Leszek_K Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Paluszk AA chyba swiecy nie uciagnie. Wykrec swiece i sprawdz. Powinna zarzyc sie na pomaranczowo i to przez dbrych kilkadziesiat sekund. Inaczej :ass: . Potem - wytrzasnij paliwo z silnika - powinien byc suchy - pelen gaz - zatkaj gaznik palcem i przekrec smiglo kilka razy patrzac na wezyk - ma zassac paliwo, moze nawet uslyszysz lekki chlup w motorku - dobrze - przerzuc smiglo raz czy dwa przez kompresje - energicznie - jak przy zapalaniu - maly gaz, zarzenie swiecy, CALA LAPA ZA SMIGLO MOCNO i przekrec przez kompresje. Powinienes poczuc kopniecie. Jezeli poczules - silnik zapali. Dalej to uz kwestia regulacji. Bateria typu D (R20) powinna pociagnac a najlepiej NiCd 2-3Ah, jedno ogniwo.
Kuba Kłosowski Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Bateria, nawet alkaliczne mają to do siebie, że gdy pobierasz z nich duży prąd, bardzo tracą. Spróbuj kupić akumulatorek (paluszek) taki za 7zł w sklepie komputerowym\elektronicznym. A jak odpalasz, to przepustnice zamknij, tak jak na wolnych obrotach, ponieważ paliwo cofa się w wężykach z powrotem do zbiornika, innymi słowy zbyt rozszczelniasz układ. EDIT: przynajmniej u mnie tak jest
Leszek_K Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Kuba - gdyby taki silnik zaskoczyl mu na otwartej przepustnicy, palcow szukalby w sasiednim wojewodztwie.
Kuba Kłosowski Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ja mam ASP 7,5 cm a już można powiedzieć jestem "doświadczonym" modelarzem. Zapalił w lewo i zaraz odbił, nawet nie zdążyłem cofnąć ręki
Kuba Kłosowski Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Na szczęscie nie, dostałem kawałek nad paznokciem serdecznego palca lewej ręki, zdarta skóra, i kawałek paznokcia,
bh91 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Odpalam puki co krótkim patykiem owiniętym szmatkami (podpatrzone gdzieś z forum) - ot taka ostrożność nowicjusza :wink: Wykręcając świecę przy okazji wykonałem procedurę "na wypadek zalania" No i zaraz wychodzę po lepsze zasilanie dla świecy Chętnie ruszył bym go z rozrusznika, ale nie mam a wiertarki też Chyba że wrzeciono proxxona zaadaptuje :wink: Pozdrawiam!
Leszek_K Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 OK, zrob co napisalem, reka obroc mocno trzymajac smiglo a kiedy poczujesz ze kopie - wal w smiglo i powienien zagadac.
Kuba Kłosowski Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Jeśli nadal nic nie będzie pomagało, spróbuj dać kropelkę paliwa pod świece wtedy musi gadać
bh91 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ok. Jeśli do końca tygodnia mi się nie uda to chyba Was poproszę o pomoc osobistą :wink: mieszkam i pracuję w warszawie (dubai niestety za daleko :wink: ) Będę o postępach informował na bierząco. Dzięki za pomoc :!:
MironRC Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Jeśli do końca tygodnia mi się nie uda to chyba Was poproszę o pomoc osobistą mieszkam i pracuję w warszawie (dubai niestety za daleko ) wpadaj na Bemowo, coś sie wymyśli na tego uparciucha :roll:
bh91 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Na bemowo zawitam na 100% bo i niedaleko mam - mam nadzieję, że zawitam z zamiarem wykonania pierwszych lotów trenigowych, a nie odpalenia silnika :wink:
Grzegorz Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jednym paluszkiem to można sobie w ... podłubać. Gdy nie miałem innego źródła, to używałem 4 szt. NiCd/NiMH połączonych równolegle. Pojemnościowo wytrzymywały (800-1500 mAh), choć nawet przy w pełni naładowanych napięcie na świecy (jasność żarzenia) może być trochę niskie.
Kuba Kłosowski Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Ja używam jednego, i spokojnie wystarcza. Świeca żarzy się mocno, i długo, spokojnie odpalam nią samolot i samochód.
Kwazio Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Bh, kup po prostu niedrogi zestaw startowy. Będzie tam grzałka 2400mAh z ładowarką nocną, klucz nasadowy, pompka na korbkę i jeszcze kilka przydatnych drobiazgów. Na przykład: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=20&products_id=7544 Jeśli zechcesz kupić i rozrusznik daj znać, bo niektóre są do kitu.
bh91 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Hej! Byłem w modelarskim sklepie na kabatach -> Strefa hobby i zanabyłem sobie całą grzałkę za 33zł = właśnie się ładuje. Narzędzi mam pod dostatkiem. Paliwko ładuje strzykawką zwaną "żanetką" -> 100ml (podłączyłem do niej przewody i końcówki stosowane w druku solwentowym i nie puchną. wcześniej robiłem testy i trzymałem w paliwie) Rozrusznik na razie sobie daruję :wink: sporo kosztują niestety. A no i mam moduł do aparatury wreszcie!
mikon Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 ... Instrukcja mojego SAITO nie zaleca jedynie stosowania 100% rycyny ...To zmień instrukcję...Obrazek Nie wiem co to za instrukcja, za to instrukcja SAITO dostępna tu: http://h1072147.hobbyshopnow.com/ProdInfo/Files/SAITO_Small-Medium_single_cylinder_Manual.pdf (uwaga - 6MB) na stronie 3 informuje że "Use of fuels composed entirely of castor oil is not recommended. A mix of synthetic-castor oil is acceptable (...)" - tłumacząc - "Używanie paliw opartych wyłącznie o olej rycynowy jest nie zalecane. Mieszanka oleju syntetycznego i rycynowego jest dopuszczalna". M.
bh91 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 Świeca działa - ale musiałm sformatować ogniwo z żarnika, bo czas żarzenia był niewystarczający i teraz się ładuje porządnie. Z odpalaniem mam kkolejne pytanie: Jak zatykam gaźnik tą zastawką i kręcę śmigłem by zassać paliwo, to idzie ono opornie i jest w nim troche powietrza - zbiornik mam zatankowany do połowy.
Kuba Kłosowski Opublikowano 1 Września 2010 Opublikowano 1 Września 2010 Wlot gaźnika zatkaj palcem, tylko bez klipsa na świecy 8) U mnie paliwo "idzie" szybciej jak zatkam również tłumik, to w połączeniu z zatkanym gaźnikiem i szybkim ruchom śmigła ciągnie paliwo aż miło. Gdy paliwo dotrze do gaźnika poczujesz je pod palcem, wtedy szybko odblokuj tłumik, załóż grzałkę na świecę, złap za śmigło i energicznym ruchem wykonaj jeden obrót, powinien zaskoczyć, a przynajmniej wydać z siebie pojedyncze tchnienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.