Jump to content

Jak zamontować silnik w delcie ??


Krzako

Recommended Posts

Posted

Witam!

 

Mam mały problem, otóż: Nie wiem jak zamontować silnik w delcie aby nie kręciła się ona wzdłuż osi. Próbowałem skorygować to lotkami, ale to nie daje jakiegoś super efektu :(. strasznie jest na to czuła :/.

Posted
Mam go obrócić w lewo,
nie, żebym się czepial ale jak chciałeś silnik obrócić? ;)

 

A co do samego wykłonu - w moim Multiplex Funjet wykłon jest na zero i lotkami nie musialem nic kontrować. Jedynie przy dodaniu gazu ( duze, 8calowe smiglo) model sie pochyla na ułamek sekundy.

Posted

Nie chodziło mi oczywiście o obrót osi silnika ;) tylko o obrót wzgledem modelu.

 

Moja delta niestety bez tego wykłonu obraca sie non stop :(. Możliwe, że tak się dzieje z powodu złej konstrukcji (wszystko robiłem z głowy, na oko) :P

Posted

Chętnie wrzuce, ale nie dzisiaj, powód: Nie mam aparatu... Jutro zaś moge od kolegi pożyczyć ;)

Posted
...doradzałbym jeszcze wychylić silnik do góry

Hmmm...

 

Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego).

 

Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół.

Posted

Naped pchający - sklon w dół, model będzie leciał w dół. To ja bym na zero juz zostawił.

Posted
Może najpierw zastanówmy się po co robi się skłon (czyli góra-dół) osi ciągu silnika. Wtedy dalej pójdzie już prosto. Wystarczy zerknąć na momenty sił działające na skrzydło (profil niesymetryczny) przy różnych prędkościach (zapominamy na tą chwilę o położeniu średniego oporu czołowego).

Ja w każdym razie przy tylnym napędzie i profilu niesymetrycznym również daję skłon w dół.

Słusznie i naukowo. Nadal jednak początkujacy modelarz mało z tego będzie wiedział. O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć. Aby uprościć powiem tak:

Dobre rezultaty w delcie z niesymetrycznym profilem i napędzie pchajacym daje umieszczenie silnika w osi równoległej do górnej płaszczyzny profilu. A czy to jest skłon w góre czy w dól, nie sobie każdy sam odpowie :D .

Posted
O ile przy napędzie ciągnacym określenie "pochylenie w dół" jest jednoznaczne, to przy napędzie pchającym można to już różnie rozumieć.

Racja. Chodziło mi jednak dokładnie tak jak dalej napisałeś. Dzięki za doprecyzowanie.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.