki zegara?) patrząc od czoła silnika.

Link to comment
Share on other sites

Kręcimy śmigłem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara uderzając w śmigło powinniśmy uderzać w śmigło z tej "ostrej" strony gdy silnik zaskoczy powinien się kręcić w lewo. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj przyszedł do mnie silniczek, na resztę części jeszcze czekam. Wszystkie śruby po dokręcałem, podkładki sprężyste mocowania gaźnika usunąłem. Tłok się wręcz świeci więc silnik jest nowy. Wstępną regulację gaźnika zrobiłem (nastawy fabryczne). Na tłoku przez otwór świecy widać jakieś paprochy, czy można to czymś wypłukać ponieważ nie chciałbym zdejmować głowicy.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej byłoby odkręcić głowicę i tylny dekielek i wypłukać. Oczywiście najpierw usunąć za pomocą plastikowej pęsety, lub drewnianej wykałaczki, widoczne zanieczyszczenia.

Płukać jakimś denaturatem, czy innym spirytusem, nie benzyną, za pomocą np. strzykawki. Można też paliwem.

Później poskładać, śruby dociągać z czuciem, na krzyż...Ale tego chyba nie muszę :wink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.