Skocz do zawartości

spirit 100 - czy uaktywnić hamulce ? prośba o porady.


young

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

z myślą o zimie i chwilami wolnego czasu mam do uruchomienia szybowiec spirit 100. Obecnie jest to sam model bez elektroniki. Model ma ok 2540 mm rozpiętości, skrzydła ważą 990 g, kadłub /przepiękny :lol: / ze statecznikami ok 755g. Do tego dodać należy wagę serw i pakietu. razem niewiele ponad 2,2 kg. Do tego momentu jest ok.

Natomiast nie wiem czy uruchamiać go w wersji z hamulcami, bo konstrukcja na to pozwala, mam serwa, i wolny kanał ale nigdy nie latałem z nimi, czyli brak mi doświadczenia.

 

Dlatego proszę doświadczonych kolegów praktyków czy je uruchamiać, latam typowo amatorsko, rekreacyjnie,

/ a na naszym lotnisku jest kilka modeli szybowców powyżej 2,5 m rozpiętości mają tylko lotki i klapy/

 

tu parę o nim informacji:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=444966

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Uruchamiaj te hamulce bez zastanowienia ! W skrajnym przypadku można ich nie użyć, ale jeśli już są to nawet 40g, standardowe serwo nie robi dla tego modelu różnicy...

Moje zdanie !

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie to na wskutek waszych sugestii uruchomie hamulce /klapy też :)/. Tym bardziej że na lotnisku poradzę sie Cat-a. Faktycznie skoro są to je uruchomię, czynność prosta bo rozcięcie foli plus serwo. Natomiast bardziej mi to skomplikuje ustawienie apki ale tu pomogą mi koledzy. W końcu trzeba kolejny etap pokonać. Na tym temat chyba wyczerpany. Dziękuję za spontaniczne porady.

ps Model jak dla mnie jest śliczny :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce na przełączniku dwustanowym lub suwaku, jaka komplikacja

aparatura jaką posiadam to JR x9303, 9 kanałów /w tym 2 na potencjometrach z boku obudowy trudno je wyczuć, bardzo delikatnie reagują na dotyk/, właśnie mam w rękach instrukcje i próbuje się w to wgryźć. Korzystam również z instrukcji wersji polskojęzycznej do modelu niższego którą znalazłem w necie. Podobne nazewnictwo i program, bo z angielskim delikatnie mówiąc mam na bakier.

Plan mam prosty złożyć model, uruchomić elektrycznie i poćwiczyć na sucho ustawienia aparatury -> aby przez pomyłkę nie wymiksować kreta, potem konsultacja na lotnisku i w górę. Zresztą spotkamy się na murawie i zobaczymy jak wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.