Krzako Opublikowano 10 Czerwca 2007 Opublikowano 10 Czerwca 2007 Witam! Mam mały problem, otóż: Nie wiem jak zamontować silnik w delcie aby nie kręciła się ona wzdłuż osi. Próbowałem skorygować to lotkami, ale to nie daje jakiegoś super efektu . strasznie jest na to czuła :/.
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mam go obrócić w lewo, czy go przesunąć tak aby był bardziej po lewej stronie ?
rabbitlkr Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 dać wychył silnika tzn. "skrzywić" go w lewą stronę...
Marcin Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Mam go obrócić w lewo, nie, żebym się czepial ale jak chciałeś silnik obrócić? A co do samego wykłonu - w moim Multiplex Funjet wykłon jest na zero i lotkami nie musialem nic kontrować. Jedynie przy dodaniu gazu ( duze, 8calowe smiglo) model sie pochyla na ułamek sekundy.
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Nie chodziło mi oczywiście o obrót osi silnika tylko o obrót wzgledem modelu. Moja delta niestety bez tego wykłonu obraca sie non stop . Możliwe, że tak się dzieje z powodu złej konstrukcji (wszystko robiłem z głowy, na oko)
Krzako Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Chętnie wrzuce, ale nie dzisiaj, powód: Nie mam aparatu... Jutro zaś moge od kolegi pożyczyć
karlem Opublikowano 12 Czerwca 2007 Opublikowano 12 Czerwca 2007 ...doradzałbym jeszcze wychylić silnik do góry
Tom.G.Raider Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 ...doradzałbym jeszcze wychylić silnik do góry Hmmm... Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego). Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół.
Marcin Opublikowano 13 Czerwca 2007 Opublikowano 13 Czerwca 2007 Naped pchający - sklon w dół, model będzie leciał w dół. To ja bym na zero juz zostawił.
MarekJ Opublikowano 14 Czerwca 2007 Opublikowano 14 Czerwca 2007 Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego). Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół. Słusznie i naukowo. Nadal jednak początkujacy modelarz mało z tego będzie wiedział. O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć. Aby uprościć powiem tak:Dobre rezultaty w delcie z niesymetrycznym profilem i napędzie pchajacym daje umieszczenie silnika w osi równoległej do górnej płaszczyzny profilu. A czy to jest skłon w góre czy w dól, nie sobie każdy sam odpowie .
Tom.G.Raider Opublikowano 14 Czerwca 2007 Opublikowano 14 Czerwca 2007 O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć. Racja. Chodziło mi jednak dokładnie tak jak dalej napisałeś. Dzięki za doprecyzowanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.