Jump to content

SPITFIRE 1400mm


chrisk8

Recommended Posts

Witam serdecznie. Mam w planie budowe spitfire o wymiarach

 

rozpiętość ok 1400mm

długość ok 1200mm

to bedzie mój pierwszy model spalinowy,dotychczas latałem modelami elektrycznymi typu shock 3D, różnego rodzaju jetami (mig 29,su 35 itd) także bardzo szybka delta wiec uznałem ze już czas na pierwszą spalinke.

 

Kadłub chce zrobić z balsy,sklejki 3mm oraz depronu(pokryje to papierem na wikol lub folią). To nie bedzie makieta wiec kadłub zrobie bardziej sylwetkowy chodz nie całkiem płaski.

skrzydło bedzie konstrukcyjne (depron, balsa, sosna, prety weglowe)

jako naped posłuzy: własnie co?

zastanawiam sie nad silnikami miedzy 3,5 a 4.0 ccm (coś w deseń OS Max,Mvvs lub GMS,słyszałem że sa dosc dobre wiec posiadaczy GMS prosze o opinie dobre i złe)i tu pojawia sie moja prośba. Czy bardziej doswiadczeni koledzy mogliby mi cos doradzić,

na silnik chce wydać ok 250zł ale, silnik może być używany. model bedzie ważył w granicach 1200g-1400g(tylko przypuszczenia po porownaniu modelu kolegi z łodzi :D ). WIec prosze o rady doświadczonych modelarzy. W przyszłym sezonie chce zacząć latac w aircombat wiec pomyslałem ze to bedzie dobry początek. Wiem ze model być może nie mieści sie w regulaminie AC ale mysle ze to dobry poczatek.

:D

Link to comment
Share on other sites

iem ze model być może nie mieści sie w regulaminie AC ale mysle ze to dobry poczatek.

Dobry początek będzie jak zrobisz model regulaminowy. Po co Ci dwa, jeden regulaminowy a drugi nie? Lepiej mieć dwa regulaminowe i nimi trenować. Zacznij więc od wnikliwego przeczytania przepisów AC, spisz najważniejsze punkty a dopiero wybierz model. Spitka możesz zrobić na 2,5ccm a specjalną wersję na 3,5.

Większość lata na os4 i mvvs 3,5. OS startują od palca. Mvvs różnie bywa, wymagają wiekszej wiedzy i umiejętności.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Tak jak pisze andrzej_t - buduj od razu model regulaminowy.

Szkoda materiału na "prawie regulaminowy".

 

Mieszkam w sumie niedaleko Malborka, tak więc myślę, że będziemy mogli polatać razem w kombacie:D Ubaw po pachy :)

 

Jak narazie sam używam silników mvvs 2,5 i jestem zadowolony

Link to comment
Share on other sites

Materiał tani wiec moge zbudowac narazie wiekszy model.DO combatu jeszcze troche czasu jest wiec zdąze zbudowac regulaminowy model a ten narazie bedzie do krecenia sie w powietrzu. A czy ktoś moze ma os,a 4ccm na sprzedaż?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Model będzie jednak robiony jak najbardziej makietowo. jak będę miał dostęp do komputera to Wstawie zdjęcia z budowy. mam pytanie odnośnie Serw na SW I SK. MYSLALEM o Serwach standard na lotki dam tower pro Sg 91r 1/2 black metal. jako silnik wstawie gms.32 a waga modelu zapewne przekroczy 1.5kg co myslicie o tym silniku. pojemność to trochę ponad 5ccm. a co do air combatu to model chyba kupię jak kupię silnik używany 2.5ccm.

Link to comment
Share on other sites

Model będzie jednak robiony jak najbardziej makietowo

a waga modelu zapewne przekroczy 1.5kg co myslicie o tym silniku

Na pewno od 2 w górę.Porównaj ze zwykłym trenerem o tych rozmiarach ,gdzie jest kilka desek balsowych na krzyż.O serwach 9 gramowych na lotki zapomnij.Nawet gdyby były tytanowe,o pojemności silnika w takim warbirdzie nawet nie wspomnę.
Link to comment
Share on other sites

W takim razie wszędzie dam Serwa standard.myślę że ten silnik może da radę. model nie będzie makieta bo na to mam chyba za mało doświadczenia, dotychczas budowalem tylko deprony więc lepszym wyrażeniem będzie model makieto podobny. w sumie jak będzie to zobaczymy. wczoraj ważylem sam kadłub (wregi+listwy ) i wyszło 130g.jakie Serwa standard polecacie?może coś z tower pro?a na gazie może być te Serwo sg 91r black metal?

Link to comment
Share on other sites

W takim razie wszędzie dam Serwa standard.myślę że ten silnik może da radę. model nie będzie makieta bo na to mam chyba za mało doświadczenia, dotychczas budowalem tylko deprony więc lepszym wyrażeniem będzie model makieto podobny. w sumie jak będzie to zobaczymy. wczoraj ważylem sam kadłub (wregi+listwy ) i wyszło 130g.jakie Serwa standard polecacie?może coś z tower pro?a na gazie może być te Serwo sg 91r black metal??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam. w dalszym ciągu mam dostęp do forum tylko przez telefon. Spitfire ma już okolejne papierem skrzydło oraz pomalowane zostało podkładem firmy motip. kupiłem w korzystnej cenie silnik gms.47 7.7ccm i myślę że ten silnik sobie poradzi z modelem. a wy jak myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Ok. dzięki za odpowiedź. jak tylko dostanę się do komputera to wstawie zdjęcia. człowiek który mi sprzedał silnik twierdzi że jest on zakonserwowany olejem afer run. i tu pojawia się mój problem. mam go rozebrać i przemyc benzyna czy tylko wylac ten olej? oraz czy ten olej nada się do kolejnej ewentualnej konserwacji?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.