Wojtek I Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2012 Mariusz. Pod balsą w przedniej części skrywa się podłużnica ze sklejki 5mm co powinno wystarczyć do zamocowania silnika, a co do S.C. to silnik, regulator i aku (5000 mAh) umieszczone w samym przodzie powinno dać wyważenie bez dokładania masy.
kesto Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 (przewidywana masa gotowego to około 2500 g). Myślę, że amortyzacja na oponach wystarczyObawiam się, że raczej nie wystarczy. Nawet przy teoretycznie idealnym lądowaniu, same kółka to za mało. Pamiętaj też o nierównościach lądowiska, prędkości modelu i jego masie. Byłoby szkoda modelu, bo przy takim rozwiązaniu to jest raczej jednorazówka. Może jednak przemyślisz temat. Naprawdę szkoda modelu i pracy jaką w niego włożyłeś.
F16 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Makieta trzeba przyznać piękna. Ja właśnie też przymierzam się do budowy takiego RWD i zastanawiam się jaki dać profil płata. Schier w swojej ostatniej książce pt. "Najsłynniejsze polskie samoloty sportowe" jak i w poprzedniej serii pt. "Samoloty w historii i miniaturze" napisał że profil u nasady płata był Bartel 37-IIA 18% a na końcu płata Bartel 37-IIA 9%. A. Glass w "Polskich konstukcjach lotniczych" pisze tylko że profil Bartel i wszystko by się zgadzało gdyby nie to że w książce stowarzyszenia Lotnictwa Eksperymentalnego(czyli tych, którzy zbudowali rekonstrukcję RWD-5) pt."RWD-5 Histaria i współczesność" napisane jest, cytuje: W części prostokątnej skrzydła był to profil IAW-334 20%, a w części trapezowej przechodził w profil 5% na końcu skrzydła"- odnosi się to oczywiści do historycznego samolotu, a nie do rekonstrukcji. Jaki profil Pan zastosował w swojej makiecie?
Wojtek I Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Ja zastosowałem profile i geometrię płata z planów Schier'a, ale zmieniłem konstrukcję i sposób zamocowania.
F16 Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 A jakie zastosował Pan materiały, te według planów SCHIERA czy troche więcej balsy Pan wprowadził? Bo ja się zastanawiam nad materiałami właśnie.
Wojtek I Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Opublikowano 13 Lutego 2012 Skrzydło całkowicie balsowe, a kadłub s materiałów jak w planach Schiera, ale teraz bym już go zmodyfikował.
F16 Opublikowano 14 Lutego 2012 Opublikowano 14 Lutego 2012 Przepraszam, że tak zawracam głowę, ale troche boje się sam dobierać materiały, że mi sie samolot w locie rozleci, dlatego pytam. Jaką grubość maja Pana żeberka w skrzydłach i z jakiej są balsy miękiej, twardej?? Pisze Pan, że zmodyfikowałby Pan kadłub, a konkretniej o jakie modyfikacje chodzi?
Wojtek I Opublikowano 14 Lutego 2012 Autor Opublikowano 14 Lutego 2012 Żebra balsa 2 mm średnia, a w kadłubie np zmniejszenie usterzenia.
Wojtek I Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Witaj Jacku, pakiet daję tak jak widać na fotkach, łoże jest z samby, a boczne maski będą zdejmowane (mocowanie na magnesy) co daje bardzo wygodny załadunek pakietu. Ostatnio jeszcze dokończyłem spływy. Przy mojej skali zdecydowałem się dać napędy lotek pod skrzydłem. :?
Lomis Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Nie za ciązki bedzie na przodzie?, Ja buduje RWD z depronu. DO balsy musze dorosnąć . i zastanawiam sie gdzie pakiet umieścić a w którym miejscu wychodzi u Ciebie SC bez wyposazenia ? Wielki szacunek. Model pierwsza klasa
Wojtek I Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Jeszcze nie sprawdzałem w całości dopiero jak poskładam wszystko przed oklejaniem to sprawdzę, ale sam kadłub wychodzi tak jak należy.
karlem Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 Wojtek I, Lepiej byłoby, gdybyś dźwignię lotki przesunął kilka milimetrów do przodu, tak, żeby otwory w dźwigience były na wysokości osi zawiasów. Na razie zrobisz to bez problemu; zakołkujesz na klej stare otwory i po przeszlifowaniu śladu nie będzie
Wojtek I Opublikowano 1 Marca 2012 Autor Opublikowano 1 Marca 2012 Karolu tak będzie, to jest złapane lekko na kleju aby ustalić wielkość otworów w klapka.
karlem Opublikowano 1 Marca 2012 Opublikowano 1 Marca 2012 OK, to w porządku, bo miałbyś większe wychylenia w dół niż w górę, czyli na opak. :wink:
awiator Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Witam.Dlaczego lotki kryte balsą :? .Gdybym dzis budował 5 ke zastosowałbym napęd linkowy lotek.
Wojtek I Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Witam. Fajnie jest wracać na forum. W moim RWD trochę sie zmieniło i tak to wychodzi: Jak widać prace powoli idą do przodu.
pyton Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 nie no szacun świetna robota, podziwiam!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.