Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Radek - nie czytasz uwaznie - pytalem kilka razy "czy ten silnik ma wystarczajaca moc do tego modelu", uzylem innych slow, znudzilo mi sie pisac to samo w kolko. I nie dostalem odpowiedzi. Dlaczego - ano bo sam nigdy tego nie sprawdziles - to tylko twoje przypuszczenie. Jezeli piszesz co piszesz to znaczy ze znasz ten model, wiesz ile wazy, jaka ma powierzchnie itd. Rzuc cyferkami i bedziemy rozmawiac konkretnie. Mowic ze Saito 180 bedzie lepszy - bedzie i coz stad, YS 140 bedzie jeszcze lepszy i coz stad. Jestem cudownie spokojny ze gdyby pan CPLR stanal z tym modelem do zawodow z toba + dowolny model pobilby cie na glowe. I to tez niczego nie dowodzi. Jestem zupelnie spokojny ze ten model z tym silnikie w zupelnosci Kankarzowi wystarczy. Na dlugo. I o to chodzi. Wyzsza szkola jazdy przyjdzie z czasem. Malker - nie czytasz uwaznie - zadnej teorii nie dawalem - ja prosze wszystkich o cyferki i nic nie dostaje w odpowiedzi. Nikt nie musi mi wmawiac ze lzejszy aeroplan lepiej lata - tego nauczylem sie majac 10 lat, ale prosze mi nie mowic ze 10% ciezszy bedzie latal zle. (10% to bylo przypuszczenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 [ Nikt nie musi mi wmawiac ze lzejszy aeroplan lepiej lata - tego nauczylem sie majac 10 lat, ale prosze mi nie mowic ze 10% ciezszy bedzie latal zle. (10% to bylo przypuszczenie) czyli jeśli lżejszy lata lepiej to 10% cięższy , lata gorzej :devil: chyb a nic nie pomieszałem :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Bo to dział 3D im lżejszy tym lepszy.0,5kg w takim modelu to zabójstwo, sadyzm i coś tam jeszcze . A to czy kolega umie latać czy nie , nie ma znaczenia , pytanie jest w dziale 3D i odpowiedź jest z działu 3D - nie nadaje się. Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Gorzej nie znaczy zle - a to mi wynika z kilku wypowiedzi w stylu "cudny ale nie do Katany". I o to mi chodzi. To ze ktos cale lata lata 3D i slusznie o te kilka gramow walczyc bedzie, nie znaczy ze ktos inny nie bedzie zadowolony z modelu jaki ma nawet gdy tenze jest ciezszy nieco. Czy zaczynajc z F3A trzeba miec najnowszy model (nawet nie wiem jaki jest najnowszy) z YS 170 CPi w nosie? Zgodzicie sie panowie ze nie, prawda? To samo z 3D - nie trzeba startowac z najwyzszej polki by miec zabawe. Po co wiec mowic komus ze jedyna sluszna droga to silnik X a wszystko inne to . . . . . Tomek - co znaczy 0.5kg - jezeli dasz mi czek na 1,000,000USD to bede z radosci skakal dlugo, gdy ten sam czek dasz Gates'owi - obawiam sie ze nie zauwazy. 0.5kg w stosunku do czego? Wartosci bezwzgledne mozna sobie o kant . . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 No właśnie Leszku nie trzeba startować z górnej półki żeby było ok, a kolega poszedł po całości i zastosował silnik chyba najlepszej klasy w tej pojemności, tylko, że w tym wypadku padł genialny wybór jeśli chodzi o firmę, ale nie o parametry dla takiego modelu jak pokazał.Rozumiem że chciał mieć bardzo dobry silnik i ma taki, ale nie pasuje on do tego modelu.Jeżeli miałbym taką gotówkę na taki silnik i tak bym go nie kupił, bo lepszym byłby do 3D DLE 30ccm.Nikt nikomu nie wmawiał, że jedyna słuszna droga to silnik X nikt też nie kazał kupować czegoś innego.Mówisz tak jakbyś widział gdzieś inne posty, których my nie widzimy.Sprawa jest dla mnie jasna od początku.Ten silnik jest bardzo dobry ale nie do tego modelu. Na pewno nie będzie latał tak jakbyśmy odjęli 500g i dobry pilot sobie z tym poradzi tylko po co iść pod prąd chyba nie o to tutaj chodzi ? Pisząc Cudny to on jest ale na pewno nie do katany nie pomyliłem się i nie zrobiłem nikomu wody z mózgu i piszę to dlatego , że modelami 3D latam prawie od początku czyli 10 lat i wiem co to znaczy 500g w klasie do 30ccm i jak przekłada się to na obciążenie powierzchni nośnej na pewno nie jest to ta obrazowa cyfra 10% tylko jest to przepaść w właściwosciach lotnych modelu i nie przesadze jak powiem, że lata wtedy dużo gorzej Jeżeli chcesz cyfr i czysto technicznego podejscia to zrobie to dla Ciebie i podam Ci parametry z moim zestawieniem i z tym co jest obecnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Cytat jest z postow w tym watku - popatrz, znajdziesz. Kilka razy pisalem ze zgadzam sie ze mozna lepszy silnik do tego modelu - tyle ze on ma taki i juz. Kilka razy pytalem o parametry modelu - i nikt mi nie jest w stanie nic powiedziec. Jezeli mamy dyskutowac na tematy techniczne to ja poprosze o cyferki. W moim rozumieniu, model z silnikiem 30cc wazy ok 5kg. Tu sie prosze nie czepiac bo to sa szacunki tylko. Dlaczego tak sadze - moj, nieodzalowanej pamieci Synergy 90 3D, wazyl z OS91 ok 3.2kg. Zdecydowanie mocy nie brakowalo. Czyli 2x90 = 180 = 30cc = 6kg. Odejmuje 1kg tak dla porzadku bo w Katanie jest 4-takt. Czyli 0.5 kg (tylko 10%)poczuje ktos kto lata 3D od dawna, ktos kto zaczyna - na pewno nie. A zaoszczedzi na kupnie nowego silnika jako ze ten co ma kupil z modelem lub mial (tak sie domyslam). I tylko o to chodzi. Kilka razy pisalem ze dla mnie jest oczywiste ze lzejszy model lata lepiej a ciagle ktos mi ten truizm probuje wcisnac, litosci! W tym przypadku nie o to chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Leszku skoro silnik taki to nie model 2,7m tylko 1,8 max 2m . W 2m modelu 0,5 kg to przepaść (zerknij co zrobiłem z mojego Ultimatem jak mu zdjąłem wagę) A w modelu 1,8m to harakiri. :ble: :rotfl: (dla modelu oczywiście) Skoro jesteśmy w dziale 3D to w takich ramach patrzę na model. Każda inna kwestia jest słuszna o ile będzie to dział spalina i luźna akrobacja (szeroko pojęte latanie ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Katana S Wing Span 187 cm Lenght 186 cm Wing area 78 dm2 Weight 3.900/4.100 gr. RTF less battery Radio: 6-Channel with 5 digital and metal gear servos Zakładamy, że model waży 4500g to 4500:78 daje nam 57g odciązenia na dm W przypadku kiedy model waży te 500g więcej obciążenie wynosi 64g na dm Zobacz teraz obciążenie wzrosło znacznie, więc model zmienia się całkowicie dodatkowo masz dużo mniej mocy, więc dostałes po rogach dwukrotnie obciążeniem i mocą.Zakładając Saito 180 nie dość, że schodzisz z obciążenia to zwiększasz moc i dodatkowo 500g które ubyło nie idzie w kosmos tylko działa jakbyś dołoży rurę rezonansową.Różnica będzie tak porażająca, że zauważy to nawet ktoś kto nie ma zielonego pojecia o lataniu modelami.Pomijam juz fakt, że z 30% nitro Saito FA 180 kreci śmigłem 20x8 bez problemów, a silnik boxer lubi smigła o małej średnicy i dużym skoku w 3D jest odwrotnie zakłada się dużą średnice i mały skok żeby uzyskać jak najwiekszy zakres prędkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Ktos tu mnie znowu uczy liczyc. Jak piszesz ze ten model wazy 4kg to mi wystarczy - trzeba bylo to napisac w pierwszym, moze drugim poscie i nie byloby dyskusji. Pamietj jednak o tym - mowiac o obciazeniu powierzchni - ze wzrost obciazenia, w pewnych granicach, nie znaczy pogorszenia wlasciwosci lotnych - bo zwieksza sie Re, czyli zwieksza sie sprawnosc ukladu. Oczywiscie Re malo ma do powiedzenia w manewrach z zerwanym oplywem. Ciagle nawet gdy jak piszesz wazy 4.5kg dla nieeksperta w 3D, a o takim mowa, roznica bedzie niezauwazalna lub niewielka. Na pewno nie warta kupna nowego silnika. Tomek - a gdzie ja pisalem ze model ma miec 2.7m? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Leszku Radek podał ci już tyle konkretów a ty dalej swoje. Z twoich wypowiedzi wynika, że wiesz najlepiej. A jeżeli wiesz to po co pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 Jak narazie dostalem jeden zestaw konkretnych cyferek. I tyle. Ale - pozwolilem sobie pogooglic nieco i : http://www.inwoodmodels.com/product_info.php?products_id=1890 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=513016 dalej nie szukalem - prosze popatrzec na wage - co najmniej 5kg. Z tego co podal Radek - 4-4.5kg + te nieszczesne 0.5kg i tak jest w sredniej swiatowej. A jak pewnie zauwazycie sa to modele ciut mniejsze niz ten o ktorym Radek pisal. Choina - ciagle i do znudzenia powtarzam - nie neguje tego co piszecie - neguje potrzebe kupowania innego silnika. Przynajmniej teraz. Czy to nie jest cos innego? Mam nadzieje ze zgadzamy sie w tym ze mamy inne spojrzenie na ten sam problem. Boje sie ze wlasciciel watku juz dawno poszedl pytac gdzies indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 5 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2010 - jezeli dasz mi czek na 1,000,000USD to bede z radosci skakal dlugo, gdy ten sam czek dasz Gates'owi - obawiam sie ze nie zauwazy. 0.5kg w stosunku do czego? Wartosci bezwzgledne mozna sobie o kant . . . Tu. Solisz z grubej rury. :wink: Jak dla Ciebie 0,5kg to nic w takim modelu, to sorry , kończymy tą dyskusję, równie dobrze mogę niewidomemu od urodzenia, opowiadać o "różowym". :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Tomek -Nie wiem czemu wciskasz mi w "usta" cos czego niegdy nie powiedzialem. Nie powiedzialem ze 0.5kg to nic. W swiecie latania gdzie wszystko jest wymierzalne, wartosci bezwzgledne sa nic nie warte. Bawisz sie modelarstwem to powinienes to wiedziec. Zwiekszasz cos, wymiar, wage, o procent wartosci wyjsciowej - nie o x gramow. Jezeli tego nie jestes w stanie pojac to masz racje - dalsza dyskusja nie ma sensu. I wrocimy teraz do tych cyferek ktore Radek wrzucil, troche mi ten model za lekki wygladal. Wymiary i powierzchnia podobna do F3A a waga jakby 1kg mniejsza - a zgodnie z tym co p. Swiderek na tym forum pisze - nie jest to proste w 5kg sie zmiescic. To i pozwolilem sobie dokladniej sprawdzic ten model. Link do opisu jest tu : http://www.flyinggiants.com/forums/showthread.php?t=52126 Model ma wazyc BEZ BATERII 4000g ( w zaokragleniu). Bateria wazy ok 1100g (linki : http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7657&Product_Name=Rhino_4000mAh_6S2P_25C_Lipoly_Pack, http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7656&Product_Name=Rhino_4000mAh_4S2P_25C_Lipoly_Pack) Czyli juz mamy 5100g. Drobiazg. Liczmy dalej - silnik Hacker A60-22S - z danych katalogowych wynika ze daje 1900W przy sprawnosci 85% czyli 1615W czyli 2.16KM. I wszyscy sa szczesliwi, latanie jest jak cholera. No to zamienmy Hackera na ten opluty Saito 182. Z modelu wylatuje bateria (1100g), Hacker (595g) i kontroler (100g) czyli wylecialo 1795g i 2.16KM. Na to miejsce wkladamy Saito 182 (1360g), zbiornik paliwa sadze ok 500g i serwo gazu (40g). Razem 1900g i 2.5KM. Bedac drobiazgowym napisze ze model bedzie ciezszy o 105g (ok 2%) i bedzie mial 0.34KM (15%) wiecej. Osobiscie wole charakterystyke a wlasciwie odpowiedz na wajche gazu silnika elektrycznego niz nawet YS. Oczywiscie ze z Saito 180 zycie byloby lepsze - ale czy ktos mi jeszcze bedzie mowil ze ze 182 zyc sie nie da? Chyba ze model Kankarza to zupelnie inne zwierze a wtedy ta dyskusja zupelnie nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Chyba ze model Kankarza to zupelnie inne zwierze a wtedy ta dyskusja zupelnie nie ma sensu. Uff , ciesze się że w końcu to zrozumiałeś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Darkarll - co znaczy "nareszcie to zrozumiales" ? Mowilismy caly czas o konkretnym modelu z konkretnym silnikiem. Paramatery ktore Radek podal mialy dotyczyc tego wlasnie modelu. Tak mi sie w naiwnosci swojej wydawalo. To powiedz mi co za sens podawanie parametrow modelu F3A gdy okazuje sie ze tak naprawde mowimy o depronowcu? Masz na to odpowiedz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Darkarll - co znaczy "nareszcie to zrozumiales" ? Nareszcie zrozumiałeś że ta dyskusja nie ma sensu . Piszesz w dziale 3D że model 10% cięższy będzie latał , no pewnie że będzie i może nawet całkiem nieźle , ale TU każdy dąży do tego że by z modelu urwać tyle wagi ile to tylko możliwe , bo nam nie wystarczy żeby model latał "nieźle" , model ma latać tak dobrze jak to tylko jest możliwe ,żeby nie ograniczał umiejętności pilota i żeby postępy w pilotażu były jak największe . Ja nigdy nie bawiłem się w cyferki , nigdy nie liczyłem powierzchni skrzydeł,obciążenia płatów i innych parametrów , powiem więcej w moim silniku ZDZ 80RVJ producent nawet nie podaje mocy . Ale wiem jedno warto się pomęczyć i zbić z modelu tyle wagi ile to tylko możliwe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Czy gdziekolwiek, kiedykolwiek negowalem to co koledzy tu pisali? Nie - bo to co pisza to prawda. Ja pisze ze z tym da sie zyc i niezgorzej latac - i prosze mi nie mowic ze to nie jest prawda. Szukajac tego typu modeli i ich opisow w sieci (podalem linki ktore najwyrazniej zostaly zignorowane) znalazlem tez pana Sebastiano Silvestri ( nie sadze by ktos z tu piszacych rownalby sie z nim jezeli o latanie chodzi) latajacego takim samym modelem jak tu dyskutowany ale 6.5kg. Oczywiscie motorek ciut wiekszy. Pewnie ktos zapomnial powiedziec Sylvestriemu ze to o 2kg za duzo . . . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 O zapewne pan Silvestri sam to zauważył , 6,5 kg przy 180cm to cegła , w sobotę miałem przyjemność oglądać veloxa 2,2 m co ważył kliogram mniej a z tego co pamietam to modele firmowane przez w/w pana przy rozpietości 180 cm ważą w granicach 5 kg , a że zdażyło mu sie polatać cegłolotem , no cóż udowodnił nam to samo co Ty próbujesz , że cegłototem też da się polatać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Masz racje, ceglolot, ale wygral nim zawody te czy inne to pewnie nie narzekal. A moze w tym szalenstwie jest metoda? Czort znajet. W Oxalysie zmienilem YS63 (skonczyl sie ) na elektryk (i +250g czyli 10%) i jedyne co naprawde zauwazylem to ze przy zahamowanym smigle mam szybowiec i to szybki, a jak smiglo kreci sie luzno - szybuje jak cegla. Ale tego nalezalo sie spodziewac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 6 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2010 Stop Stop Stop ktoś tu ładnie przesadził z wagą napędu elektrycznego chyba Leszek ? Ta katana waży 4300g z pakietem do lotu i jak Leszku lubisz pdoaję cyferki. Wyposażenie stosowane w tych modelach: Axi 5320-18 20x8 6s Lipo 4Ah flyingtime 7 min current 75 A 1500 W AUW 4,5 kg Pan Silvestri zaleca Hackera " bo się z nimi dogadał" prywatnie lata na tym co wskazałem wyżej i jego model nie waży 6,5kg ani 5kg tylko 4,5kg i jest to normalne, bardzo dużo tych modeli lata z tymi konfiguracjami ciągu jest wtedy 8,5kg na pełnej baterii Całe te Twoje wyliczenia są nic nie warte wskazałeś jedno z najgorszych zestawien jakie mogłeś. Pakiet do modelu 2m waży 590g chyba podałeś wage dwóch silnik 495 g i zobacz sobie jak sprawdza się ten zestaw w modelu 2m http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=862945 I co powiesz na to ? ;D z 6,5kg w ciągu 1min zrobiłem 4400g zbiłem 2 torebki cukru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.