Skocz do zawartości

Spalinka 10ccm 4ro takt - Trainer 60 - Jako pierwszy samolot


bh91

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam. Oczywiście przepustnica otwarta :) Na zamkniętej nic nie leciało wogóle. Silnika jeszcze nie urychamiałem, ale podłączyłem elektronike. Aparatura już jest sprzęgnięta z modelem. Od soboty od 19 do 6 rano w środę mam wolne. Odpalę drania :P:D

 

edit:

P.S. wykonałem dzisiaj testy żarnika - już naładowany - trzyma świecę 30sec a potem ją odłączyłem. Więc już chyba wszystko powinno być git-malina.

 

Jest jakaś określona siła dokręcania świecy? Dokręcam mocno, ale bez jakieś niebotycznej siły (co by gwintów nie pozrywać).

 

Pozdrawiam i życzę miłęj nocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintu raczej nie zerwiesz, ale urwiesz świecę albo obrócisz w głowicy wkładkę z gwintem. Świecę dokręca się lekko. Gwint musi być czysty, wtedy dokładnie czujemy opór. Co drugie wykręcenie warto wymienić uszczelkę.

A jako ciekawostka, bo już to ćwiczyłem - niedokręcona świeca nie dokręci się, tylko wypadnie. Ale lepsze to, niż zniszczona głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj nie za ładna pogoda była, wiec za odpalenie się nie wziąłem, ale złożyłem i przetestowałem moduł, odbiornik i serwa - wszystko gra.

 

oto filmik jak by kto chciał:

http://www.youtube.com/watch?v=If150esRbMU

 

Ale zauważyłem jeden mankament: ster wysokości jest lekko przechylony - nieznacznie aczkolwiek zauważalnie - prostować czy nie dotykać? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwintu raczej nie zerwiesz, ale urwiesz świecę albo obrócisz w głowicy wkładkę z gwintem.

Co za bzdety piszesz.Pierwszą rzeczą to zerwiesz gwint w aluminiowej wkładce.Jak ci się wkładka obraca to masz fajne silnik,a podrugie nie każdy motor ma wkładkę.

niedokręcona świeca nie dokręci się, tylko wypadnie

Aleś chłopie odkrył Amerykę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UDAŁO SIĘ! :D Odpaliłem swój pierwszy 4 takt :mrgreen:

 

Mam filmik dosyć kiepskiej jakości i tradycyjnie za ciemny (ale wiadomo, słowa swoją drogą, obrazy swoją :wink: ):

 

http://www.youtube.com/watch?v=e6_k0HcpQXs

 

Pieknie brzmi! :D a teraz obserwacje:

 

1. Za pierwszym razem (nie nagranym) silnik zatrzymując się tak kliknął sobie jakoś - nie wiem dlaczego i po co -> może akurat po odcieciu paliwa zatrzymało go sprężanie w tłoku?

potem już tak nie było. Wogóle jakoś gładziej silnik chodził.

 

2. Pełno oleju :D taki rozbryzgany jak z jakiegoś psikacza. Po zagaszeniu silnika pare kropel wyciekało za każdym razem z tłumika -> Czy to normalne?

 

3. Gaz miałem przy odpalaniu prawie do połowy - niżej silnik nie chciał odpalić, a jak już działał to przy 1/4 zakresu drążka gasł. Ustawiać to czy tylko zakres ruchu serwa zablokować?

 

4. Wibracje są porządne tam. Drży, że hej!

 

5. Widoczny spadek mocy po zdjęciu świecy - ale to chyba normalne. Jak nie będzie padać odpale silnik na podwórku i nagrzeję go trochę i dopiero odjemę świecę. No i pojeźdżę po parkingu :wink:

 

Asekuracyjnie (z powodu niewiedzy co mnie czeka) odpalałem w rękawicy pędzelkiem oklejonym miękkim materiałem. Silnik potrafił odbić i zakasłać trochę w drugą stronę :| Ale już wiem co dopilnować i na co zwracać uwagę. Nie używałem najwyższych obrotów, ale w jednych z wyższych ledwo go trzymałem :wink: z ręki myślę, że odpalił bym go szybciej niż tym pędzelkiem.

 

W porównaniu z 2taktem benzynowym 29cc ten jest 4 razy cichszy i mniej uciążliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

 

Ja od siebie dodam to co sam zauważyłem podczas używania silników.

 

 

Gdy silnik nie odpala o odbija w przeciwną stronę luzuje się śruba która trzyma śmigło.

Sprawdź sobie czasem czy się nie odkręciła za bardzo.

 

 

( U mnie się raz odkręciła w momeńcie gdy pracował silnik )

 

 

P.S. Kiedy wreszcie ten LOT ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten motorek jest albo tragicznie zniszczony albo tragicznie przelany. Z filmiku, na ucho, wyglada ze to drugie.

Tak latac nie mozna. Zadnej mocy i zbiornik pojdzie w 3 minuty.

Nastepnym razem, gdy odpali, ciagle na pol gazu, dokrecaj igle gaznika, powolutku. Dokrec 1/4 obrotu i sprobuj czy na obrotki wchodzi. Nie - to jeszcze 1/4 itd az bedziesz mogl otworzyc przepustnice do konca. Wtedy wyreguluj pelne obroty - zawsze powoli. Ustaw maksimum a potem odkrec igle o ok 1/8 obrotu. Niskie obrotki pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście musisz wyregulować sinik. Czy jeśli powiem że silnik jest nowy będę się dużo mylił? Nowe silniki są ustawione bardzo bogato, po to by przy docieraniu nie grzały się zbyt mocno. Z filmiku można wywnioskować że silnik masz przelany, dlatego właśnie bo zdjęciu grzałki silnik zwalnia, świeca ma zbyt małą temperaturę, gdyż chłodzi ją paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokrec 1/4 obrotu i sprobuj czy na obrotki wchodzi. Nie - to jeszcze 1/4 itd az bedziesz mogl otworzyc przepustnice do konca. Wtedy wyreguluj pelne obroty - zawsze powoli. Ustaw maksimum a potem odkrec igle o ok 1/8 obrotu. Niskie obrotki pozniej.

Mógłbyś zdefiniować "wchodzi na obroty" Powiedz mi jak to poznam a mi wystarczy (jestem niestety świerzak w tej terminologii). Przepustnica da się otworzyć na maksa.

Ustawiać na włączonym silniku?! Czy ustawienie -> odpalenie -> zagaszenie -> ustawienie -> odpalenie itd.

 

Czy jeśli powiem że silnik jest nowy będę się dużo mylił

Silnik był już wcześniej używany - ile -> tego nie wiem. Jego stan zewnętrzny nie jest zły. Tłok od góry też nie jest pocharatany, a zawory są czyste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli da sie otworzyc przepustnice na maksa - wyreguluj w takim polozeniu obroty maksymalne a potem odkrec igle o ok 1/8 obrotu. Wszystkie ustawienia na pracujacym silniku, rozgrzanym. Zakrecajac powoli igle poczujesz ze motorek zaczyna naprawde pracowac. Gulgoczaco/chlupiacy ton zmienia sie w czysty, dzwieczny ton. Jezeli uslyszysz w tonie silnika metaliczny poglos/dzwiek - znaczy zakreciles igle za duzo. Mieszanka jest za uboga. O wolnych obrotkach napisze jutro. U mnie juz 1:00 w nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.