Mustaf90 Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Witam, nurtuje mnie taka kwestia, czy odnotował ktoś już zawis prawdziwym samolotem?? Nie chodzi mi tutaj o próby na dużych wysokościach bo o takich słyszałem, jednak o pełny zawis nisko nad ziemią?? Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem a tutaj proszę, wczoraj i dzisiaj przy okazji zawodów w przerwach były pokazy samolotów. Z tego co rozpoznałem był Pitts Special, T6, jakieś 3 samoloty w układzie kaczki które latały synchronicznie. Była też Extra która dawała świetny pokaz i co mnie zdziwiło wisiała na śmigle, może jakieś 40-50 m nad poziomem publiczności ( pod nią było na pewno drugie tyle z racji na nierówność terenu). Czy ktoś się z tym kiedyś spotkał? Chociażby na filmiku?? Pozdrawiam, Dawid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Oczywiście,wystarczy przeszukac Youtube,wiszą ludzie akrobatami 1:1 pokroju Extry lub Cap-a,z tego co udało mi się zauważyć,to w przeważająej części są to Rosjanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 pokroju Extry lub Cap-a w przeważająej części są to RosjanieSledze samoloty akrobacyjne od dosc dawna i nie spotkalem sie z niskimi zawisami- jedynie proby sa na duzej wysokosci, ze wzgledu na to, ze moment od smigla jest zbyd duzy i nie mozna samolotu zatrzymac przed obrotem wzdluz osi podluznej lotkami. Nawet majac odpowiedni nadmiar mocy (ciagu) jest to po prostu niebezpieczne na malej wysokosci, bo pilot nie ma odniesienia do przestrzeni takiego jak modelarz na ziemi. Do niedawna jedynym silnikiem (zespolem napedowym) ktory zapewnial w tej klasie samolotow odpowiedni stosunek mocy do masy (albo raczej przeliczmy to na stosunek ciagu do masy) jest rosyjski(radziecki w sumie) silnik Vedeneyev M14. Jest to silnik gwiazdowy, a jakos w Capie i Extrze takiego silnika nie widzialem. Poza tym Rosjanie lataja de facto TYLKO na swoich samolotach czyli Yak 54/55 i tych najlzejszych czyli Su 26/31. Kolejnym silnikiem ktory obecnie jest pod koniec swojej fazy rozwoju jest tym razem silnik w ukladzie typu boxer: REDV-12DIESELENGINE, ktory zapewnia 140 wiecej kucykow niz Vedeneyev przy zaledwie 30kg wzroscie masy. Niestety walcza jeszcze z chlodzeniem, dlatego zawisy musza byc bardzo krotkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucha100a Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 niestety nie jest to możliwe przez dłuższy czas ponieważ silniki podczas takiego zawisu są bardzo mocno obciążone (mały nadmiar mocy w stosunku do ciężaru nie to co w przypadku porządnego modelu) i się po prostu przegrzewają, tak to jest, że znakomita większość silników lotniczych tłokowych jest chłodzona powietrzem, jedynym mi znanym obecnie producentem gdzie układ jest również chłodzony cieczą(tylko głowica, cylindry nie) jest rotax (czterosuwy) a poza tym jak kolega wyżej napisał, od śmigła powstaje bardzo duży moment trudny do zrównowazenia aczkolwiek był sobie taki samolot co się pogo nazywał i on robił zawis :lol2: jak sobie wpiszesz w yt: pogo airplane to znajdziesz, jednak to trochę inna klasa samolotów :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mustaf90 Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 niestety nie jest to możliwe przez dłuższy czasMożliwe że nie wyraziłem się zbyt dokładnie, przez "pełny zawis" rozumiem zawis na śmigle taki jak modelem samolotu z tym że ten który widziałem prawdziwym samolotem trwał ok 10s (ale był on na stałej wysokości i z bardzo niedużym przesunięciem). Próbowałem znaleźć w necie jakieś filmiki z tych lotów bo wiele tam osób było z kamerkami i TV też a nic nie można znaleźć. Pogo rzeczywiście wisi ale to już ma przeciwbieżne śmigła i pod "lamę" bym ten latający obiekt podpiął:PP I rzeczywiście "nieco" się różni od Extry:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Tak "Pogo" f-my Convair robił zawisy, tylko że dla zrównoważenia momentu obracającego miał dwa przeciwbieżne śmigła. http://www.diseno-art.com/encyclopedia/strange_vehicles/convair_xfy-1_pogo.html Zrezygnowano z projektu z tego samego powodu o którym pisze kolega BOOGIE - braku dobrej widoczności i oceny położenia względem ziemi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.