Jump to content

zdejmowanie kubka sprzęgła


Recommended Posts

siema, mam problem, jesetm w trakcie konserwacji samochodu (gsracing vosion 18.)

z racji tego, że umarła zębatka odbierająca zdecydowałem się na gruntowny serwis. Wyciągnąłem silnik, wyczyściłem podwozie i silnik i chciałem zobaczyć jak się miewają klocki sprzęgła ale... nie moge odkręcić kubka sprzęgła, wkładam imbus w dziurki w kubku ale to nie daje nic prócz blokady. nie moge tej cholernej śruby odkręcić ni w prawo ni w lewo:(

edit: jesli pamiętacie wcześniej miałem problem ze śrubami radiatora nad świecą, wydawały się być "zjechane", co się okazało, zmieniłem imbus na twardszy i ?...odkręciłem bez probmeu. nawet nie sa naruszone główki tych śrób...jak dobrze, że nie zdecydowałem sie na rosyjską metodę!

Link to comment
Share on other sites

Widocznie chińczyk dał za dużo tread lock.Trzeba zablokować koło zamachowe a nie kosz sprzęgła.Otwory w koszu służą do wentylacji a nie blokowania.Może się okazać że trzeba będzie podgrzać lub użyć rozklejacza do CA (też pomaga).Ale na ogół wystarcza dobry twardy klucz z grubym uchwytem.

Link to comment
Share on other sites

Profesjonalnie są do tego blokady które zakłada się na wał po zdjęciu tylnego dekla.Blokują cały układ tłok-korba-wał.Ale ty nie będziesz przecież do jednorazowej wymiany szukał blokady .Dobre duże imadło i dwa kawałki sklejki.Wkładasz koło w imadło podkładając kawałki sklejki aby nie pokaleczyć koła i skręcasz mocno ale z wyczuciem.Zdarza się że wyskoczy z imadła .Trzeba uważać. .Czasem wystarczy druga osoba o mocnym uścisku która przez szmatę przytrzyma koło i śruba też puści.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.