Skocz do zawartości

Spalinka 10ccm 4ro takt - Trainer 60 - Jako pierwszy samolot


bh91

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Paluszk AA chyba swiecy nie uciagnie. Wykrec swiece i sprawdz. Powinna zarzyc sie na pomaranczowo i to przez dbrych kilkadziesiat sekund. Inaczej :ass: .

Potem

- wytrzasnij paliwo z silnika - powinien byc suchy

- pelen gaz - zatkaj gaznik palcem i przekrec smiglo kilka razy patrzac na wezyk - ma zassac paliwo, moze nawet uslyszysz lekki chlup w motorku - dobrze

- przerzuc smiglo raz czy dwa przez kompresje - energicznie - jak przy zapalaniu

- maly gaz, zarzenie swiecy, CALA LAPA ZA SMIGLO MOCNO i przekrec przez kompresje. Powinienes poczuc kopniecie. Jezeli poczules - silnik zapali. Dalej to uz kwestia regulacji.

 

Bateria typu D (R20) powinna pociagnac a najlepiej NiCd 2-3Ah, jedno ogniwo.

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Bateria, nawet alkaliczne mają to do siebie, że gdy pobierasz z nich duży prąd, bardzo tracą. Spróbuj kupić akumulatorek (paluszek) taki za 7zł w sklepie komputerowym\elektronicznym. A jak odpalasz, to przepustnice zamknij, tak jak na wolnych obrotach, ponieważ paliwo cofa się w wężykach z powrotem do zbiornika, innymi słowy zbyt rozszczelniasz układ.

 

EDIT:

przynajmniej u mnie tak jest ;)

Opublikowano

Odpalam puki co krótkim patykiem owiniętym szmatkami (podpatrzone gdzieś z forum) - ot taka ostrożność nowicjusza :wink:

 

Wykręcając świecę przy okazji wykonałem procedurę "na wypadek zalania"

 

No i zaraz wychodzę po lepsze zasilanie dla świecy :P

 

Chętnie ruszył bym go z rozrusznika, ale nie mam a wiertarki też :P Chyba że wrzeciono proxxona zaadaptuje :wink:

Pozdrawiam!

Opublikowano

Ok. Jeśli do końca tygodnia mi się nie uda to chyba Was poproszę o pomoc osobistą :wink: mieszkam i pracuję w warszawie (dubai niestety za daleko :wink: )

 

Będę o postępach informował na bierząco.

 

Dzięki za pomoc :!:

Opublikowano

Jeśli do końca tygodnia mi się nie uda to chyba Was poproszę o pomoc osobistą mieszkam i pracuję w warszawie (dubai niestety za daleko )

wpadaj na Bemowo, coś sie wymyśli na tego uparciucha :roll:

Opublikowano

Na bemowo zawitam na 100% bo i niedaleko mam - mam nadzieję, że zawitam z zamiarem wykonania pierwszych lotów trenigowych, a nie odpalenia silnika :wink:

Opublikowano

Jednym paluszkiem to można sobie w ... podłubać.

Gdy nie miałem innego źródła, to używałem 4 szt. NiCd/NiMH połączonych równolegle. Pojemnościowo wytrzymywały (800-1500 mAh), choć nawet przy w pełni naładowanych napięcie na świecy (jasność żarzenia) może być trochę niskie.

Opublikowano

Hej! Byłem w modelarskim sklepie na kabatach -> Strefa hobby i zanabyłem sobie całą grzałkę za 33zł = właśnie się ładuje. Narzędzi mam pod dostatkiem.

 

Paliwko ładuje strzykawką zwaną "żanetką" -> 100ml (podłączyłem do niej przewody i końcówki stosowane w druku solwentowym i nie puchną. wcześniej robiłem testy i trzymałem w paliwie)

 

Rozrusznik na razie sobie daruję :wink: sporo kosztują niestety. A no i mam moduł do aparatury wreszcie!

Opublikowano

... Instrukcja mojego SAITO nie zaleca jedynie stosowania 100% rycyny ...

To zmień instrukcję...

Obrazek

Nie wiem co to za instrukcja, za to instrukcja SAITO dostępna tu:

http://h1072147.hobbyshopnow.com/ProdInfo/Files/SAITO_Small-Medium_single_cylinder_Manual.pdf (uwaga - 6MB) na stronie 3 informuje że "Use of fuels composed entirely of castor oil is not recommended. A mix of synthetic-castor oil is acceptable (...)" - tłumacząc - "Używanie paliw opartych wyłącznie o olej rycynowy jest nie zalecane. Mieszanka oleju syntetycznego i rycynowego jest dopuszczalna".

 

M.

Opublikowano

Świeca działa - ale musiałm sformatować ogniwo z żarnika, bo czas żarzenia był niewystarczający i teraz się ładuje porządnie. Z odpalaniem mam kkolejne pytanie:

 

Jak zatykam gaźnik tą zastawką i kręcę śmigłem by zassać paliwo, to idzie ono opornie i jest w nim troche powietrza - zbiornik mam zatankowany do połowy.

Opublikowano

Wlot gaźnika zatkaj palcem, tylko bez klipsa na świecy 8) U mnie paliwo "idzie" szybciej jak zatkam również tłumik, to w połączeniu z zatkanym gaźnikiem i szybkim ruchom śmigła ciągnie paliwo aż miło. Gdy paliwo dotrze do gaźnika poczujesz je pod palcem, wtedy szybko odblokuj tłumik, załóż grzałkę na świecę, złap za śmigło i energicznym ruchem wykonaj jeden obrót, powinien zaskoczyć, a przynajmniej wydać z siebie pojedyncze tchnienie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.