Skocz do zawartości

szybowiec skrzydełko 3m


Wrobel

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas podłączania serw do sterów natknąłem się na problem z podłączeniem steru wysokości. Stery są dwa (patrz zdjęcie) serwa też są dwa. Planowałem połączyć oba kable i wyprowadzić jeden z końcówką do odbiornika, lecz nie wziąłem tego pod uwagę, że serwa przecież będą pracować w odwrotnych kierunkach co jest przedstawione na zdjęciu.

 

Pytanie jak temu zaradzić??? Aby serwa działały w tych samych kierunkach. Chciałbym uniknąć zmieniania pozycji serwa. Posiadam aparaturę Optic 6 z odbiornikiem HFD-08RO.

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Rozbierasz jedno serwo i zamieniasz miejscami dwa skrajne przewody w potencjometrze ( albo na płytce).

 

dla jasności chodzi o przewody potencjometru a nie przewody idące od odbiornika !

No i oczywiście kabelki na silniku serwa, bo inaczej będzie po serwie.

Można jeszcze serwo odwrócić odpowiednio (o 180st.), wtedy nic nie trzeba robić, oprócz przełożenia dźwigni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbieranie serw, kupowanie reversów.

Tylko po co kombinować pod górę jak to komputerowa aparatura i ma AILV

Wystarczy zaprogramować.

Troszkę poszukać i masz

http://optic6.freehost.pl/

 

str 35, 36

musisz tylko wyzerować sprzeżenie z lotkami

 

To samo mam w starym Eclipse 7 jak i w nowym MC19

Mikserów jak mrówków tylko korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomnow95,

mylisz pojęcie normalnego szybowca gdzie masz przy klapach w skrzydłach 4 serwa plus jedno lub dwa na wysokość.

Optic wysiada za mało kanałów

Ale tu chyba mowa o skrzydle latającym gdzie wewnętrzne powierzchnie sterowe będą pracowały jak wysokość a zewnętrzne jak lotki.

 

edit: Eclipse z szybowcem na 4 serwa w skrzydłach sobie poradzi pod warunkiem że jedno będzie tylko na wyskość.

Moja Mucha była sterowana tą aparaturą a ma cztery serwa w skrzydłach i po jednym wysokość, kierunek i wyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

No i oczywiście kabelki na silniku serwa, bo inaczej będzie po serwie.

Na silniku nic nie zmieniasz.

Trochę to jest tak z tym 50/50, Krzysztof napisał o potencjometrze, więc się zagalopowałem, bo w klasycznym serwie tak właśnie jest. Są natomiast różne konstrukcje serw i różne sposoby sterowania nimi. Autor nie podał jakie ma serwo i nie chce go rozbierać więc nie ma dyskusji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne wszystkim za cenne wskazówki i uwagi, jutro będę je wprowadzał w życie, no chyba, że zdecyduje się na oblot ze sterolotkami, które już ustawiłem.

 

robintom- dzięki za instrukcję, nawet nie wiedziałem co optic potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Witek - zamienia się na silniku....

Obojętnie jakie serwo - celem zmiany kierunku obrotów musisz zamienić miejscami przewody na silniku i na potencjometrze ! Gjery ma rację !

Wesołych Świąt - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychylenia obydwu połówek steru wysokości ustawiłem dzięki mikserowi Vtail i działa ok.

 

Skrzydełko ukończone, więc poszedłem na łąkę w celu oblotu z ręki. Niestety nie mogę uznać oblotu za pomyślny. Model co prawda pięknie się niesie, lecz skuteczność takiego steru wysokości jest bliska zeru... praktycznie żadnych reakcji. Myślę, że sterowanie za pomocą sterolotek będzie o wiele bardziej skuteczne. Inna sprawa tyczy się środka ciężkości, który ustaliłem eksperymentalnie nad wysoką trawą, ponieważ oobliczenia wykonane programem ściągniętym z netu (nie pamiętam nazwy, jest na innym kompie) nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości...

 

Nie załamuję się jednak i po świętach ruszam do dalszych zmagań ze skrzydełkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dłuższej przerwie model został oblatany z holu gumowego. Niestety podczas jednego ze strzałów doszło do przeciągnięcia i model już nie jest w stanie lotnym... poza tym z moich doświadczeń wynika, że skrzydełko jedynie sensownie latało by na dobrym zboczu lub z napędem. Do lotów termicznych raczej kiepsko się nadaje ze względu, iż do lotu potrzebuje dużej prędkości. Ogólnie model bardzo trudny w pilotażu. Przeciągał i wpadał w korka bez żadnego ostrzeżenia. Chociaż korek był efektowny i bardzo wypłaszczony przez co nie powodował żadnych uszkodzeń wręcz z powodzeniem można było go wykorzystywać do lądowania. Sterowanie sterolotkami działało dość dobrze. Obecnie skrzydło czeka na naprawę i napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Latanie tego typu modelem wymaga sporych umiejętności na papierze wszystko wygląda obiecująco realnie zaczyna być znacznie bardziej złożone . Trzeba popracować nad techniką ,regulacją , i odwiedzić jakieś zbocze na którym wady staną się zaletami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, muszę potwierdzić. Łatwe latanie to nie jest.

Jest zupełnie inne :roll:

 

Od baardzo dawna latam 2-metrowymi, od dawna 3m klasykami. I podkusiło - zrobiłem HAI2 - plany były w FMT, opinie na niemieckich forach doskonałe.

Radzili na początek dać mu silnik. I racja :twisted: na początku latało to jak wariat - dość często ratowałem się napędem.

Zapytać i polatać w okolicy nie ma z kim. Męczyłem się parę godzin, ale warto. Teraz HAI nauczył się szukać termiki, a na hałdzie lata przy wiatrach, przy których trudno ustać.

Niestety 'Hortenowate' konstrukcje są wyjątkowo tępe i uczą się latać przez kilkanaście godzin.

 

Bo ja przecież jestem mistrzem pilotażu - a model po prostu głupawy i uczy się powoli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.