songo78 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam, W międzyczasie nauki latania dolnopłatem postanowiłem coś zbudować. Wybór padł na dwupłatowca, które zawsze mi się podobały, a konkretnie na Christen Eagle (rozpiętość 750mm, waga 320g). Model ten według planów ma zostać wykonany z depronu 3mm. Pierwsze moje pytanie dotyczy wzmocnienia całej konstrukcji - czy jest wystarczające? Kadłub - listewka sosnowa 3x3mm oraz sklejka 1mm i 3mm na wręgę silnikową: Stateczniki i krawędzie sterów - balsa 3x3mm: Krawędź natarcia skrzydeł - sosna 3x3mm. Kolejne dotyczą górnego płata - w jaki sposób najprościej przymocować go do kadłuba? Na planie brak tego mocowania, myślałem o 1 albo 2 wypustkach z depronu. Poza tym nie wiem jeszcze jak połączyć górne lotki z dolnymi i wykonać odciągi płatów... Całość jest oklejona taśmą do pakowania, serwa zastosowałem najtańsze. W tym momencie model wygląda tak: Jest jeszcze szansa coś pozmieniać, więc jeśli widzicie jakieś błędy lub słabe punkty to uwagi mile widziane, bo jest to mój pierwszy model z depronu. Poza tym pozostanie mi jeszcze dobór silnika i pakietu ale przyjdzie na to jeszcze czas - czy wyciąć na górze kadłuba klapkę aby mieć łatwy dostęp? Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam, Krzysiek.
Mars_2000 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Na początek (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to przeczytaj ten wątek: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4395&postdays=0&postorder=asc&start=30 A jak już to zrobiłeś :wink: , to mam pytanie czy jakieś wzmocnienia (dźwigary) skrzydeł zastosowałeś ? Np. listewki sosnowe lub pręty węglowe na krawędzi natarcia bądź pod krzydłami ? (na fotkach tego nie widać) Co do samego mocowania górnego skrzydła do kadłuba i do dolnego skrzydła, to zrób to porządnie. Np. moje pierwsze "liche" mocowanie z 4 cienkich prętów węglowych i depronu 3mm nie wytrzymało podstawowych akrobacji w dziewiczym locie i było bum. Obecnie mam skrzydła złączone mocowaniami wyciętymi z 6mm depronu , dodatkowo krzyżakowymi odciągami z dość sztywnych prętów węglowych po obu stronach skrzydeł (pręty przechodzą na wylot przez depron i są zalane żywicą dwuskładnikową z każdej ze stron). Mocowanie górnego płata do części centralnej kadłuba mam zrobione na listewki sosnowe. Generalnie zrób to tak, aby żadne ze skrzydeł się nie ruszało względem drugiego. A Twój kadłub wytrzyma. Mój np. nie dostał wzmocnienia i pomimo tego jest bardzo sztywny. Odpuść sobie podwozie jeśli nie będziesz lądował na asfalcie. Na trawie wyrwie Ci je wraz z kawałkami kadłuba raz dwa. I na koniec...ten model , w celu uzyskania prawidłowego środka ciężkości wymaga umieszczenia baterii zaraz za wręgą silnika - w miejscu łączenia się obu części depronowego kadłuba (u ciebie na 2-gim zdjęciu są one jeszcze nie zagięte i nie sklejone) . Zatem, sugeruję wzmocnienie tam spodu kadłuba, tak aby częste wyciąganie baterii i odczepianie jej od taśmy velcro nie rozkleiło Ci konstrukcji.
songo78 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witaj, Wątek, który podesłałeś oczywiście przeczytałem. Jeśli chodzi o wzmocnienie skrzydeł to owszem zastosowałem sosnę 3x3mm w krawędzi natarcia - skrzydła oklejone więc faktycznie tego nie widać. Trochę drogie te pręty węglowe - można zastosować coś tańszego? Mógłbyś podesłać fotkę tego mocowania górnego płata z listewek, bo chyba takie zastosuję? Fajnie, że według Ciebie kadłub wytrzyma. Trochę się tego obawiałem, choć po oklejeniu połowy taśmą nabrał on większej sztywności. Dzięki też za radę odnośnie umiejscowienia pakietu - tak właśnie myślałem, że w kabinie pilota będzie za bardzo z tyłu. Zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem półki ze styropianu za silnikiem i dostępu przez klapkę od góry - co o tym myślisz? Dzięki za rady i sory za tyle pytań ;-) Pozdrawiam, Krzysiek.
Mars_2000 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Spoko... Klapka od góry to IMHO mus (dla wygody). Zdjęcia mogę zrobić dopiero w czwartek lub piątek, bo obecnie przebywam z dala od tego modelu. Chociaż... na jednym ze zdjęć w dziale mój hangar trochę widać : http://i220.photobucket.com/albums/dd163/Mars_2000/Moje%20modele/ChristenEagle_depron_m.jpg A zamiast węgla możesz spróbować zastosować listewki sosnowe, chociaż pręt byłby zdecydowanie lepszy (lekki, a wytrzymały). Cóż cena = jakość :roll:
songo78 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Dzięki za fotkę z Twojego hangaru ;-) Zrobiłem coś takiego - sosna+balsa+poxipol i mam nadzieję, że wytrzyma: Chyba dobrze było zastosować dodatkową wręgę, bo w tym miejscu kadłuba 3mm depron trochę się wygina. Poza tym model wygląda już tak, a więc jest bliżej niż dalej: Szkoda tylko, że biała taśma pakowa jest bardziej przezroczysta niż biała - uwaga na przyszłość ;-) Pozdrawiam, Krzysiek.
Qbatus Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Szkoda tylko, że biała taśma pakowa jest bardziej przezroczysta niż biała...A to Ci ciekawostka :devil:
songo78 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Cześć, Ciekawostka nie ciekawostka - stery zamiast białe są... widać jakie ;-) Model jest już oklejony w całości, dorobił się też klapki na baterię z przodu: Pozostały odciągi płatów, które zrobię z patyczków do szaszłyków (okrągłe długości 30cm) oraz połączenie "górnych" lotek z "dolnymi", które nie wiem jeszcze z czego zrobić i jak przymocować - macie jakieś pomysły? No i ostatnie pytanie - jaki silnik kupić? Pasowałoby coś lekkiego i śmigło 8x4, a może większe?. Pakiet chciałbym coś koło 1200mAh. Dzięki za pomoc i pozdrawiam, Krzysiek.
Cimek Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Hmm ładnie ,ładnie Jak polączyć dolnych i górnych lotek? bardzo prosto panie, bierzesz szaszłyczek, bądź węgiel i ucinasz z 4-5cm ,wbijasz w górną i dolną lotkę na przeciwko siebie pożniej termo kurczliwa rureczkę i dłuższy szaszłyk&węgiel łączysz termokurczliwą nie wiem jak to Ci dokladnie wytłumaczyc, mam nadzieje że rozumiesz. Powiedz mi ile model teraz waży to Ci powiem jaki silnik
madrian Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Można jak wyżej, można podobnie jak w MK-34 Ale ten sposób wymaga sporej precyzji wykonania.
Cimek Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Madrian jak ktoś jest cierpliwy to spokojnie da rade
madrian Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Ja dałem. I to nawet kilka razy. :wink: Ale nie każdy jest taki cierpliwy jak ja. Ludzie lubią proste rozwiązania. :roll:
madrian Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Błąd. Przy mocowaniu do lotki, musi być oś obrotu. Lotka się obraca. Sztywny popychacz będzie się blokował. Koszulka termokurczliwa powinna być na zagięciu.. Spróbuj tak: Bardziej pracochłonne, ale skuteczniejsze.
songo78 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Dzięki, początkowo pomyślałem o czymś podobnym do tego co opisał Kwasiu sądząc, że rurka termokurczliwa będzie wystarczająco elastyczna przy zginaniu: Ale drugie rozwiązanie madriana jest zdecydowanie lepsze, a cierpliwy jestem ;-) Jeśli chodzi o wagę modelu to trochę się zdziwiłem, bo bez tych połączeń lotek waży już aż 205g. Winne jest chyba zbyt solidne mocowanie podwozia i trudno będzie się zmieścić nawet w 350g. Jaki silnik i pakiet 3S wsadzili byście do tego modelu? Pozdrawiam, Krzysiek.
ECO400 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 rurka termokurczliwa będzie wystarczająco elastyczna przy zginaniuto zależy od rurki :wink: niektóre są takie że po skurczeniu robią się bardzo twarde, a inne jeszcze bardziej miękną.
jary14 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Jaki silnik i pakiet 3S wsadzili byście do tego modelu? Myślę, że ok. 700mAh. A co do patentu z rurkami termokurczliwymi, to już używałem parę razy i ani razu się nie zawiodłem. Tylko to oczywiście musi być jak najmniejszy rozmiar rurki, no i te, które twardnieją.
ECO400 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Raczej te które NIE twardnieją. Jeśli będą za twarde to szybko popękają.
khertal Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Wracając do tych rurek,to jakie by nie były miękkie/twarde,najlepiej w miejscu gdzie mają się zginać,"zagnieść" je paznokciem kiedy są jeszcze ciepłe,wtedy powstaje zwężenie,które nie pęka i stawia bardzo mały opór przy zginaniu.
songo78 Opublikowano 1 Września 2010 Autor Opublikowano 1 Września 2010 Chyba mnie przekonaliście do tych rurek ;-) spróbuję i zobaczymy co z tego wyjdzie. Pakiet chyba wezmę 860mAh, a co myślicie o tym motorku? : http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=998 Pozdrawiam, Krzysiek.
songo78 Opublikowano 10 Września 2010 Autor Opublikowano 10 Września 2010 Witam, Kończąc wątek zrobiłem połączenia z termokurczliwych: i kupiłem ten silnik tzn. EMAX 2822 oraz pakiet 850mAh, najtańszy regulator 20A i śmigło 8x4,3. Efekt końcowy jest taki: Model pomimo tego, że waży o 40g za dużo lata wyśmienicie :-) Polecam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.