Jump to content

PIPER CUB J3


Eski

Recommended Posts

Witam wszystkich.

 

Jako, że od czasu kiedy zacząłem budowę mojego modelu zleciało już około 4 miesięcy, wiec chciałem się i ja pochwalić wam co udało mi się przez ten czasu zbudować.

 

Nie będę wam pisał jak przebiegała cała budowa bo było to opisywane wiele razy.

 

Jest to model Piper Cub J3 z zestawu Sig w skali 1:6 czyli o rozpiętości skrzydeł 180cm.

 

Do zestawu zostanie zamontowany silnik GMS 47

 

Jest to mój pierwszy zestaw KIT nigdy wcześniej nic nie budowałem cały plan oraz zakup takiego oto zestawu narodził się po rozmowie z Ertmanem za co bardzo mu dziękuję , czas który poświęciłem na budowę wiele mnie nauczył.

 

 

Budowa jeszcze nie została ukończona , ale to co zrobiłem za reprezentuje.

 

 

Zapraszam do oglądania Fotorelacji z budowy mojego Piperka :-)

 

http://picasaweb.google.com/Haodas102/FotorelacjaZBudowyModeluPIPERCUBJ3SIGSkala16#

 

 

Jak zauważycie na zdjęciach nie mam żadnego warsztatu dysponuję małym pokoikiem ale mam nadzieję , że się wam chodź troszkę spodoba :-)

 

Resztę relacji i oblot zobaczycie w tym wątki.

 

Pozdrawiam Eski

Link to comment
Share on other sites

Piekny ;) Zreszta co tu duzo mowic, sam mam nieco mniejszego takiego pipera i lot czyms takim to czysta przyjemnosc ;) No i jest w miare idiotoodporny.

 

Pracuj dalej, bo taka wytrwala stolarsko-wykonczeniowa prace to zawsze podziwialem, mi by sie nie chcialo ;)

Link to comment
Share on other sites

Piekny ;) Zreszta co tu duzo mowic, sam mam nieco mniejszego takiego pipera i lot czyms takim to czysta przyjemnosc ;) No i jest w miare idiotoodporny.

 

Pracuj dalej, bo taka wytrwala stolarsko-wykonczeniowa prace to zawsze podziwialem, mi by sie nie chcialo ;)

 

 

Gdybym wiedział ile czasu to potrwa kupił bym taki zestaw jak Ty masz :devil: :lol2:

 

 

Niemniej ciesze się że Ci się podoba ;-) Chyba jako jedynemu bo tylko Ty o tym napisałeś :]

 

 

 

Eski

Link to comment
Share on other sites

..dźwignie na lotkach masz "dziwnie" zamontowane, albo się tak wydaje..

 

Zdjęcie 133-134

Powodzenia w dalszej budowie :)

 

 

Racja nie wyszło to tak jak sobie to zaplanowałem :) Mogły by bardziej wystawać z lotki. No ale do spokojnych lotów myślę, że wystarczy.

 

 

 

P.S.

 

Silnik oraz reszta osprzętu już zamówiona więc lada dzień znowu ruszy budowa której już nie zostało strasznie dużo ;-)

Link to comment
Share on other sites

Do spokojnych wystarczy spokojnie, sam mam tak zrobione w jednym modelu, który to jak robiłem, nie bardzo wiedziałem jak to ma wyglądać.. do dnia dzisiejszego lata i jest ok :)

 

Relację uzupełniaj na bierząco jeśli możesz.. będzie ciekawiej :)

Link to comment
Share on other sites

Do spokojnych wystarczy spokojnie, sam mam tak zrobione w jednym modelu, który to jak robiłem, nie bardzo wiedziałem jak to ma wyglądać.. do dnia dzisiejszego lata i jest ok :)

 

Relację uzupełniaj na bierząco jeśli możesz.. będzie ciekawiej :)

 

Relacje uzupełnie o zdjęcia kolejnych etapów budowy no i końcowy filmik z oblotu :-)

 

Nie chcę opisywać co jak robię bo było tych tematów wiele wiele więc myślę, że ilość zdjęć którą napstrykałem wystarczy no i mam nadzieję, że ktoś kiedyś z nich skorzysta :wink:

 

 

Piękna relacja z budowy będzie niebawem, ale to niespodzianka :devil:

Link to comment
Share on other sites

Witam.

 

( Piszę post pod postem bo wydaje mi się, że tak będzie lepiej )

 

 

 

Właśnie stałem się posiadacza silnika OS Max 46LA który będzie zamontowany do Modelu z tego tematu.

 

I tutaj pytań kilka.

 

 

1- W jakiej pozycji powinienem zamontować silnik ?

2- Czy mogę zamontować silnik w pozycji tradycyjnej świecą do góry :)

3- Czy gdy instrukcja obsługi piszę aby nie montować silnika świecą do dołu można to mimo wszystko tak zamontować ?

4- Czy są jakieś na forum dokładne informacje , zdjęcia w jaki sposób zamontować ów silnik.

5 Czy nie będzie przeszkadzało gdy zamontuje pierw silnik później pod zamontowany silnik zamontuje zbiornik paliwa ?

 

Na forum nigdzie nie znalazłem takiego tematu który by to w jasny sposób wyjaśnił mi. Mi jako osobie która pierwszy raz będzie montowała silnik.

 

 

Oraz kolejny dość drażniący mnie temat.

 

Zakupiłem Bowdeny ( Stalowa linka w osłonie )

 

Zakupiłem też do nich metalowy

 

o taki : http://www.nastik.pl/images/snapy.gif

 

Pytania :

 

 

1- czy jest jakiś prosty i łatwy sposób na połączenie tego w całość ??

2- połączenie które wykonam w domu bez palników i specjalistycznego sprzętu ?

3- Jeśli takie połączenie jest możliwe proszę o opisanie tego w jaki sposób mogę to wykonać :)

 

 

 

To już chyba wszystko.

 

Mam nadzieję, że pomożecie mi w końcówce budowy mojego pierwszego modelu.

 

 

Pozdrawiam Eski

Link to comment
Share on other sites

Silnik:

1. Do góry, na bok (na prawo, czyli tłumikiem w dół), wiszący (czyli głowicą w dół).

2.Tak, ale zepsuje to sylwetkę (za to zdecydowanie polepszy rozruch) i niespalony olej z tłumika będzie brudził skrzydło i kadłub.

3.Tak, ale mogą być kłopoty z rozruchem; może trzeba będzie odwracać model "na plecy".

4.Nie wiem. Na pewno ze skłonem w dół i wykłonem zgodnie z obrotami.

5. ? Raczej nie, choć nie bardzo wiem, o czym piszesz. Zbiornik ma znajdować się za silnikiem, a poziom paliwa w napełnionym ma być ok. 10 mm powyżej dyszy rozpylacza w gaźniku.

 

Bowden:

Pokaż, jak Twoje bowdeny wyglądają.

To ze zdjęcia, czyli snap, powinno być nakręcone na specjalną końcówkę zaciśniętą na bowdenie np. taką: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=797 i powinna wyglądać tak: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=374

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładny piperek,równy i czysty dobra robota.miło się oglada nie poddawaj się bo warto go skończyć .Czekam na efekt końcowy .Powodzenia :wink:

 

 

Dziękuję mam nadzieję, że uda się ukończyć budowę :-)

 

 

 

Szkoda, że Karlem mieszka tak daleko :roll:

 

Edit:

Karlm czy samo zaciśnięcie tego na Bowdenie ( Na tej lince ) wystarczy ? czy nie trzeba tego dodatkowo wzmacniać ?

Link to comment
Share on other sites

...mieszkam blisko - to Ciebie wywiało na Wyspy :ble:

 

Nie narzekaj - moje dziecię dolatuje z Łodzi do Londynu w ok. 2 godziny, a później jeszcze ładnych parę godzin do tej całej Kornwalii... :crazy:

A na kartkach z życzeniami podpisuje się bezczelnie "Wasze dziecko na wygnaniu..."

Link to comment
Share on other sites

Mirku

Jak bedziesz mial mozliwosc to w niedziele latamy przywiez co masz to Ci to polutuje na lotnisku

Już nie długo Janku będę tak jeździł na lotniska, że będziecie mnie mieli dość :)

 

 

A nie chce abyście budowali model za mnie bo jak ładnie poleci to powiecie

 

 

" Widzisz jak Ci zrobiliśmy model :lol2: :rotfl: "

 

 

Edit:

 

 

Pan Karol ↑(nad nami) udzieli mi pomocy przy montowaniu silnika :-)

Link to comment
Share on other sites

A nie chce abyście budowali model za mnie bo jak ładnie poleci to powiecie

 

 

" Widzisz jak Ci zrobiliśmy model :lol2: :rotfl: "

a jak nie poleci :mrgreen: :P

 

Rób szybko ten model bo chce film w końcu zobaczyć z tych twoich wypocin :P

Link to comment
Share on other sites

Gdyby ktoś wyjaśnił mi w jaki sposób zamontować ten silnik było by miło.

 

 

Więc może inaczej.

 

Zdjęcie poniżej przedstawia plan w jaki sposób powinno być zamontowane łoże na silnik.

 

jednak u mnie silnik będzie przekręcony na bok ( patrząc z pozycji Pilota w Prawo )

I w takim wypadku nie wiem w jaki sposób zamontować to łoże silnika :(

 

http://picasaweb.google.pl/Haodas102/FotorelacjaZBudowyModeluPIPERCUBJ3SIGSkala16#5485227169278448050

 

 

Gdyby ktoś chciał pomóc może skopiuje kilka zdjęć ze strony wyżej i dorysuje jak to powinno być zamontowane.

 

 

Z góry dziękuję Mirek.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.