Krzako Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witam! Mam mały problem, otóż: Nie wiem jak zamontować silnik w delcie aby nie kręciła się ona wzdłuż osi. Próbowałem skorygować to lotkami, ale to nie daje jakiegoś super efektu . strasznie jest na to czuła :/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 silnik pchający czy ciągnący ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 10 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2007 Silnik pchający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Patrząc z tyłu modelu silnik w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mam go obrócić w lewo, czy go przesunąć tak aby był bardziej po lewej stronie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 dać wychył silnika tzn. "skrzywić" go w lewą stronę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 aha, dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mam go obrócić w lewo, nie, żebym się czepial ale jak chciałeś silnik obrócić? A co do samego wykłonu - w moim Multiplex Funjet wykłon jest na zero i lotkami nie musialem nic kontrować. Jedynie przy dodaniu gazu ( duze, 8calowe smiglo) model sie pochyla na ułamek sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Nie chodziło mi oczywiście o obrót osi silnika tylko o obrót wzgledem modelu. Moja delta niestety bez tego wykłonu obraca sie non stop . Możliwe, że tak się dzieje z powodu złej konstrukcji (wszystko robiłem z głowy, na oko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 11 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Wrzuć jakies zdjęcie to sie obejrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2007 Chętnie wrzuce, ale nie dzisiaj, powód: Nie mam aparatu... Jutro zaś moge od kolegi pożyczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 12 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2007 ...doradzałbym jeszcze wychylić silnik do góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom.G.Raider Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 ...doradzałbym jeszcze wychylić silnik do góry Hmmm... Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego). Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 ...i źle, ale to moje zdanie :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Naped pchający - sklon w dół, model będzie leciał w dół. To ja bym na zero juz zostawił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego). Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół. Słusznie i naukowo. Nadal jednak początkujacy modelarz mało z tego będzie wiedział. O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć. Aby uprościć powiem tak:Dobre rezultaty w delcie z niesymetrycznym profilem i napędzie pchajacym daje umieszczenie silnika w osi równoległej do górnej płaszczyzny profilu. A czy to jest skłon w góre czy w dól, nie sobie każdy sam odpowie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tom.G.Raider Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć. Racja. Chodziło mi jednak dokładnie tak jak dalej napisałeś. Dzięki za doprecyzowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.