TomekBZ Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Witam. Czy ktoś z Kolegów miał bliższy kontakt z tym modelem ?. Kupiłem tą WILGĘ co prawda z drugiej ręki ale w stanie "fabrycznym", pudełkowym (wersja z lotkami). Model robi bardzo dobre wrażenie i oczywiście będzie przeze mnie ulotniony. Niestety, producent przygotowuje model pod silnik szczotkowy "280"z przekładnią . Ponieważ zamierzam latać z silnikiem bezszczotkowym, trzeba będzie wykonać odpowiednie łoże i mocowanie takiego silnika. Zrobienie tego w sposób porządny i "elegancki" wcale nie jest takie banalnie proste. Stąd moje pytanie - czy ktoś ma swoje wlasne doświadczenia z tą WILGĄ ?. Jak się lata tym modelem ?. Moją WILGĘ napędzać będzie Robbe 2827/26 lub Emax CF 2822 oraz pakieciki LiPo 2S1P i 3S1P o poj. ?800 mAh. "Obliczenia" i przemyślenia jeszcze trwają :? . Do wysokości i kierunku dam serwa Turnigy TG9e a na lotki mikroserwa Robbe 4,3g. Masa wyposażonego modelu nie przekroczy 420-430 g. W przyszłości zamieszczę oczywiście kilka zdjęć modelu, jego wyposażenia i relację z lotów. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Czy chodzi o wilgę z zestawu AS Model Hobby Andrzeja Szynaki z Grudziądza ? http://www.asmodelhobby.webpark.pl/WILGA.htm Jestem z Grudziądza i bardzo dobrze znam producenta. Wiele razy latałem z nim i widziałem model w akcji. Model jest bardzo stateczny, potrafi latać bardzo majestatycznie. Widziałem jedną wersję razem z klapami. Model potrafił lecieć tempem pieszej osoby bez tendencji do wpadania w korek. Dodatkowo fajną rzeczą jest to, że płat mocowany jest na jedną śrubę, przez co w przypadku gorszego lądowania skrzydło się tylko przekrzywia, a nie łamie mocowania. Mogę popytać o propozycję zmiany konstrukcyjnej łoża na silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekBZ Opublikowano 2 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 Dziękuję PEGAZ za odpowiedź. Tak, właśnie o ten model chodzi. Jedyną relację dotyczącą tej WILGI znaleźć można w "Modelarzu" nr 8/2004. Poza tym cisza ... . Przeróbka na silnik bezszczotkowy będzie wymagała po prostu zaklejenia istniejącego otworu w pierwszej wrędze odpowiednio spreparowanym "klockiem" i to chyba najlepiej od razu z nadaniem odpowedniego skłonu pod silnik. Montaż tam jakiegoś bardziej przezwoitego łoża np. ze sklejeczki jest raczej niemożliwe - istniejący otwór pod silnik "280" jest większy niż rozstaw łapek krzyżaka pod moje silniki, dodatkowo jest on umieszczony niecentralnie (przekładnia), ponadto dostęp do pierwszej wręgi jest mizerny (jest ona wklejona w osłonę silnika). Najlepiej byłoby, gdyby model nie był przygotowywany pod konkretny silnik a pierwsza wręga była w całości. Tak czy inaczej model wygląda naprawdę świetnie . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.