Skocz do zawartości

Gdy stracisz model z oczu...


Cymmeryjczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety, nie jestem pirotechnikiem, więc mam problem z realizacją pomysłu, znanego skąd inąd z eksploatacji modeli benzynowych (i etanolowych). Jak skonstruować lub moze są takie gotowe, miniświecę dymna odpalaną elektrycznie z pakietu podstawowego przełącznikiem w aparaturze na wolnym kanale odbiornika? Smużka dymu na pogodnym niebie niewątpliwie pomogłaby odnależć wzrokiem kropkę modelu, który odleciał powyżej 500m. Bez problemu można umieścić na kadłubie jedwabny spadochron otwierany jednym serwem ale to juz ratunek przed kretem a ja mam problem z sytuacją jak w tytule. Jakby kto co wymyslił - wielu będzie wdziecznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece - zwłaszcza czerwone - powinny być widoczne z dużej odległości, dzięki za linka. Natomiast nadal otwarta pozostaje sprawa odpalenia bo tu trzeba zapalić lont. Nie wystarczy chyba podgrzewacz do świec. Myślę, że pojedyńcza iskra z pakietu głównego (od silnika) może nie wystarczyć, potrzebne byłoby coś takiego, jak miniaturowy paralizator dający łuk elektryczny. A może są świece dymne odpalane spłonką - to by załatwiło sprawę. Porozmawiam o tym z właścicielem sklepu ze świecami. Ewentualnie, zamiast świecy dymnej można by się pokusić o wystrzelenie racy "spod ogonia" szybowca a te chyba są odpalane specjalnym lontem zakonczonym spłonką. Jakby ktoś widział tu gotowe proste rozwiązanie z użyciem jednego kanału odbiornika to proszę się podzielić wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach