young Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 witam, z myślą o zimie i chwilami wolnego czasu mam do uruchomienia szybowiec spirit 100. Obecnie jest to sam model bez elektroniki. Model ma ok 2540 mm rozpiętości, skrzydła ważą 990 g, kadłub /przepiękny / ze statecznikami ok 755g. Do tego dodać należy wagę serw i pakietu. razem niewiele ponad 2,2 kg. Do tego momentu jest ok. Natomiast nie wiem czy uruchamiać go w wersji z hamulcami, bo konstrukcja na to pozwala, mam serwa, i wolny kanał ale nigdy nie latałem z nimi, czyli brak mi doświadczenia. Dlatego proszę doświadczonych kolegów praktyków czy je uruchamiać, latam typowo amatorsko, rekreacyjnie, / a na naszym lotnisku jest kilka modeli szybowców powyżej 2,5 m rozpiętości mają tylko lotki i klapy/ tu parę o nim informacji: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=444966 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Włączaj, pas wreszcie nie będzie wydawać się za krótki. Hamulce naprawdę pomagają w precyzyjnym lądowaniu. Skoro zresztą są - po co wozić balast? Zawsze możesz zapytać CAT'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Jeśli model ma klapy to hamulce są zbędne, bo na klapach skutecznie wytracisz prędkość i wysokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Uruchamiaj te hamulce bez zastanowienia ! W skrajnym przypadku można ich nie użyć, ale jeśli już są to nawet 40g, standardowe serwo nie robi dla tego modelu różnicy... Moje zdanie ! Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 właściwie to na wskutek waszych sugestii uruchomie hamulce /klapy też :)/. Tym bardziej że na lotnisku poradzę sie Cat-a. Faktycznie skoro są to je uruchomię, czynność prosta bo rozcięcie foli plus serwo. Natomiast bardziej mi to skomplikuje ustawienie apki ale tu pomogą mi koledzy. W końcu trzeba kolejny etap pokonać. Na tym temat chyba wyczerpany. Dziękuję za spontaniczne porady. ps Model jak dla mnie jest śliczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Hamulce na przełączniku dwustanowym lub suwaku, jaka komplikacja? AFAIK do hamulców na skrzydłach, to nawet steru wysokości nie musisz miksowąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Hamulce na przełączniku dwustanowym lub suwaku, jaka komplikacjaaparatura jaką posiadam to JR x9303, 9 kanałów /w tym 2 na potencjometrach z boku obudowy trudno je wyczuć, bardzo delikatnie reagują na dotyk/, właśnie mam w rękach instrukcje i próbuje się w to wgryźć. Korzystam również z instrukcji wersji polskojęzycznej do modelu niższego którą znalazłem w necie. Podobne nazewnictwo i program, bo z angielskim delikatnie mówiąc mam na bakier.Plan mam prosty złożyć model, uruchomić elektrycznie i poćwiczyć na sucho ustawienia aparatury -> aby przez pomyłkę nie wymiksować kreta, potem konsultacja na lotnisku i w górę. Zresztą spotkamy się na murawie i zobaczymy jak wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 W 9303 hamulec jest na drążku gazu ( w "Glider"). Wszystkie miksy są predefiniowane do hamulca...... Powodzenia - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.