Jump to content

Recommended Posts

Nie znalazłem na forum opisu lotów tego modelu a jedynie reklamowy filmik w sieci.

Na pfm spotkałem dwa opisy dotyczące "srebrnego zestawu" Cataliny .... kup, zmontuj i podziel sie swoim doświadczeniem :wink:

 

Jest temat o depro_Catalinie ale model chyba nie został dokończony.

ms

Link to comment
Share on other sites

PBY fajnie lata

 

a tu propozycja przerobek tego samego modelu przerobki dokonane przez klienta ktróry nie mial ciągłego dostempu do wody :) więć postanowił zrobić podwozie . Model został dodatkow wzmocniony tkanina od spodu i przemalowany jak widać na fotkach w tle opakowanie :P

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

ps: kiedy wkoncu się u mnie pokażesz :) , przyjedziesz po EXTRE to obejżysz cataline :P

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo wierzę w wagę modelu 780g przy rozpiętości 1,38m oraz dwóch silnikach zasilanych pakietem NI-MH

Umieszczenie serw w samym przodzie sugeruje że model jest lekki ale w 780g to wierzyć mi się nie chce :crazy:

 

Podwozie z amortyzatorem od samochodów wygląda faktycznie mało_makietowo ale zapewne doskonale spełnia swoją funkcję.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo wierzę w wagę modelu 780g przy rozpiętości 1,38m oraz dwóch silnikach zasilanych pakietem NI-MH

Umieszczenie serw w samym przodzie sugeruje że model jest lekki ale w 780g to wierzyć mi się nie chce :crazy:

 

Podwozie z amortyzatorem od samochodów wygląda faktycznie mało_makietowo ale zapewne doskonale spełnia swoją funkcję.

 

ms

Na forach tak bywa ze jest mnóstwo sceptyków i mnóstwo sposobów budowania modeli. Jeden robi model jak czołg !!!! a ja na przykład buduje lekkie modele.

 

Przykład moj mig -7 waga zamyka sie od 240-280 gram gotowy do lotu a znam dwa przypadki gdzie ten sam mig byl zbudowany tak ze ważyl :

 

550 gram

 

710 gram

 

nie wiem tam jest chyba 0.5 kilo kleju w tym modelu :)

 

Wracajac do cataliny jak będe miał chwilke to wrzuce komplet cataliny z bezszczotkami na wage plus aku i zrobie fotke będziesz wtedy usatysfakcjonowany ??

 

 

W chwili obecnej zabralem sie za konczenie DHC-2 bo tak samo jak PZL p-37 b Łoś ( 1,45 metra waga modelu przed sklejeniem to ledwno 470 gram !!!!! ) przeleżał na dysku ze dwa lata i wkoncu oba modele dojrzały do tego by je skleić.

 

 

Weżmy takei RWD 5 skazoo wagi tych modeli tez byly różne moj bodajże ze szczotka 400 i przekładnia gotowy do lotu zamknał sie w 400 gramach !!! lub nieco mniej nie pamietam dokladnie bo to lata temu było . A model ma 1,4 metra rozpietości.

 

Wracając do podwozia czy ja pisałem ze to ma być makieta ?? Klient zrobł fajną rzecz jak bym miał czas to też takie własnie podwozie bym zamontował .

Link to comment
Share on other sites

to wrzuce komplet cataliny z bezszczotkami na wage plus aku i zrobie fotke będziesz wtedy usatysfakcjonowany ??

Czy ja zrobiłem ci krzywdę w poprzednim wcieleniu, że tak nerwowo reagujesz?

 

Mam świadomość że można budowac lekko lub ciężko sam płatowiec ale poddałem w wątpliwość wagę całego modelu z uwagi na wyposażenie. Pakiet Ni-MH do lekkich nie należy .....

Wodnosamolot ma tą istotna cechę, że startuje z wody a do tego trzeba dużego ciągu silników i wielu metrów rozbiegu (może raczej rozpływu). Zbudowałem Cataline o podobnych wymiarach metoda tradycyjną i startowałem nią na śniegu. Oczywiście mój model jest znacznie cięższy i zasilany pakietem 3s 2200mAh ma też dużo bardziej wydajne silniki bezszczotkowe i dwa regle po 18A. Poderwanie tego modelu w powietrze wymagało 30m rozbiegu i wcale nie było łatwe a w powietrzu ewidentnie brakowało mocy.

 

Życzę udanych lotów tym zestawem i chętnie zapoznam się z Waszymi doświadczeniami po udanym oblocie .... jeżeli model wychodzi tak lekko jak podaje producent powinien latać, co nie zmienia mojego sceptycznego nastawienia do jego możliwości.

 

Wracając do podwozia czy ja pisałem ze to ma być makieta ?? Klient zrobł fajną rzecz jak bym miał czas to też takie własnie podwozie bym zamontował .

podwozie akurat bardzo mi się podoba to "że nie wyglada" nie zmienia faktu, że dość pewnie wygląda i pewnie sprawdza się w terenie.

 

ms

 

EDIT

komplet cataliny z bezszczotkami

Jakie tam są ostatecznie silniki skoro pakiet jest Ni-MH i jeden regulator 25A - z opisu wynikało, że napęd stanowią dwa silniki szczotkowe.

ms

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo wierzę w wagę modelu 780g przy rozpiętości 1,38m oraz dwóch silnikach zasilanych pakietem NI-MH

Pakiet ma ledwie 1000mAh i pewnie waży nie więcej jak 150g. Zostaje ponad 600g na model, to całkiem sporo. Silniki 370 też jakoś bardzo ciężkie nie są.
Link to comment
Share on other sites

Silniki są zwykłe czy bezszczotkowe (?) .... zdawało mi się, że tak jak podajesz szczotkowe 370 i dlatego mam wrażenie, że to trochę mało na ten model

 

Twin Star ma podobnu układ i lata .... może nie potrzebnie się czepiam :|

ms

Link to comment
Share on other sites

Bo to jest do zrobienia z tą wagą i tym napędem.

370 chyba zawsze są szczotkowe, tak samo jak 480 i 550 - to takie standardy w tych silnikach, od ich wymiarów.

 

Ja sobie czasem zaglądam w tabelę Wicherków. "15" - rozpiętość 1380 (pasuje jak ulał), średni ciężar do lotu 550g. Z silnikiem spalinowym. Dodać pakiet, zmienić na elektryka - w sam raz się mieści w tych zakresach wagowych :)

Link to comment
Share on other sites

To jasne, że 370, 400 i tak dalej to silniki szczotkowe i taki występuje w opisie budowy tego modelu. "KILOP" podał jednak, że silniki są bezszczotkowe i zastanawiałem się jak to ma działac na jednym reglu 25A?

 

Waga Cataliny bardzo mnie interesuje bo chciałem nieco odchudzić swój model ale nie bardzo miałem z czego schodzić .... mały pakiet = krótki a lot a serwa umieściłem bardziej z tyłu aby zrównoważyć jego ciężar. Dwa regle 18A i długie zdwojone kable zasilające też sporo ważą. Mój płatowiec z tego co pamiętam, ważył około 0,8 kg przed montażem wyposażenia.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

mirolek:

 

juz odpowiadam

 

 

sa dwie wersje cataliny jedna z dwoma bezszczotkami dwa regle itp

 

( "ritmens" podal linka do jednej aukcji i to bez wyposażenia, wystarczyło klinąc na inne przedmioty i zobaczyć jakie są inne )

 

 

druga to dwie szczotki i dwa regle do szczotek a ze mam jescze jeden aku ni hm to jutro jak skoncze DHC-2 Beaver wersja styrodurowa - budowa

wrzóce tak jak pisałem na wagę i ci podam wage modelu i wage ze wszytskim

 

wracajac do ESC czemu upierasz się na jeden regulator !!!???

 

MiQ27 :przy szczotkach jest aku NiMH 1000mah tak jak piszesz ale do bezszczotek min. to 11.1 V 1800 mah.

Link to comment
Share on other sites

przy szczotkach jest aku NiMH 1000mah tak jak piszesz ale do bezszczotek min. to 11.1 V 1800 mah.

Taki pakiet waży praktycznie tyle samo, czyli w granicach 150g. Co pewnie powoduje, że bezszczotka lata dłużej, bo oprócz większego pakietu małe outrunnery ważą też zwykle trochę mniej niż "370".

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.