ToMarkov Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dertgh Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Ciekawe jak z bezpieczeństwem takiego holowania. Taki model mógłby rozbić ultralighta jakby miał jakieś problemy, szczególnie przy starcie. Ciekawe też co na to przepisy, czy w Europie można robić takie holowanie legalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 na 1000% nielegalne, mega niebezpieczne i karygodne. Proponuję zgłosić organom ścigania i napiętnować tego typka w sposób defintywny. Chociaż pewnie już odsiaduje dożywocie :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BOBAS Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Ciekawe jak z bezpieczeństwem takiego holowania. Taki model mógłby rozbić ultralighta jakby miał jakieś problemy, szczególnie przy starcie. Ciekawe też co na to przepisy, czy w Europie można robić takie holowanie legalnie. to tak samo jak pewnego razu, pewna grupa glebospadów postanowiła się pocholować na wyciagarce, szkoda ze to była wyciagarka do szybowców, no i traf chcaił że jednemu się czasza zwinęł w kalafiora i na dodatek zablokowła mu się klamra i tak z 60m go tak o płytę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMarkov Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 to tak samo jak pewnego razu, pewna grupa glebospadów postanowiła się pocholować na wyciagarce, szkoda ze to była wyciagarka do szybowców na własne oczy widziałem taka sytuacje, naszczescie obyło się bez glebobicia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Wystarczy , że mu serwo pójdzie w modelu i zabije holującego go kolegę. Ma takie bmw i zero wyobraźni.... żal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 To sobie wyobraźcie zagrożenia które niesie wyciąganie szybowca z pilotem w środku. Ludzie, te komentarze to jakaś masakra jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 To sobie wyobraźcie zagrożenia które niesie wyciąganie szybowca z pilotem w środku. Ludzie, te komentarze to jakaś masakra jest. Nie mam chyba wyobraźni bo sobie nie mogę wyobrazić :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dertgh Opublikowano 20 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2010 To sobie wyobraźcie zagrożenia które niesie wyciąganie szybowca z pilotem w środku. Ludzie, te komentarze to jakaś masakra jest. Masz rację, holowanie prawdziwego szybowca to jest niebezpieczniejsza faza lotu szybowca i holówki. Wymaga dużej koncentracji holownika jak i pilota szybowca. Problem polega na tym, że bez względu na turbulencje i inne zakłócenia, pilot szybowca musi się utrzymać dokładnie za samolotem. Jeżeli szybowiec jest powyżej samolotu albo z boku to ciągnie go za ogon do góry i w bok z dużą siłą. Holownik może to kompensować sterami ale tylko do pewnych granic, po przekroczeniu których samolot może się znaleźć w nurkowaniu z którego nie może już wyprowadzić. Co więcej w takiej sytuacji siła na linie holującej jest taka, że nie można jej wyczepić ani od strony samolotu ani szybowca. Jak jest holowany prawdziwy szybowiec to po pierwsze jest to maszyna o wiele bardziej niezawodna niż model - prawdziwy szybowiec jest pod względem mechanicznym i konstrukcyjnym tak prosty, że tam nie ma sie co zepsuć w przeciwieństwie do modelu. Nie mówiąc już o rygorach bezpieczeństwa którym podlega prawdziwy szybowiec (przeglądy, certyfikaty itp.). Jedyne co może zawieźć to pilot szybowca, ale od jego postawy zależy też jego bezpieczeństwo i życie, więc nie ma obawy o jego zaangażowanie. Po drugie z perspektywy kabiny szybowca dokładnie widać w jakiej pozycji względem samolotu znajduje się szybowiec i pilot może dzięki temu precyzyjnie trzymać się za samolotem (chociaż nie jest to łatwe). Spróbuj kiedyś przelecieć się szybowcem albo jeszcze lepiej holówką to zrozumiesz, że to Twoje komentarze to jakaś masakra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 a Ty spróbuj wyholowac model ultralightem i przekonaj się jakie to trudne i niebezpieczne. Wystarczy , że mu serwo pójdzie w modelu i zabije holującego go kolegę. Ma takie bmw i zero wyobraźni.... żal To fakt, taka beema zobowiązuje :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciej Ritmann Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 po kiego czorta komentować? Ładna makieta szybowca, a to jak ją wyciągali, to już ich sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 21 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2010 Ja z początku myślałem że ta bemka zrobi za wyciągarkę Już kiedyś coś takiego widziałem Ma się kasę to i ma się fantazję 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.