young Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 witam, z myślą o zimie i chwilami wolnego czasu mam do uruchomienia szybowiec spirit 100. Obecnie jest to sam model bez elektroniki. Model ma ok 2540 mm rozpiętości, skrzydła ważą 990 g, kadłub /przepiękny / ze statecznikami ok 755g. Do tego dodać należy wagę serw i pakietu. razem niewiele ponad 2,2 kg. Do tego momentu jest ok. Natomiast nie wiem czy uruchamiać go w wersji z hamulcami, bo konstrukcja na to pozwala, mam serwa, i wolny kanał ale nigdy nie latałem z nimi, czyli brak mi doświadczenia. Dlatego proszę doświadczonych kolegów praktyków czy je uruchamiać, latam typowo amatorsko, rekreacyjnie, / a na naszym lotnisku jest kilka modeli szybowców powyżej 2,5 m rozpiętości mają tylko lotki i klapy/ tu parę o nim informacji: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=444966
kojot Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Włączaj, pas wreszcie nie będzie wydawać się za krótki. Hamulce naprawdę pomagają w precyzyjnym lądowaniu. Skoro zresztą są - po co wozić balast? Zawsze możesz zapytać CAT'a
Rafal B. Opublikowano 6 Września 2010 Opublikowano 6 Września 2010 Jeśli model ma klapy to hamulce są zbędne, bo na klapach skutecznie wytracisz prędkość i wysokość.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Września 2010 Opublikowano 7 Września 2010 Uruchamiaj te hamulce bez zastanowienia ! W skrajnym przypadku można ich nie użyć, ale jeśli już są to nawet 40g, standardowe serwo nie robi dla tego modelu różnicy... Moje zdanie ! Pozdrawiam - Jurek
young Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 właściwie to na wskutek waszych sugestii uruchomie hamulce /klapy też :)/. Tym bardziej że na lotnisku poradzę sie Cat-a. Faktycznie skoro są to je uruchomię, czynność prosta bo rozcięcie foli plus serwo. Natomiast bardziej mi to skomplikuje ustawienie apki ale tu pomogą mi koledzy. W końcu trzeba kolejny etap pokonać. Na tym temat chyba wyczerpany. Dziękuję za spontaniczne porady. ps Model jak dla mnie jest śliczny
kojot Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Hamulce na przełączniku dwustanowym lub suwaku, jaka komplikacja? AFAIK do hamulców na skrzydłach, to nawet steru wysokości nie musisz miksowąć.
young Opublikowano 8 Września 2010 Autor Opublikowano 8 Września 2010 Hamulce na przełączniku dwustanowym lub suwaku, jaka komplikacjaaparatura jaką posiadam to JR x9303, 9 kanałów /w tym 2 na potencjometrach z boku obudowy trudno je wyczuć, bardzo delikatnie reagują na dotyk/, właśnie mam w rękach instrukcje i próbuje się w to wgryźć. Korzystam również z instrukcji wersji polskojęzycznej do modelu niższego którą znalazłem w necie. Podobne nazewnictwo i program, bo z angielskim delikatnie mówiąc mam na bakier.Plan mam prosty złożyć model, uruchomić elektrycznie i poćwiczyć na sucho ustawienia aparatury -> aby przez pomyłkę nie wymiksować kreta, potem konsultacja na lotnisku i w górę. Zresztą spotkamy się na murawie i zobaczymy jak wyjdzie.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 W 9303 hamulec jest na drążku gazu ( w "Glider"). Wszystkie miksy są predefiniowane do hamulca...... Powodzenia - Jurek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.