WoZnY Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Wariator to rozumiem jako sprzęgło odśrodkowe a takowego nie potrzebuję. Chciałbym mieć dwustopniową skrzynię biegów, bieg szosowy i terenowy, bo na piasku silnik prądy pożera, zamiast się wkręcić na obroty.
Adam P. Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Chodziło mi o automatyczną przekładnie. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wariator Możesz też spróbować użyć piasty rowerowej z wbudowaną przekładnią, jak tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1036723-0.html
WoZnY Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Dzięki za info. Mnie wariator zawsze kojarzył się z czymś innym, a dokładnie z układem zapłonowym i jego wyprzedzeniem Myślałem nad przekładnią bezstopniową, jednak prócz ciernej, a ta ma spore straty nie potrafię wykonać innej. A o piaście z przekładnią nie myślałem, muszę takową zdobyć i zobaczyć z czym to się je, ale podejrzewam przekładnię planetarną. I ciekawe czy biegi można zmieniać pod obciążeniem?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.