robraf Opublikowano 4 Lipca 2010 Opublikowano 4 Lipca 2010 jestem szczesliwym posiadaczem silniczka asp 75AII czyli okolo 12,5cc otoz latałem dzis extra i stwierdzilem ze na smigle 14x6 mam za duza predkosc a za malo ciagu gdyz z miejsca model nie chcial leciec pionowo ( ciagu na styk) na smigle 15x6 jest troche lepiej ale jednak zbyt żwawy nie jest... ile ciagu mozna wycisnąć z tego silniczka do modelu 3D ? i na jakim śmigle ? nosze się z zamiarem zakupu Master Airscrew 15x4 Myslicie ze odczuje przyrost ciagu i spadek predkosci?
Leszek_K Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 15x6 to chyba troche duzo jak na ten silniczek. 14x4 byloby chyba akurat - daj mu sie krecic - to nie jest motorek z dlugim skokiem. Lubi sie krecic.
Danielstol Opublikowano 5 Lipca 2010 Opublikowano 5 Lipca 2010 Załóż drewno 14X4 tak jak pisał Leszek_K i będziesz zadowolony Możesz spróbować też 15X4 drewno ,ale do lotów 3D silnik będzie mułem :wink:
robraf Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 hmm myslalem ze motorek da rade w extrze 3400g na 15x6 jakos szedla le mialem za maly zapas mocy... i szukam wlasnie smigla ktore mi zwiekszy ten zapas p.s. jutro wybieram sie do sklepu więc męska decyzja... http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8511 czy to http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8366 niestety nie ma tam drewnianych w tym rozmiarze potrzebuje szybkiej reakcji na gaz i wiekszego ciagu a niskiej predkosci modelu
Danielstol Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Na zadnym z tych śmigieł nie bedziesz miał szybkiej reakcji na gaz . :wink: Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba 14X4 K ale ja bym brał 14X4 W z APC ,z tym że jest dużo droższe
robraf Opublikowano 6 Lipca 2010 Autor Opublikowano 6 Lipca 2010 hmm a na jakim bym mial szybka reakcje na gaz? bo niby na 14x6 reaguje dosyć zwawo ale to jeszcze nie jest to ...
Leszek_K Opublikowano 6 Lipca 2010 Opublikowano 6 Lipca 2010 Bez cudow, to nie elektryk czy 4-takt. By miec dobra reakcje na gaz dlugiej rury by trzeba. Z 14x4 nie bedzie gorzej, moze ciut lepiej. Moi poprzednicy wspomnieli o drewnie - lzejsze i dlatego lepiej na obrotki wchodzi. Ale i latwiej sie lamie - cos za cos.
Kwazio Opublikowano 8 Lipca 2010 Opublikowano 8 Lipca 2010 Co macie na myśli z tą szybką reakcją na gaz? Przecież jeśli tylko się nie dławi, to z wolnych na maksymalne wchodzi w ułamku sekundy przy każdym śmigle z zakresu producenta. Ważniejsze jest chyba, żeby się kręcił co najmniej na 75% maksymalnych producenta, a najlepiej na 100% tych od maksymalnej mocy.
Leszek_K Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Kwazio - smiglo wazy troche, trzeba je rozpedzic - to musi zajac troche czasu. Silnik z wiekszym momentem obrotowym (4-takt, elektryk, 2-takt z dluga rura) zrobi to szybciej niz ten z mniejszym momentem (2-takt ze standardowym tlumikiem, 2-takt z krotka rura). Na dokladke jak gaznik g...... (szczegolnie ASP 2-takty) to w rejonie srednich obrotkow silnik zwykle jest przelany a to tez nie pomaga.
Jano Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 Jeśli chodzi o reakcję na gaz to śmigła tylko drewniane.Przerabiałem to.Cały zeszły rok latałem na zachwalanych na tym forum śmigłach APC-w.Teraz pozakładałem drewniane Bambule,różnica zadziwiająca.
Leszek_K Opublikowano 9 Lipca 2010 Opublikowano 9 Lipca 2010 A pewnie, drewno prawie o polowe lzejsze od kompozytu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.