tomekr Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ostatnio wpadł mi w ręce zasilacz od konsoli Xbox, kupiony na Wolumenie w Warszawie za 40zł, widuję też na allegro po ok. 30zł. Obciążalność zasilacza to 16,5A przy 12V, daje to ok. 200W mocy. Na razie miałem okazję sprawdzić zasilacz obciążony ok. 190W, ładowałem pakiet LiFe 5S (18V max) prądem 10A, daje to ok. 180W+10-15W mocy pobieranej przez ładowarkę. W sumie obciążenie ok. 190-195W, czyli w zasadzie max. Przy tym obciążeniu ładowarka (icharger 1010B) pokazywała napięcie zasilania 11,58V, czyli bardzo przyzwoicie, przy tym napięciu pobierany prąd powinien wynosić 190W/11,58V=16,4A. Zasilacz nie zakłóca stojącego obok radia, raczej nie sieje i bardzo cicho pracuje. W zasilaczu obciąłem oryginalne gniazdo. Kable z gniazdami do ładowarki oraz przełącznik standby/praca polutowałem bezpośrednio do kabla zasilacza, widać to na zdjęciach. W gnieździe sieciowym wyciąłem garb który uniemożliwiał podłączenie standardowej wtyczki komputerowego kabla sieciowego Kolory kabli: czarny - minus żółty - plus 12V czerwony - plus 5V niebieski - standby/praca, podłączenie niebieskiego do czerwonego uruchamia zasilacz, te dwa kable zwierane są przez mikrowłącznik podlutowany na kablu. ekran - minus, nie podłączamy Dioda na zasilaczu sygnalizuje następujące stany pracy żółty kolor - standby zielony - praca czerwony błąd, np. przekroczenie prądu i blokada zasilacza Generalnie ładowarka powinna być najpierw podłączona do zasilacza, a potem zasilacz włączony, czy to do zasilania, czy przełącznikiem wyprowadzony ze standbay-u, podłączenie ładowarki do włączonego zasilacza wyzwala zabezpieczenie prądowe i blokuje zasilacz (przez ładowanie kondensatora w ładowarce). Wywaliłem stary zasilacz od pceta i dokupiłem jeszcze dwa zasilacze od xboxa, co widać na zdjęciu. Temat był już poruszany w dziale ładowarki, ale linki do zdjęć wygasły i brak zdjęć przeróbki, link do tamtego opisu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=27428&highlight=xbox FOTO http://rapidshare.com/files/411903936/xbox1.jpg.html http://rapidshare.com/files/411903937/xbox2.jpg.html http://rapidshare.com/files/411903939/xbox4.jpg.html http://rapidshare.com/files/411903938/xbox3.jpg.html http://rapidshare.com/files/411903940/xbox5.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Ostatnio wpadł mi w ręce zasilacz od konsoli Xbox, kupiony na Wolumenie w Warszawie za 40zł, widuję też na allegro po ok. 30zł. Zawsze uważałem że jest to lepsze rozwiązanie niż przeróbki AT/ATX - nie dość że BEZPIECZNIEJSZE, to jeszcze bardziej eleganckie - tak po modelarsku Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Mam takie samo rozwiązanie, z tym że na 5V wpiąłem włącznik a całość umieściłem w plastikowym pudełeczku z gniazdami pod banany w które można też podpiąć rurki miedziane pod kątem krokodylków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 DarekRG, Dzięki za zdjęcie swojego rozwiązania, może jeszcze wygląd bałaganu w środku pudełka. Mile widziane jeszcze inne przykładowe rozwiązania, jako podgląd i podpowiedź. Mogę tylko dodać, że miałem problem z zakupem małego przełącznika suwakowego, widziałem jeszcze kiedyś malutkie przyciski bistabilne, które też by ładnie pasowały pod koszulką termokurczliwą. U mnie obok T-deansa też są wlutowane na kablach 2 złocone gniazda 4mm. Przy prądach rzędu 15A trochę boję się zwykłych niezłoconych bananków, potrafią się wysmażyć tak jak gniazdo sieciowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Ja mam przełącznik 10A wiec bez strachu. Na dodatek jest podświetlany gdy napięcie jest puszczone na wyjścia. Zrobię fotki wnętrza jak wrócę z urlopu i wstawię, bo akurat te były robione w biegu w przed dzień wyjazdu Trochę było gimnastyki palców aby wszytko w środku bezpiecznie rozlokować, ale trud się opłacił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk-a-sz Opublikowano 19 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2010 Chciałem się tylko upewnić czy dobrze myślę: - wszystkie przewody żółte łącze w jeden i mam + - wszystkie przewody czarne łącze w jeden i mam - - podłączam pierwsze ładowarkę a potem zasilacz do sieci i startuje zasilacz - z przewodami czerwony i niebieski nic nie robię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 20 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Chciałem się tylko upewnić czy dobrze myślę: - wszystkie przewody żółte łącze w jeden i mam + - wszystkie przewody czarne łącze w jeden i mam - - podłączam pierwsze ładowarkę a potem zasilacz do sieci i startuje zasilacz - z przewodami czerwony i niebieski nic nie robię - wszystkie przewody żółte łącze w jeden i mam + -tak - wszystkie przewody czarne łącze w jeden i mam - - tak - podłączam pierwsze ładowarkę a potem zasilacz do sieci i startuje zasilacz - nie wiem co masz na myśli (gramatyka, błędy ?), co według Ciebie znaczy: -startuje zasilacz - z przewodami czerwony i niebieski nic nie robię - nie prawda, zobacz co napisałem w opisie wyprowadzeń na początku. Staram się opisywać w miarę precyzyjnie takie rzeczy i myślę, że opis do czego jest przewód niebieski i czerwony, oraz zdjęcie podlutowanego włącznika wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk-a-sz Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 W trzeciej pauzie nie wyraziłem się precyzyjnie. Chodziło mi o to: czy zasilacz uruchomi się jeśli będzie miał podłączoną ładowarkę (obciążenie) bez zwierania niebieskiego i czerwonego? Wnioskuje po Pana odpowiedzi, że nie. W takim razie mam kolejne pytanie: Czy można na stałe zlutować czerwony z niebieskim bez stosowania włącznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazur Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 W trzeciej pauzie nie wyraziłem się precyzyjnie. Czy można na stałe zlutować czerwony z niebieskim bez stosowania włącznika? Można, tak zrobiłem u siebie a zasilacz włączam przez włożenie wtyczki do gniazdka 230V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luk-a-sz Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 W trzeciej pauzie nie wyraziłem się precyzyjnie. Czy można na stałe zlutować czerwony z niebieskim bez stosowania włącznika? Można, tak zrobiłem u siebie a zasilacz włączam przez włożenie wtyczki do gniazdka 230V. Już od kilku godzin jestem szczęśliwym użytkownikiem tego zasilacza. Jest z niego mały potwór. Również u siebie połączyłem niebieski z czerwonym bez stosowania wyłącznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Dziękuję Tomku za ten wątek, ostatnio kupiłem nową mocną ładowarkę i dzięki temu wątkowi bezproblemowo zakupiłem odpowiedni zasilacz i odpaliłem całe ustrojstwo. A zasilacz faktycznie wygląda na półce jak profi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekONY Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Żeby nie ciąć za dużo kabla można zdemontować metalowe części oryginalnej wtyczki i wyciągnąć przewody. Na mojej fotce widoczna jest końcówka po ściągnięciu oryginalnej wtyczki - dla porównania obok nie ruszana wtyczka drugiego zasilacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Mój zasilacz spisuje się kolejny sezon Niestety środka mojej kostki nie pokazałem gdyż prócz śrub kostka została sklejona dla bezpieczeństwa użytkowania oraz przede wszystkim trwałości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 Witam, jaki przełącznik byłby najodpowiedniejszy do tego zasilacza? 10 ,20A ? Czym się kierować wybierając takowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GPiotr Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Jeżeli stosujesz go po stronie wysokiego napięcia to jakikolwiek. Jeżeli do włączania/wyłączania "programowego" czyli wprowadzania zasilacza w standby oraz wybudzanie go to również przełącznik nie gra roli. Jeżeli natomiast chcesz na sztywno zrobić zwarcie na przewodzie sterującym a włącznik dać po stronie niskiego napięcia to im wyższa wydajność prądowa tym lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JANTAR87 Opublikowano 11 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2011 Dzięki wielkie! Kupuje ten zasilacz, bo ładowarka mi się kurzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 To i ja się podpiszę po małym jak że skromnym projektem O to moj wynalazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radi Opublikowano 22 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2013 DarekRG: jak podałeś napięcie do zasilania podświetlenia przełącznika? 12V z plusa, a minus jak? Czy też korzysta z +5V a minus z czarnego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radi Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Sam sobie odpowiem - podświetlany włącznik skorzystał z +5V i minusa z czarnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Witam. Niestety nie dostałem powiadomienia na skrzynkę że co mi przyszło na forum. Co do przełącznika, to nie zależało mi na podświetleniu i po prostu się on nie świeci. Trzeba na nim odpowiednio wlutować bieguny i powinien działać. Ja akuratnie zorientowałem się jak już kostka została złożona i nie miałem ochoty czynić ponownego jej demontażu. Rozbierałem także zasilacz aby sprawdzić możliwość umiejscowienia gniazd dla ładowarki bezpośrednio na nim, lecz szybko zrezygnowałem, gdyż nie dysponuję odpowiednimi gniazdami które by się pomieściły w środku, a miejsca jest mniej niż na lekarstwo. Sam demontaż zasilacza jest problematyczny. Tak więc z zasilacza kable sa wypuszczone na przewodzie oryginalnym obciętym do ok +/- 10 cm do kostki z gniazdami i włącznikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.