Wrobel Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Podczas podłączania serw do sterów natknąłem się na problem z podłączeniem steru wysokości. Stery są dwa (patrz zdjęcie) serwa też są dwa. Planowałem połączyć oba kable i wyprowadzić jeden z końcówką do odbiornika, lecz nie wziąłem tego pod uwagę, że serwa przecież będą pracować w odwrotnych kierunkach co jest przedstawione na zdjęciu. Pytanie jak temu zaradzić??? Aby serwa działały w tych samych kierunkach. Chciałbym uniknąć zmieniania pozycji serwa. Posiadam aparaturę Optic 6 z odbiornikiem HFD-08RO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 A nie masz możliwości zmiksowania wolnego kanału z kanałem gdzie masz wysokość? I tylko zmienisz kierunek pracy programowo. Instrukcja od 38 strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Rozbierasz jedno serwo i zamieniasz miejscami dwa skrajne przewody w potencjometrze ( albo na płytce). dla jasności chodzi o przewody potencjometru a nie przewody idące od odbiornika ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wrobel Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dzięki, więc muszę poszukać na necie instrukcji do aparatury. Na razie serwa podłączyłem z każdej połówki razem i model będzie sterowany sterolotkami na całej długości skrzydła. Jak dobrze pójdzie jutro oblot... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomnow95 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Poszukaj po sklepach modelarskich, widziałem niedawno nawet w HobbyCity serwo rewers na kablu. On załatwi Ci sprawe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Rozbierasz jedno serwo i zamieniasz miejscami dwa skrajne przewody w potencjometrze ( albo na płytce). dla jasności chodzi o przewody potencjometru a nie przewody idące od odbiornika ! No i oczywiście kabelki na silniku serwa, bo inaczej będzie po serwie. Można jeszcze serwo odwrócić odpowiednio (o 180st.), wtedy nic nie trzeba robić, oprócz przełożenia dźwigni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 No i oczywiście kabelki na silniku serwa, bo inaczej będzie po serwie. Na silniku nic nie zmieniasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomnow95 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Pisał,że nie chce nic robić z serwem. Więc rewerser na kablu będzie najlepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Rozbieranie serw, kupowanie reversów. Tylko po co kombinować pod górę jak to komputerowa aparatura i ma AILV Wystarczy zaprogramować. Troszkę poszukać i masz http://optic6.freehost.pl/ str 35, 36 musisz tylko wyzerować sprzeżenie z lotkami To samo mam w starym Eclipse 7 jak i w nowym MC19 Mikserów jak mrówków tylko korzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Oczywiście że nic nie trzeba grzebać jeśli aparatura obsługuje oddzielne serwa na lotkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomnow95 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Też miałem OPTICA 6 ale raczej nie dało się zaprogramować czegoś takiego. Bo sam próbowałem. 4serw na skrzydle nie było opcji. Lotki owszem ale klapy miałem na kablu Y i pod kanałem 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robintom Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 tomnow95, mylisz pojęcie normalnego szybowca gdzie masz przy klapach w skrzydłach 4 serwa plus jedno lub dwa na wysokość. Optic wysiada za mało kanałów Ale tu chyba mowa o skrzydle latającym gdzie wewnętrzne powierzchnie sterowe będą pracowały jak wysokość a zewnętrzne jak lotki. edit: Eclipse z szybowcem na 4 serwa w skrzydłach sobie poradzi pod warunkiem że jedno będzie tylko na wyskość. Moja Mucha była sterowana tą aparaturą a ma cztery serwa w skrzydłach i po jednym wysokość, kierunek i wyczep. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomnow95 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 A no faktycznie. Trza ustawić jako V-tail i bedzie działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gjery Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Cytat: No i oczywiście kabelki na silniku serwa, bo inaczej będzie po serwie. Na silniku nic nie zmieniasz. Trochę to jest tak z tym 50/50, Krzysztof napisał o potencjometrze, więc się zagalopowałem, bo w klasycznym serwie tak właśnie jest. Są natomiast różne konstrukcje serw i różne sposoby sterowania nimi. Autor nie podał jakie ma serwo i nie chce go rozbierać więc nie ma dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wrobel Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dzięki serdeczne wszystkim za cenne wskazówki i uwagi, jutro będę je wprowadzał w życie, no chyba, że zdecyduje się na oblot ze sterolotkami, które już ustawiłem. robintom- dzięki za instrukcję, nawet nie wiedziałem co optic potrafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Witek - zamienia się na silniku.... Obojętnie jakie serwo - celem zmiany kierunku obrotów musisz zamienić miejscami przewody na silniku i na potencjometrze ! Gjery ma rację ! Wesołych Świąt - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wrobel Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Wychylenia obydwu połówek steru wysokości ustawiłem dzięki mikserowi Vtail i działa ok. Skrzydełko ukończone, więc poszedłem na łąkę w celu oblotu z ręki. Niestety nie mogę uznać oblotu za pomyślny. Model co prawda pięknie się niesie, lecz skuteczność takiego steru wysokości jest bliska zeru... praktycznie żadnych reakcji. Myślę, że sterowanie za pomocą sterolotek będzie o wiele bardziej skuteczne. Inna sprawa tyczy się środka ciężkości, który ustaliłem eksperymentalnie nad wysoką trawą, ponieważ oobliczenia wykonane programem ściągniętym z netu (nie pamiętam nazwy, jest na innym kompie) nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości... Nie załamuję się jednak i po świętach ruszam do dalszych zmagań ze skrzydełkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wrobel Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2011 Po dłuższej przerwie model został oblatany z holu gumowego. Niestety podczas jednego ze strzałów doszło do przeciągnięcia i model już nie jest w stanie lotnym... poza tym z moich doświadczeń wynika, że skrzydełko jedynie sensownie latało by na dobrym zboczu lub z napędem. Do lotów termicznych raczej kiepsko się nadaje ze względu, iż do lotu potrzebuje dużej prędkości. Ogólnie model bardzo trudny w pilotażu. Przeciągał i wpadał w korka bez żadnego ostrzeżenia. Chociaż korek był efektowny i bardzo wypłaszczony przez co nie powodował żadnych uszkodzeń wręcz z powodzeniem można było go wykorzystywać do lądowania. Sterowanie sterolotkami działało dość dobrze. Obecnie skrzydło czeka na naprawę i napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Latanie tego typu modelem wymaga sporych umiejętności na papierze wszystko wygląda obiecująco realnie zaczyna być znacznie bardziej złożone . Trzeba popracować nad techniką ,regulacją , i odwiedzić jakieś zbocze na którym wady staną się zaletami ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomtom Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 No niestety, muszę potwierdzić. Łatwe latanie to nie jest. Jest zupełnie inne :roll: Od baardzo dawna latam 2-metrowymi, od dawna 3m klasykami. I podkusiło - zrobiłem HAI2 - plany były w FMT, opinie na niemieckich forach doskonałe. Radzili na początek dać mu silnik. I racja :twisted: na początku latało to jak wariat - dość często ratowałem się napędem. Zapytać i polatać w okolicy nie ma z kim. Męczyłem się parę godzin, ale warto. Teraz HAI nauczył się szukać termiki, a na hałdzie lata przy wiatrach, przy których trudno ustać. Niestety 'Hortenowate' konstrukcje są wyjątkowo tępe i uczą się latać przez kilkanaście godzin. Bo ja przecież jestem mistrzem pilotażu - a model po prostu głupawy i uczy się powoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.