Fiskusmati Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Witam serdecznie. Jestem w trakcie tworzenia spalinowego modelu samolotu rc, posiadam aktualnie silnik MDS 61 z bocznym wydechem, oryginalnym tłumikiem i gaźnikiem. Proszę, powiedzcie mi, co jest nie tak: silnik udało mi się uruchomić 2 razy przez 2 godziny kręcenia śmigła pałką, niestety, nie miałem oryginalnej świecy więc dokupiłem długą, zimną świece firmy MP-JET oraz Paliwo lotnicze z zawartością 5% nirtometanu i 12% oleju. Czy jest szansa na dobre działanie tego silnika po zmienieniu konfiguracji? Czy będe musiał kupić nowy silnik ASP 61 z dobranym paliwem i oryginalną świecą? Silnik pochodził kilka minut i gasł prawdoporobnie zapowietrzył się, bardzo pluje (nie spala) resztek paliwa i ojelu który gromadzi się w tłumiku, i ew podczas pracy go wyrzuca. Po odpaleniu ładnie wkręca się, lecz od silnika oczekuję niezawodności, tzn moze sie nie odpalić raz na jakiś czas, ale żeby nie palił prawie wcale? Czy mam złą świece (powinna byc średnia, ale takiej nie mają w sklepie), czy paliwo 10% (zrobiłem błąd bo kupiłem 5%). Serdecznie proszę o pomoc, Pozdrawiam - Mateusz Kuśmierz (Fiskusmati).
Leszek_K Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 1 - swieca duzo za zimna, cos w stylu OS8 2 - 12%oleju do o 8 % za malo. MDSy lubia olej 3 - 5% nitro w zupelnosci wystarczy, scigac sie nie bedziesz 4 - gdy silnik pluje paliwem znaczy jest zalany w trupa, wytrzasnac paliwo z motorka, zakrecic igle o obrot i zaczac od nowa
Fiskusmati Opublikowano 20 Lipca 2010 Autor Opublikowano 20 Lipca 2010 Podobno ten silnik jest wadliwy (gaźnik głównie). Czy to prawda, czy jeżeli odpalił kilka razy to znaczy, że jest sprawny? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=483 - Taka świeca powinna być dobra?
Pawel_W Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Zapraszamy na lotnisko do Radawca, codziennie po 18 jest zawsze kilka - kilkanaście osób. Ktoś na pewno Ci pomoże.
Leszek_K Opublikowano 20 Lipca 2010 Opublikowano 20 Lipca 2010 Fiskusmati - skorzystaj z zaproszenia Pawla - nie ma to jak bliski kintakt z motorkiem. Uzywalem jednego czy drugiego MDSa i sadze ze legendy na temat tych silnikow wynikaja z lenistwa lub niewiedzy uzytkownikow. Te silniki wymagaja regulacyjnego dopieszczenia i tyle.
Fiskusmati Opublikowano 21 Lipca 2010 Autor Opublikowano 21 Lipca 2010 Teraz zbytnio nie mogę, ale za tydzien będe mógł. Czy ktoś tam będzie wtedy?
instruktor Opublikowano 21 Lipca 2010 Opublikowano 21 Lipca 2010 mam 20 letniego MDS-a ,wymieniłem mu śruby "wkrętakowe" na imbusy i targa 4 kilogra- mowego Wichra 50 "z kawałkiem"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.