Skocz do zawartości

WILGA z ASModel - kto ma ?


TomekBZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy ktoś z Kolegów miał bliższy kontakt z tym modelem ?. Kupiłem tą WILGĘ co prawda z drugiej ręki ale w stanie "fabrycznym", pudełkowym (wersja z lotkami). Model robi bardzo dobre wrażenie i oczywiście będzie przeze mnie ulotniony. Niestety, producent przygotowuje model pod silnik szczotkowy "280"z przekładnią . Ponieważ zamierzam latać z silnikiem bezszczotkowym, trzeba będzie wykonać odpowiednie łoże i mocowanie takiego silnika. Zrobienie tego w sposób porządny i "elegancki" wcale nie jest takie banalnie proste. Stąd moje pytanie - czy ktoś ma swoje wlasne doświadczenia z tą WILGĄ ?. Jak się lata tym modelem ?. Moją WILGĘ napędzać będzie Robbe 2827/26 lub Emax CF 2822 oraz pakieciki LiPo 2S1P i 3S1P o poj. ?800 mAh. "Obliczenia" i przemyślenia jeszcze trwają :? . Do wysokości i kierunku dam serwa Turnigy TG9e a na lotki mikroserwa Robbe 4,3g. Masa wyposażonego modelu nie przekroczy 420-430 g. W przyszłości zamieszczę oczywiście kilka zdjęć modelu, jego wyposażenia i relację z lotów.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy chodzi o wilgę z zestawu AS Model Hobby Andrzeja Szynaki z Grudziądza ?

http://www.asmodelhobby.webpark.pl/WILGA.htm

Jestem z Grudziądza i bardzo dobrze znam producenta. Wiele razy latałem z nim i widziałem model w akcji. Model jest bardzo stateczny, potrafi latać bardzo majestatycznie. Widziałem jedną wersję razem z klapami. Model potrafił lecieć tempem pieszej osoby bez tendencji do wpadania w korek. Dodatkowo fajną rzeczą jest to, że płat mocowany jest na jedną śrubę, przez co w przypadku gorszego lądowania skrzydło się tylko przekrzywia, a nie łamie mocowania. Mogę popytać o propozycję zmiany konstrukcyjnej łoża na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję PEGAZ za odpowiedź. Tak, właśnie o ten model chodzi. Jedyną relację dotyczącą tej WILGI znaleźć można w "Modelarzu" nr 8/2004. Poza tym cisza ... . Przeróbka na silnik bezszczotkowy będzie wymagała po prostu zaklejenia istniejącego otworu w pierwszej wrędze odpowiednio spreparowanym "klockiem" i to chyba najlepiej od razu z nadaniem odpowedniego skłonu pod silnik. Montaż tam jakiegoś bardziej przezwoitego łoża np. ze sklejeczki jest raczej niemożliwe - istniejący otwór pod silnik "280" jest większy niż rozstaw łapek krzyżaka pod moje silniki, dodatkowo jest on umieszczony niecentralnie (przekładnia), ponadto dostęp do pierwszej wręgi jest mizerny (jest ona wklejona w osłonę silnika). Najlepiej byłoby, gdyby model nie był przygotowywany pod konkretny silnik a pierwsza wręga była w całości. Tak czy inaczej model wygląda naprawdę świetnie :D .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.