Skocz do zawartości

F-117 z napędem tunelowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wychylenia po około 10mm, lot jest bardzo spokojny. Model ma dużą powierzchnię i nie ma tendencji do wpadania w korkociąg.. Pamiętaj, że w tym eFie są sterolotki.. Ważna uwaga: Jeśli rozbieg bedziędzie dłuższy niż 10-15m, to bezwzglednie zaniechaj..! (sprawdź wtedy wyważenie lub kąt zaklinowania stateczników) Miałem taki przypadek w pierwszym locie.. Na prawie pełnym wychyleniu, przy max obrotach model praktycznie się nie wzosił.. Ledwo wykonał krąg do lądowania.. Na szczęście cechy modelu (wspaniale trzyma się powietrza) uratowały sytuację.. Po drobnej korekcie - latał wyśmienicie..! Jestem pewny, że będziesz zadowolony..

Gdyby coś, to pytaj..

Opublikowano

Oblot. Mały problem. Model latał wspaniale dopóki byłem na pełnym cięgu gdy tylko delikatnie zmniejszyłem obroty model gwałtownie zadarł nos do góry (dosłownie zatrzymał sie w powietrzu i zawisł dziobem do góry trwało to ułamek sekundy) o 90 stopni i straciłem siłe nośną(spotkanie z ziemią było nieuniknione). Problem powtórzył się w następnym locie.

Opublikowano

nie zmienialem. przy prawidlowym wyważeniu model po wypuszczeniu z reki szedl w doł. jak dodalem 15 vg do tylu to juz leciał ale niestety tylko na pełnych obrotach. w jaki sposób zmienialeś kat zaklinowania

Opublikowano

W tym aeroplanie nie wolno bawić się ŚC.. Ma być dokładnie tam, gdzie masz zazanczone. Chyba pisałem Ci na priv'a.. Czyż nie..? ;)

Zmien kąt zaklinowania tak jak pisałem.. A dla przyszłych posiadaczy tej wspaniałej maszyny - poniżej jest zdjęcie jak należy dokonać korekty.. Oczywiście na obu statecznikach..

 

 

 

Dołączona grafika

 

Biała linia - oryginał

Żółta linia - korekta..

 

Jeśli ktoś wkleił na amen stateczniki i nie chce mu się pruć modelu, to można wyciąć ster w stateczniku i w za pomocą steru przeprowadzić odpowiednią korektę..

 

Gdyby co - pytać.. Jestem do dyspozycji.. 8)

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witam.

Jeśli można to mam kilka pytań do użytkowników tegoż cudeńka a mianowicie czy istnieje możliwośc powiększenia nieznacznie miejsca na lipola i czy bez zmiany zaklinowania stateczników lot jest całkowicie niemożliwy ???? No i jak oceniacie załączoną w zestawie turbinkę pod kątem wibracji (są czy nie ma) i w z wiązku z tym czy jest sens wymieniac ją na konkretniejszą. Pytam bo mam zamiar kupic to cosik w wersji kit a dysponuję kilkoma silnikami pod edf na 3 i 4 cele.

Opublikowano

Witaj.

 

Już odpowiadam:

- Pozostawienie stateczników bez zmiany kąta zaklinowania = kłopoty.. W czasie oblotu musiałem zaciągać drążek do siebie praktycznie na maxa pomimo prawidłowego wyważenia. Kilkunasto sekundowy pierwszy lot trwał wieczność ;) Zmiana kąta zaklinowania - konieczność!

- Jest możliwe powiększenie komory na pakiet, ale trzeba wyciąć nożykiem umiejętnie.

- Napędy fabryczne - różne opinie. Mnie trafił się napęd dość dobry, nie generował drgań. Regiel dzielnie znosił wszystko i nie grzał się za bardzo. Serwka także dawały radę..

 

Co do turbinki - jest do niej dość dobry dostęp, więc ewentualna wymiana nie stanowi problemu.

Dziś jak bym kupował taki model, to raczej przerobił bym stateczniki na ruchome.. Same sterolotki to dość zamulony model. Zamulony w sensie zbyt spokojny..

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

mam już to latajło od jakiegoś czasu i według wytycznych waldiego dorobiłem mu stery na statecznikach i tu stanąłem w martwym punkcie a mianowicie : samolocik w standardowym wydaniu ma latać jak sądzę na mixie delta ale w moim przypadku gdy dorobiłem mu ster wysokości to czy nie lepiej będzie latać na lotkach i SW ???? zastanawiam się tylko czy ten SW jest dostatecznie duży by móc latać ???

Na wszelki wypadek serwo od SW zamontowałem w kabince tak jak odbiornik by móc poprzestawiać to i owo w razie jakiegoś niepowodzenia. No i jeszcze jedno: czy można podłączyć tylni ster wysokości jako dodatek do ustawienia delta ??? w tym wypadku nie mam pojęcia jak a w sumie pod co podłączyć przednie koło by skręcało a przy podrywaniu samolotu nie skręcał w bok (przy delcie oczywiście).

jak będzie trzeba to zapodam jakie wnętrzności mu powkładałem i fotkę przeróbki stateczników ale to jak by kogoś interesowało.

To tak w sumie te pytanka do waldiego :):):)

Opublikowano

Witaj Dario :)

 

Jeśli wykonałeś ster wysokości to sterolotki tak jak do delty już są nie potrzebne i teraz sterowanie masz prawie klasyczne, tj lotki i usterzenie motylkowe.. Możesz pominąć usterzenie motylkowe (v-tail) i będziesz miał sterowanie klasyczne ;) to znaczy wykonać tylko ster wysokości i lotki pomijając mixowanie konieczne do uzyskania steru kierunku (w locie i tak ster kierunku jest nieprzydatny).. Pozostaw obowiązkowo natomiast sterowanie przedniego kółka. To jest bardzo potrzebne do startu..

 

Jeszcze jedna uwaga. Jeśli jednak zdecydujesz się zrobić ster wysokości i ster kierunku, to musisz zapodać po jednym serwie na statecznik.. Inaczej nic z tego.

A jaką masz aparaturę..? Masz możliwość ustawić tzw "v-tail"..?

Jak byś przesłał zdjęcia usterzenia, to rozjaśniłoby mi to troszkę jeśli chodzi o wielkość i skuteczność samego steru.. Jeśłi zrobileś w miejscu gdzie wskazują linie "podziału" - będzie ok. Reszta - to wielkość wychyleń..

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

 

Zapodaj zdjęcia..! :)

Opublikowano

fotki zapodam może dziś wieczorkiem jak czasu starczy a co do SW to tylko i wyłącznie bo serwo zastosowałem jedno na dwie powierzchnie sterowe. jak wrzucę fotki to wszystko będzie jasne. Dzięki za odzew pozdrawiam :):)

 

dodaję fotkę >> lepiej późno niż wcale :):)

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.