Skocz do zawartości

F-117 z napędem tunelowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Od niedawna jestem posiadaczem modelu samolotu F-117. Zainteresowanym tą konstrukcją przewdstawiam parę fotek. Za kilka dni model oblatam i zobaczymy jak się trzyma powietrza..

 

Tak wygląda pudło w którym znajduje się model do poskładania..

Dołączona grafika

 

..Części zestawu..

Dołączona grafika

 

..A tak będzie wyglądał po montażu..

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

Model jest napędzany turbinką 64mm, posiada 40A regulator i trzy serwa. Sterowanie modelem odbywa się za pomocą sterolotek (na skrzydłach). Oczywiście w zestawie jest podwozie ze sterowanym kółkiem przednim.. Z racji tego, że pracuję na lotnisku i mam nieograniczony dostęp do pasa - nie będę rezygnował podwozia..

 

Pozdrawiam wszystkich,

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,jestem ciekaw jakie ten model ma osiągi jak go oblatasz to napisz czy pionowe wznoszenie nie sprawia mu klopotow bo sam chętnie bym go nabył ,ale potrzebuje odrzutowca ktory byl by dosc szybki tak ze 150 km/h .Ale przyznaje model bardzo ładny i oryginalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich.

 

Pomimo natłoku obowiązków, postanowiłem zacząc budowę mojego F-117..

 

Modelik niestety był lekko uszkodzony w transporcie.. na zdjęciu widoczne zagniecenia kadłuba u nasady skrzydeł:

Dołączona grafika

 

W pudełku poza częściami modelu wykonanymi z EPS znajdziemy drobną galanterię jak na zdjęciu:

 

Dołączona grafika

 

W czasie montażu nie było żadnych kłopotów z ustaleniem zaklinowania stateczników, gdyż mają one swoje miejsce przewidziane fabrycznie w konstrukcji kadłuba:

Dołączona grafika

 

Skrzydła - podobnie jak usterzenie - ma swoje miejsce w kadłubie i inaczej niż tylko dobrze - przykleic się nie da ;) Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce dla wpuszczenia w konstrukcję przewodów do serw:

Dołączona grafika

 

Ciekawym rozwiązaniem w tym modelu jest dostęp do napędu.. To poważna zaleta w przypadku uszkodzenia turbinki i konieczności wymiany. Na zdjęciu widoczne miejsce osadzenia napędu:

Dołączona grafika

 

Nasz model jest wyposażony w sterolotki. (Stateczniki są nieruchome).. Sterolotki posiadają dośc konkretne zawiasy (po 2 sztuki na skrzydło):

Dołączona grafika

 

W przedniej części kadłuba (od spodu) znajdziemy miejsce na pakiet.. Największy jaki wchodzi (bez przeróbek modelu) - to 1800mAh 3S 30C. Pakiet zabudowywany jest pionowo:

Dołączona grafika

 

Centralnie pod kabinką - znajduje się miejsce na odbiornik i popiersie pilota :) Widoczne przewody - to przedłużacze serw sterolotek, oraz przewód regulatora:

Dołączona grafika

 

A oto widok kanału wlotowego do turbinki.. Jak na Chiński model - wykonany dośc dobrze i na pierwszy rzut oka nie powinien wymagac żadnych poprawek:

Dołączona grafika

 

Tak się prezentuje model po częściowym montażu.. Sklejone skrzydła i usterzenie:

Dołączona grafika

 

 

 

W miarę postępu w budowie -będę zamieszczał fotki.. Oblot planuję w sobotę. Oczywiście udokumentuję fotograficznie i filmowo ;)

 

Z tego co zdążyłem wyczytac na zagranicznych forach - model F-117 ma dobre opinie i uchodzi za model stabilny w locie. Niektórzy nawet twierdzą, że jest idealny na pierwszy model z napędem tunelowym. czy tak jest..? Cóż.. Po oblocie wszystko wyjdzie..

 

Pozdrawiam serdecznie,

Bartek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze nie latał, choć już jest zakończona budowa. Miałem dość dużo pracy a teraz spaprała się pogoda.. Przynajmniej w Kielcach.. Jak tylko okoliczności pozwolą na oblot, to oczywiście ukaże się relacja i ewentualne spostrzeżenia. No i oczywiście filmik..

 

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przedstawiam kolejne zdjęcia z drobnymi detalami. Może ktoś się zdecyduje na zakup takiej maszyny, to mogą się okazac przydatne..

 

Postanowiłem zabezpieczyc przewody do serw na wypadek wyłamania podwozia na betonowym pasie, i tym samym przetarciu kabli. Do tego celu użyłem takiego oplotu - oczywiście o odpowiedniej średnicy:

Dołączona grafika

 

W celu naciągnięcia oplotu, konieczne było zdemontowanie wtyczki..

Dołączona grafika

 

A tutaj zdjęcie gotowego przewodu:

Dołączona grafika

 

Przewody doskonale pasują do szczelin w skrzydłach, a oplot ładnie się komponuje z całością:

Dołączona grafika

 

Jako że będę chyba ostatnim użytkownikiem aparatur 35MHz (2,4GHz do mnie nie przemawia - i nie potrafię wyjaśnic czemu), pozostaje zawsze problem schowania anteny odbiornika.. Nie lubię jak się coś "ciągnie" za modelem ;)

Z antanką poradziłem sobie w sposób jak na zdjęciu (wykorzystałem rowki imitujące łączenie blach). Oczywiście rewelacyjny odbiornik Corona - został przypisany do końca istnienia modelu.. ;)

Dołączona grafika

 

..A tutaj wspomniany wyżej odboirnik Corona - w swoim domku.. :)

Jak widac - jest dośc dużo miejsca..

Dołączona grafika

 

Jak widac, trwale na modelu jest naniesiony środek ciężkości.. Model został oblatany, więc mogę z czystym sumieniem potwierdzic słusznośc położenia tego ŚC..

Dołączona grafika

 

Pilot który wygląda jak kosmita - dodaje nieco uroku tej maszyny :)

Dołączona grafika

 

Tak oto wygląda model gotowy do lotu..

Dołączona grafika

 

 

 

Jak wspomniałem wyżej, dziś mój F-117 wykonał pierwszy lot. Lot dośc skromny, bo bez aparatu i kamery - ale niezwykle przyjemny i udany. Poza drobnymi regulacjami - okazało się, że maszyna lata bardzo poprawnie. Jedynie beczki wychodzą dośc graślawo.. Model latał z pakietem 1600mAh, 20-30C. Czasu lotu niestety nie znam. Moc jest wystarczająca, aczkolwiek na długotrwałe pionowe wznoszenie bez solidnego rozpędzenia nie można liczyc.. Lot przebiegał spokojnie. Model jest bardzo przewidywalny (czego nie można powiedziec o F-18 RCM Pelikana ;) ). F-117 nie lubi wielkich prędkości. Po pierwszym locie mogę powiedziec, że jest duużo wolniejszy od wspomnianego F-18.. Jego prędkośc jest porównywalna do F-15 GWS'a.. Przynajmniej takie odnoiszę wrażenie..

Prędkośc minimalna natomiast zaskoczy każdego.. Jest tak niewielka, że aż trudno to sobie wyobrazic w modelach tunelowych.. :) Nieco przed połową gazu -mamy trenerka EDF ;)

Generalnie według mojej oceny - model idealnie nadaje się na pierwszy EDF.. Jest dośc solidny, ma mocne podwozie i lata z prędkościami dobrymi.. Szczególnie na początek.. Sprzęt jest bardzo hałaśliwy :)

Następnym razem poproszę kolegę o przybycie z kamerą no i oczywiście porobię jakieś fotki.. Ten dzisiejszy oblot nie był zaplanowany..

 

Pozdrawiam,

B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się.. W dniu wczorajszym poległ F-117.. Żal straszny - bo latał przepięknie.. To był doskonały EDF na początek.. Jego właściwości lotne uśpiły moją czujnośc i sprzawiły to, że uwierzyłem, że wszystko mogę ;)

Ostatnia pętla była nisko.. Zbyt nisko..

 

Do naprawy jest niewiele, ale raczej tego robic nie będę, toteż model trafił na Allegro..

 

Dołączona grafika

 

No cóż.. Ziemia wszystko przyjmie.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

 

No.. Gratuluję..! :) Mój model przyszedł ze zmontowanym napędem. Ale mam F-18 który ma podobnie rozwiązany system mocowania napędu (prostokątny element od spodu kadłuba) a tam napęd jest wklejony do tej właśnie "wyjmowalnej" części płatowca. I radzę zrobić tak samo, bo w przypadku awarii silnika lub wentylatora - będziesz miał łatwy dostęp do wnętrza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.