Skocz do zawartości

Universal E z Arthobby oblatany


robas69

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przed 20 oblatałem Universal'a. Po niemiłych przygodach z pierwszą wersją mojego Easy Star'a, po wyważeniu jak "fabryka kazała" i obrotach na full, model po lekkim wyrzucie poleciał pod delikatnym kątem w stosunku do poziomu. Nie było żadnego pompowania, uciekania z kierunku, czy walenia na skrzydło. Naprawdę zdziwiłem się jak pięknie poleciał. To mój pierwszy przypadek tak wyglądającego oblotu. Byłem bardzo mile zaskoczony :rotfl:

Wyposażenie:

- płaty z podwójnym wzniosem,

- serwa HXT 900,

- odbiornik Hitec HFS-05 MS,

- akumulator Fullymax (Lecho) 1300 mAh 2s 25C,

- regualor JETI 18A,

- silnik RAY C2830/15,

- łopaty CAM FOLDING PROP 10x6' (zgodnie z zaleceniem producenta silnika),

- wentylowany aluminiowy kołpak PELIKAN śr. 40 mm.

Jedyna moja pretensja do modelu - konstruktora, to strasznie mało miejsca wewnątrz kadłuba. Ale to chyba bolączka wszystkich kadłubów z Arthobby (w ZUNI miałem to samo).

Jedyny minus mojego wyposażenia, które dziś zauważyłem to napęd - gdyby silnik był mocniejszy winda przy starcie byłaby bardziej stroma. Może spróbuję większego skoku łopat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modeliki z tej stajni latają fajnie, też mam kilka...

 

Daj koniecznie fotkę modelu.

Mały kadłub to wada ale też zaleta - mniejsze opory.

Na jakim profilu masz model? Masz w nim sk?

 

Myśle , że popełniłeś mały błąd pędząc go na 2 s zamiast na 3 s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ma tradycyjne usterzenie odwrócone T. Wtedy gdy kupowałem zestaw, chyba 2000 r., produkowali tylko taką wersję. Zgodnie z opisem na stronie Arthobby profil płata to HN 1033 mod. Niestety akumulatora 3 s prawdopodobnie nie mógłbym wsunąć do kadłuba bo jeszcze bardziej niż teraz przeszkadzałaby półka na serwa, bo 3 s jest oczywiście "grubszy" od dwójki. Dlatego próba >złamania< go żeby wsunąć do przodu kadłuba mogłaby się nie powieźć.

Zdjęcia dzięki naukach Kolegi z Forum - jeszcze raz dziękuję:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dziś po 20 wylatane następne pół godziny :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model dobry na termikę.

 

Na tym profilu warto pokombinować z wyważeniem - przednim i tylnym i kątem płata.Ten profil jest bardzo fajny i ma spory zakres prędkości.

 

Krzesło i na łąke iść z nim i godzin z zadatą głową murowana ...

Mi w temice lepiej się lata gdy model lata szybko co daje możliwośc zpenetrowania większej przestrzeni , łatwiej też popędzić model do następnego komina ale to kwestia upodobań i modelu...

udanych lotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Z góry uprzedze, że jestem mocno początkujacym modelarzem więc za wszystkie błedy prepraszam.

Kilka dni temu również oblatalem po raz pierwszy swojego uniwersala zakupionego 10 lat temu. Moje wyposażenie:

 

- płaty z podwójnym wzniosem,

- akumulator Dualsky 1300mAh 28C/2C 3S1P 11.1V,

- regulator DYNAM 25A,

- silnik DUALSKY XM2834CA-10,

- łopaty CAM FOLDING PROP 11x6 i 10x6

- Kołpak alu TURBO 34/3.17/8

- serwa Hitec - nie pamietam w tej chwili modelu, znacznie wieksze od twoich w każdym razie ;]

 

Z wielkościa kadłuba masz rację, ja musze za każdym razem wyjmować ramkę z serwami żeby włożyć pakiet. Ale przy moich serwach nawet pakiet 2S by nie wszedł nad nimi.

 

Wydaje mi sie że przy łopakach 11x6 kąt wchodzenia jest lepszy i przy mniejszej prędkości. Przy 10x6 model nabierał szybko prędkości i przy wchodzeniu szybko ją wytracał. Skolei przy dużych prędkościach modelem troche zaczyna rzucać na boki. Wydaje mi się, że to wina mało sztywnych stateczników balsowych. Przy moich umiejętnościach, dużej prędkosci, tańczącym modelu, mocno reagującym na stery znacznie podnosi się adrenalina :]

 

Dodatkowym plusem Uniwersala to wytrzymała konstrukcja kadłuba i skrzydeł. Wczoraj przy starcie naderwały mi się mocowania steru kierunku i model w stromym korkociągu płaskim spadł z ponad 40m. Zero strat.. Po 5 min pięknie latał. Dodam że nie była to pierwsza kraksa :]

 

-------------------

pozdrawiam, Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój latał ostatni raz wczoraj. Było bardzo gorąco i solidnie wiało, więc raczej walczyłem o to by model leciał tam gdzie ja chcę niż tam gdzie zagna go wiatr. Zamówiłem w perfecthobby nowy akumulator tym razem trzycelowy, więc może będzie lepiej drapał się do góry. Ustaw sobie spore DR i expo i wtedy mimo dużej powierzchni steru pionowego można spokojnie latać. U mnie:

- pionowy DR 45 %, expo + 65 %,

- poziomy DR 50 %, expo + 87 %.

Gdybyś woził model rowerem, uważaj na ster kierunku. Pęd powietrza potrafi go wygiąć i można uszkodzić zębatki w serwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radyjko mam analogowe ale wychylenia skreciłem sobie prawie do miniumum

Niestety w takich sytuacjach wychodzi na jaw potrzeba posiadania nadajnika komputerowego, który znakomicie ułatwia "życie". W tej chwili można kupić w bardzo dobrej cenie Graupnera Mx-16s bez >dodatków<. Nie znam nikogo kto miałby jakieś uwagi do niego oczywiście w zakresie potrzeb przeciętnego latacza. Sam go mam i mogę polecić z czystym sumieniem.

U mnie dziś cały dzień leje :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie,

posiadacie może plan tego szybowca w wersji E? mam taki na strychu w wersji strzelanej z gumy a chętnie bym założył silnik bo fajnie to latało, ale nie wiem jakie kąty silnika ustawić.

A i jedno ważne: czy 150W wystarczy na jakiekolwiek wznoszenie? ew ile ważą Wasze Universale?

Pzdr Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąty jak w każdym innym modelu skłon w dół i w lewo

Kąty masz na planie modelu http://www.arthobby.pl/arthobby1/egliders_plan/universalE_P.html Ja zrobiłem sobie rysunek warsztatowy do zamocowania wręgi silnika. Potem według niego ją wkleiłem. Nie powiem, że wszystko wyszło zgodnie z rysunkiem, ale na szczęście model lata idealnie ;D .

Jak radził malinn kupiłem nowy akumulator tym razem 3 -celowy http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=3384 .

Jutro poleci na nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim zmieniłem duże serwa na znacznie mniejsze i lżejsze Hitec HS-55. Napewno środek ciężkości przesunął się do tyłu, gdyż pakiet zostawiłem w tym samym miejscu. 3s wchodzi i wychodzi teraz bez problemu.

Model natomiast szybuje teraz bez przeciągnięć przy zdecydowanie mniejszej prędkości - mi to akurat bardzo pasuje :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sprzedaję tylko dlatego, że mój hangar jest już trochę przeładowany. Tym bardziej, że już drugi tydzień latam Juniorem S Graupnera, którym można latać z większą adrenaliną :jupi:

Choć wg mnie nie jest to model dla początkujących jak go często reklamują. Graupnerkiem można sobie "polatać", a Universal snuje się po niebie -> w sam raz dla tych co chcą mieć za sobą ten pierwszy raz :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.