Skocz do zawartości

Funtana 125 - cudowny akrobat firmy Hangar 9 - 1,76 m


Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

Dotarł w końcu do mnie upragniony model czyli Funtana 125 (zwana przez moją dziewczynę Fontanna :) ). Kupiłem model poprzez firmę www.model-fan.com.pl Wiele znanych firm nie chciało zejść nawet o 1 zł z ceny dlatego też wybrałem tą firmę. Odnośńie zabezpieczenia modelu to muszę przyznać, że producent zadbał o to wręcz niewiarygodnie..... śmieci po modelu zajęły mi aż 60 l worek... to mówi samo za siebie. Tak więc 1 wrażenie totalnie pozytywne.

 

Producent podaje masę modelu do lotu rzędu: 3,6-4 kg. Moje wyniki z mierzenia poszczególnych komponentów wychodzą zgoła odmiennie. Może dodam, że producent zaleca pakiet 4S i śmigło 16x8..... hmmm....... ciekawe jak oni widzą latanie 3D wtedy ? Czyżby taki pakiet i odpowiedni silnik dał 4,5-5 kg ciągu ?

 

Zwróćcie uwagę na różnicy w wadze statecznika i płata. Szczególnie w tym 1 przypadku wychodzi to procentowo całkiem sporo. Dużą ilość zdjęć umieszczę troszkę poźniej. Na bieżąco będzie też uzupełniany przeze mnie ten post aż do ustalenia ostatecznej wagi modelu. Zamierzam dodać do niego trochę dodatkowe wyposażenia tak więc docelowa waga może wynieść nawet i 5 kg. Mam nadzieję, że konstrukcja to wytrzyma i mi się model nie złoży w locie :D

 

Rozpiętość: 1765mm

Długość: 1745mm

Powierzchnia skrzydła: 71,5dm?

Masa do lotu wg. producenta: 3,6 – 4,0kg

Obciążenie powierzchni: 50 – 56g/dm?

Serwa: 6 szt

 

A OTO MOJE POMIARY:

 

Kadłub: 786 g

Statecznik poziomy prawy: 85 g

Statecznik poziomy prawy: 79 g

Kabina z maską silnikową: 149 g

Statecznik pionowy: 49 g

Owiewka silnika: 108 g

Skrzydło lewe: 356 g

Skrzydło prawe: 348 g

Rura węglowa skrzydło i statecznik: 125 g

 

RAZEM: 2085 g

 

Galanteria, śrubki, snapy, popychacze + sklejka: 235 g

Owiewki kół: 52 g

Podwozie z aluminium: 155 g

Koła główne gumowe + tylne z pianki: 64 g

Śmigło APC 17x10: 51 g

Serwa Savox x 5szt: 5x61,4 = 307 g

Silnik 50-65 SK 380KV: 430g

Pakiet 6S 5000 mAh: 801 g

Łoże silnika: 55 g

Przełącznik Smart Switch: 17g

Odbiornik: 16 g

Regulator 100A: 109 g

Pakiet A123 6,6V: 161 g

 

RAZEM wyposażenie: 2453 g

 

RAZEM KOMPLETNY MODEL: 4538 g

----

Planowane obniżenie masy poprzez instalację:

 

Podwozie węglowe: 90 g

Koła główne piankowe + tylne: 30 g

 

Zysk: 99 g

 

RAZEM cały model by wtedy ważył: 4439 g

----

Możliwy zysk na akumulatorze o mniejszej pojemności wynosi 151 g:

 

Pakiet 6S 4000 mAh: 650 g ( 5000 mAh waży 801 g)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet A123 6,6V: 161 g

Z tego, co podajesz chcesz dac A123 o pojemnosci 2300. Po co? Daj lepiej taki i pojemnosci 1100 i bedziesz mial juz polowe niemal do przodu.

 

Śmigło APC 17x10: 51 g

Smiglo mozesz dac skladane Aeronauta- mozesz na tym z 20g zrzucic.

 

 

Poza tym weglowe loze silnika- z rurek to kolejne gramy do przodu- przy tym modelu z 80g na pewno mozna zaoszczedzic tnac oryginalny domek, ktory jest wykonany z dosc grubej i ciezkiej sklejki.

 

Serwa moglbys wybrac ciut lzejsze o masie do 45g na sztuce. Czy na wysokosc sa 2 serwa?? Tak wynika z opisu, ze potrzebujesz 6 serw.

 

I poza tym nie doliczyles masy klejow, rzepow, akcesoriow do silnika typu piasta.

A wiec walcz, walcz i jeszcze raz walcz z masa, czasem kosztem wygladu i dopiero wowczas bedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem po co te A123, lepiej dać beca i po problemie. U siebie w Yaku 1,8m mam Pro Beca CC. Dobre i lekkie rozwiązanie zasilania elektroniki.

 

Co do domku silnika - zanim zmienisz sprawdź wyważenie, bo może sie okazać że będzie z tym problem.

 

...oryginalny domek, ktory jest wykonany z dosc grubej i cienkiej sklejki.

:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zamierzam dodać do niego trochę dodatkowe wyposażenia tak więc docelowa waga może wynieść nawet i 5 kg. Mam nadzieję, że konstrukcja to wytrzyma i mi się model nie złoży w locie :D

5 kg przy tej wielkości modelu :shock: Konstrukcja pewnie wytrzyma ale latanie nie będzie fajne, tym bardziej 3D.

Moja Extra waży 3,8kg i wcale nie uważam, że to jest super lekko - spokojnie można zdjąć co najmniej 200-250g.

Modelik ładny i może nieźle latać a chcesz z niego zrobić takiego kloca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem po co te A123, lepiej dać beca i po problemie. U siebie w Yaku 1,8m mam Pro Beca CC. Dobre i lekkie rozwiązanie zasilania elektroniki.

Chcialem dac BECa + 2 lipole ale mi doradzili, ze mozna dac bezposrednio jeden pakiet 6,6V o pojemnosci 2300 mAh (zeby wystarczyl na caly dzien latania). Podobno to rozwiazanie + Smart Switch (wlaczanie/wylaczanie modelu) firmy Power Box sprawdza sie doskonale i jest niezawodne. Jak sobie sprawdzilem wage obu rozwiazan to wyszlo albo podobnie albo na korzysc A123.

 

Pakietow 4000 mAh nie chcialem dac gdyz po poprzednim modelu znudzilo mi sie to ciagle przekladanie pakietow co 8-9 min. Bede walczyl z waga oczywiscie. Wkrotce zobaczymy jak sie lata tym czyms ale na dzien dzisiejszy nie widze zbytnio szansy na zejscie ponizej 4400 g. Tym bardziej, ze kupilem 4 pakiety 5000 mAh Turnigy. Chyba, ze je tu sprzedam i kupie o mniejszej pojemnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEC podlaczasz do pakietu zasilajacego czyli 6s 5000. Wydali spokojnie pradowo przy takim modelu i takich serwach - mam na mysli CC Pro BEC. I to jest najmniej skomplikowane rozwiazanie, nie masz zadnych dodatkowych pakietow nic nie musisz ladowac.

 

Jesli bardzo chcesz oddzielny pakiet do zasilania to wkladasz 2s a123 1100. Ja mam taki pakiet w swoim Veloxie, starcza na 4 loty, doladujesz w 10 minut.

 

Nie rozumiem po jaka cholere Ci wlacznik, skoro i tak za kazdym razem musisz podlaczyc pakiet zasilajacy silnik. W takim przypadku podlaczenie kabelkiem pakietu odbiornika nie stanowi problemu. No chyba ze chcesz miec naklejke Powerboxa na modelu to tak.

 

A jesli chcesz sprawe bardzo skomplikowac i wsadzic duzo niepotrzebnych gratow do srodka to polecam:

2s lipol, do tego BEC i jeszcze jakis wlacznik do wszystkiego. =]

 

Najprosciej, najlatwiej to albo sam BEC podlaczony do pakietu silnikowego albo tak jak Boogie mowil 2s 1100 a123. To nie sa jakies wielkie modele i skomplikowane zasilanie niczemu nie sluzy.

 

Sprzedaj te pakiety 5000mah , kup 3700mah, zrob wysokosc na jednym serwie, nie rozumiem po co w takim modelu 2 serwa na wysokosci, na dodatek takie ciezkie i moze zacznie to jakos wygladac. Jesli loty 8-9 minut sa dla Ciebie za krotkie to proponuje przesiasc sie na benzynke. To jest elektryk i pewnych rzeczy nie przeskoczysz, albo chcesz miec dobrze latajacy model o niskiej masie i pare pakietow na zmiane albo kup sobie pakiet 10ah i bedziesz mogl latac przez pol dnia non-stop!:)

 

A poza tym dremel robi cuda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już nic więcej nie da się dopisać do uwag Pawła. Dokładnie tak samo myślę: mniejsze pakiety, wywalić wyłącznik, mały pakiet zasilający lub całkowity brak tak, jak mi radził + odchudzenie gdzie się da i wtedy jest szansa na fajnie latający model.

Poza tym jak dla mnie czasy 8-9min. to naprawdę sporo jak na dobrego elektrycznego akrobata - 4 pakieciki i można zrobić trochę lotów :)

Oczywiście wybór należy do Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEC podlaczasz do pakietu zasilajacego czyli 6s 5000. Wydali spokojnie pradowo przy takim modelu i takich serwach - mam na mysli CC Pro BEC.

 

...zrob wysokosc na jednym serwie, nie rozumiem po co w takim modelu 2 serwa na wysokosci, na dodatek takie ciezkie i moze zacznie to jakos wygladac.

 

A poza tym dremel robi cuda :D

1. CC Pro Bec znosi chwilowego prądu 20A, rozumiem, ze to do serw bo regulator bedzie bral max nawet i 80A jesli dam duze smiglo. Czyli regulator czerpie bezposrednio z aku a odbiornik z aku ale poprzez BECa, tak ? Czyli musze rozgalezic kable wychodzace z pakietu ?

 

2. Ktos mi tez doradzil aby te 6,6V, ktore idzie do odbiornika puscic przez kabel Y aby rownomiernie rozlozyc amperaż na listiwe odbiornika, co sadzisz o tym pomysle ?

 

3. 1 serwo na ster wysokosci ? Czy jestes tego pewien lub czy ktos juz tak robil w modelu tej wielkosci, ze dawal 1 serwo na ster wysokosci tej wielkosci ? Serwo, ktore mam daje 10 kgcm. Czy jestes pewien, ze to wystarczy i ze nie pojdzie cos nie tak ?

 

4. Mam dremelka z pelnym osprzetem. Co proponujesz podszlifowac ? :D

 

5. Czy powieninem wzmocnic mocowanie podwozia ? Jest przykrecane na tylko 3 sruby i boje sie, ze przy twardszym ladowaniu sie złamie wyrywając kawałek kadłuba tak jak to sie często przydarza w tego typu samolotach.

 

P.S. Dalem wylacznik dodatkowy gdyz zdarzylo mi sie raz, ze podlaczalem pakiet a dzwignia gazu byla ustawiona ma maxa i wystartowal silnik. Nie wyobrazam sobie takiej wpadki ze smiglem 17-18 cali i ciagiem 5-6 kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEC podlaczasz do pakietu zasilajacego czyli 6s 5000. Wydali spokojnie pradowo przy takim modelu i takich serwach - mam na mysli CC Pro BEC.

 

...zrob wysokosc na jednym serwie, nie rozumiem po co w takim modelu 2 serwa na wysokosci, na dodatek takie ciezkie i moze zacznie to jakos wygladac.

 

A poza tym dremel robi cuda :D

1. CC Pro Bec znosi chwilowego prądu 20A, rozumiem, ze to do serw bo regulator bedzie bral max nawet i 80A jesli dam duze smiglo. Czyli regulator czerpie bezposrednio z aku a odbiornik z aku ale poprzez BECa, tak ? Czyli musze rozgalezic kable wychodzace z pakietu ?

 

2. Ktos mi tez doradzil aby te 6,6V, ktore idzie do odbiornika puscic przez kabel Y aby rownomiernie rozlozyc amperaż na listiwe odbiornika, co sadzisz o tym pomysle ?

 

3. 1 serwo na ster wysokosci ? Czy jestes tego pewien lub czy ktos juz tak robil w modelu tej wielkosci, ze dawal 1 serwo na ster wysokosci tej wielkosci ? Serwo, ktore mam daje 10 kgcm. Czy jestes pewien, ze to wystarczy i ze nie pojdzie cos nie tak ?

 

4. Mam dremelka z pelnym osprzetem. Co proponujesz podszlifowac ? :D

 

5. Czy powieninem wzmocnic mocowanie podwozia ? Jest przykrecane na tylko 3 sruby i boje sie, ze przy twardszym ladowaniu sie złamie wyrywając kawałek kadłuba tak jak to sie często przydarza w tego typu samolotach.

 

P.S. Dalem wylacznik dodatkowy gdyz zdarzylo mi sie raz, ze podlaczalem pakiet a dzwignia gazu byla ustawiona ma maxa i wystartowal silnik. Nie wyobrazam sobie takiej wpadki ze smiglem 17-18 cali i ciagiem 5-6 kg...

BEC to takie urządzenie które zasila elektronikę układu, może być wbudowany, ale wtedy ma raczej małą wydajność albo zewnętrzny i wydajność jest większa. W przypadku BECa Pro CC nie musisz się o nic martwić, po prostu lutujesz dwa kabelki (czarny do czarnego a czerwony do czerwonego:)) do kabli regulatora (zasilających) i podpinasz go do odbiornika. Pro Bec CC ma dwa kable od odbiornika. Naprawdę fajne urządzenie, mam je i polecam.

 

Wysokość jasne że na jednym min. 10kg serwie i po problemie. Mam tak w swoim Yaku 1,8m.

 

U mnie podwozie też na trzy śruby i o nic się nie boję.

 

Regulator powinien mieć zabezpieczenie - jeśli po podłączeniu drąg gazu jest "na fula" to nie powinien uruchomić silnika...

 

Dremelkiem podszlifuj wiedzę z zakresu "tego i owego" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beca dolutowywujesz do kabli regulatora. Po podlaczeniu aku BEC bierze prad z akusa i kieruje do odbiornika, regulator odpowiada za silnik. BEC CC Pro ma wyjscie na dwa kable do odbiornika, IMO nie jest to konieczne ale jak juz jest to czemu nie.

 

1 serwo na SW to sprawdzony pomysl, modele wieksze lataja tak. Sam chcialem taki patent zastosowac w moim Veloxie ale platanina linek troche mnie przerazila. Poza tym pamietaj zeby najpierw sprawdzic wywazenie a potem dopiero ewentualnie przenosic wysokosc do kadluba zeby sie nie okazalo ze zaraz bedziesz musial wkladac olow w pupe. :]

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Co do wlacznika to trzeba byc po prostu uwaznym. Jesli sie boisz to ewentualnie kup albo zrob sobie taki arming switch, jesli chcesz to mam takie 2 nowe:

Dołączona grafika

Ale to dziala tylko w przypadku zewnetrznego zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.