Skocz do zawartości

Predator


Raptor 50

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Chciałbym z kumplem zbudować UAV RQ-1 Predator.

I tu pierwszy problem nie ma planów :evil: . No to kumpel mówi c....j robimy od podstaw. I tu kolejny problem czy możemy zastosować dowolny profil czy musi być odpowiednio dobrany? Model miałby być elektryczny , depron + balsa ewentualnie węgiel. chcielibyśmy osiągnąć rozpiętość mniej więcej 140-150cm. Kadłub byłby z depronu z balsowymi wzmocnieniami (lub sosnowymi), wręgi depron. Skrzydła: dźwigar balsa lub sosna + plus derpron.

Proponowane wyposażenie :

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2046&Product_Name=TowerPro_Brushless_Outrunner_2409-12T

serwa HXT900

Lipol 3s

regulator 30A

Da radę ?

 

Pozdrawiam.silnik

Opublikowano

Profil powinien być dobrany do rodzaju samolotu i do celu w jakim ma być używany :) A budowałeś coś wcześniej czy to twój pierwszy model ? Jeżeli tak to możesz mieć problem z zaprojektowaniem tego samolotu samemu (z kolegą) :)

Opublikowano

do mnie już nie długo będzie szedł junior S Graupnera (brakuje mi 200 paru zł na wyposażenie) kolega Będzie miał AXN jeta obaj będziemy mieli po aparaturze Turnigy 9x.Jak dozbieram pieniądze i wszystkie rzeczy będą w magazynie to zamawiamy ( ok 2 miesiące ). Oblot predatora planujemy na wakacje 2011 lub jeśli dobrze pójdzie 2011. Kadłub będzie budowany tak najpierw depronowy kloc np. 20cm na 20cm na 1 m (muszę przeskalować ) na górze i jednym boku naklejamy narysowany wcześniej na papierze milimetrowym obrys i wycinamy. potem szlif do ostatecznej formy, frezem wycinamy wnętrze wklejamy wzmocnienia ,wręgi etc. i budujemy skrzydła :?

z kadłubem nie ma problemu w 5 klasie zbudowałem z papieru i tektury używając tylko ołówka , gumki , linijki, etc. (przynajmniej szóstka z techniki była ;D ) . Dobijają mnie tylko te skrzydła :cry: . Coś się wymyśli w końcu coś na lekcji trzeba robić :mrgreen: . Cel uzywania będzie taki:

1. Polatać nad okolicą trochę poszybować (w miarę możliwości) niebedziemy sie bawić w kamery , aparaty etc.

2.Szpan przed dziewczynami 8) ;D

Opublikowano

Powiem tak - Najpierw zbuduj. Wyposażenie masz do modelu mniej więcej metrowego o małej masie - ok. 400g.

Półtorametrowy model, zaś może przekroczyć 1kg. I wtedy wszystko się zmienia.

Serwa masz dużo za słabe. Na dużych lotkach powstaną duże siły. A HXT900 jest tanie, a nie mocne.

 

Szlifowanie kadłuba ręcznie, z jednej bryły - nie jest dobrym pomysłem. Nie gwarantuje zachowania symetrii. Najlepiej byłoby opracować projekt wektrowy i dać na CNC do wycięcia. Jeżeli chciałbyś wiernie oddać kształt - lepiej budować metodą klasyczną - wręgi, podłużnice, poszycie. Wręgi mogą być balsowe, sklejkowe lub depronowe. Poszycie z cienkiego Depronu. Zobacz na stronie "DEBILE" wykonaną tą metodą Cessnę. Jest też opisana gdzieś na naszym forum. Zaletą jest to, że będziesz mieć dużo miejsca w kadłubie.

 

Predzio jest motoszybowcem. Profil zatem najlepiej dać szybowcowy, np. SD7037.

Najlepiej poprosić kogoś o wycięcie rdzeni ze styro. Wklejenie Bagnetów, lub kieszeni na bagnety, żeberek wzmacniających skrzydła w okolicy bagnetu (lub jego kieszeni). I oklejenie rdzenia Fornirem balsowym, lub np. topolowym (tani i łatwo dostępny w dużych liściach). Przy zamawianiu rdzeni styro, musisz podać grubość forniru, żeby wycinający o tyle ci pocienił profil. Natarcie dajesz z gotowej listwy balsowej, którą doszlifujesz do wymaganego kształtu.

 

Skrzydło takie jest stosunkowo lekkie i bardzo wytrzymałe. Nie trzeba robić dźwigarów.

Trzeba tylko pamiętać o wprowadzeniu przedłużaczy do serw, przed oklejeniem, lub chociaż drutu do przeciągnięcia. Można na życzenie poprosić o wycięcie kanału na przewody, a nawet na bagnety.

 

Skrzydła wsuwasz na bagnety, zamocowane w kadłubie, lub w siebie wzajemnie (jeden bagnet w jednym skrzydle, a kieszeń w drugim. Drugi bagnet na odwrót.

Ułatwi to transport. Półtorametrowy model nie do każdego samochodu wejdzie w całości, a i do noszenia jest niewygodny.

 

Jest tu wszystko do zrobienia. Mogę tylko poradzić, żeby załatwić sobie dobry program do projektowania - darmowy jakiś CAD, albo stary Corel. Żeby obsługiwał formaty DWG i DXF.

Warto dużo przemyśleć, zanim się zacznie robić.

A nawet cały projekt przeprojektować z kilka razy.

 

Zrób sobie listę koncepcyjną, co model ma mieć i jak wyglądać. Ułatwi to poruszanie się po projekcie.

 

Przejrzyj kilka projektów budowy dużych modeli o podobnej wielkości i różnym przeznaczeniu. Zobacz jak są budowane podobne zestawy ARF.

Zastanów się, jakie rozwiązania są dla ciebie najlepsze w twojej sytuacji.

I pamiętaj - zawsze, pamiętaj, że najlepsze jest rozwiązanie najprostsze. :wink:

 

A dopiero gdy model będzie gotowy i będziesz znał jego masę - dobierz wyposażenie.

Opublikowano

Jeżeli będę miał czas to do końca września zacznę budowę kadłuba. Użyję mojej metody na początek oraz pianki izo-floor lub czegoś w tym stylu co znajdę w Castoramie.

Wagę modelu w najgorszym wypadku przewiduję na jakieś 1500g waham się które serwa wybrać (chcę sobie mniej więcej rozplanować wydatki) :

 

HXT 9317BB

Turnigy 3317

Hobbycity

+ jakieś do chowania podwozia

Silniki :

1 na 4s Li-pol

2 na 4S Li-pol

Plus narzędzie (przyda mi się też do modeli redukcyjnych)

regulator

 

I jeszcze mam problem z bateria pobór prądu silnika jest w A a rozładowania baterii w C. Możecie mi powiedzieć ile A składa się na 1 C

 

Ps. Jak zasilić odbiornik? Czy lipol 2s 500mAh może być (aparatura turnigy 9X)

Opublikowano

C - Capacity (pojemność).

 

Pakiet 1000mAh 1C ma wydajność 1A. 10C - 10A. 20C - 20A

Pakiet 2500mAh 1C - 2,5A, 10C - 25A.. 20C - 50A.

 

Odbiornik zasila się z BEC-a regulatora silnika. Bezpośrednio z pakietu głównego.

Osobne pakiety dla odbiorników daje się w szybowcach (brak regulatora - osobny BEC), albo w skomplikowanych modelach, gdy nie chcemy, żeby pakiety napędowe generowały jakieś zakłócenia.

 

W tak prostym modelu spokojnie wystarczy ci jeden pakiet o wydajności nieco większej niż potrzebna dla silnika. Załóż sobie 10minut pracy silnika na pełnym gazie. Dodaj do tego z 10% pojemności i już.

 

Nie wiesz podstawowych rzeczy, a bierzesz się za projektowanie. To nie najlepsza droga.

Zbuduj po prostu model trenerka z dobrych i sprawdzonych planów. Poznasz techniki budowy, rozwiązania techniczne i praktyki trochę zdobędziesz.

 

Jak się bardzo ubierasz to pomyśl najpierw o małym modelu sylwetkowym, ze stałym podwoziem. Może być nawet ze skrzydłami typu "deska", z dźwigarami węglowymi.

Maksymalnie uproszczona konstrukcja i budowa. Byle by poleciał. Jak się uda - wtedy kombinuj z półmakietą.

Opublikowano

A więc tak źle sformułowałem pytanie (mój błąd sorki) jakie zasilanie jest potrzebne do zasilania odbiornika to jest czy nie spali się przy 7,4. Jeżeli tak to zostają paluszki AAA (te małe)

Po przeskalowaniu wyszło mi że model będzie (+/-) w skali 1/10 to jest 1,5m rozpiętości i 0,82 dł. kadłuba.

Serwa Turnigy 2,5kg powinny wystarczyć. I jeszcze jedna sprawa. Predator A ma pod kadłubem 3 stateczniki tj. /|\ czy ten środkowy robić ruchomy czy odwrócony v-tail może być jako ster kierunku i wysokości.

Skrzydła chcę zrobić taki że z depronu (pianki) wytnę żeberka,krawędź natarcia i spływ.Wkleję sosnowe dźwigary i obkleję papierem na wikol. skrzydło będzie prostokątne z zaokrąglonymi końcami. Najprostsza konstrukcja :faja:

Opublikowano

Nie rozumiesz. Odbiornik to wrażliwy element i potrzebuje zasilania stabilizowanego. Dlatego jest zasilany przez układ BEC (wbudowany w regulator silnika) lub U-BEC (samodzielny układ - w szybowcach i modelach bez regulatora z BEC, jak spaliny).

Unika się zasilania bezpośrednio z pakietu, bo spadające napięcia może spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie odbiornika = kraksa.

 

Skoro to MOTOszybowiec - to będzie w nim silnik, A skoro silnik - to i jego regulator. A dziś praktycznie wszystkie regulatory mają już BEC w standarcie. Napięcie i prąd obciążenia BEC-a znajdziesz w opisie regulatora.

 

Co do reszty - a orientujesz się w ogóle jak działa V-tail? Gdybyś wiedział, to byś nie zadawał takich pytań. To są absolutne podstawy. Może najpierw warto poczytać forum?

Warto też znaleźć trochę informacji o tym, co się buduje i jak to coś jest zbudowane. A nie tylko opierać się na obrazku z Wikipedii, czy innego Googla. Wygląd to nie wszystko.

Poza tym KTÓRĄ wersję Predatora chcesz zrobić? Nowsze wersje np. mają już odmienne usterzenie. V-Tail skierowany do dołu jest cholernie wrażliwy na uszkodzenia przy ladowaniu w terenie. A ty, w przeciwnieństwie do USAF, zapewne betonowym pasem startowym nie dysponujesz.

 

Wiesz, że przeskalowanie może nie wystarczyć? To, że MQ-1 lata sobie w realu, wcale nie znaczy, że poleci zmniejszony 10 razy, bez wprowadzenia koniecznych poprawek.

 

A jak chcesz wykonać te dźwigary? Listawa sosnowa wcale nie musi pomóc, jeżeli nie będzie to wykonane poprawnie.

 

Szkrzydło w całości, czy dzielone? Jak całe - to jak chcesz je transportować, by uniknęło zagłady? Wiesz jaki profil zastosować?

 

Jeżeli dzielone, to jak realizujesz połączenie połówek, aby było łączenie odporne na zginanie?

 

Pomyślałeś o mocowaniu serw i napędzie lotek?

 

A przy okazji - nie myślałeś o takiej opcji?

http://www.nitroplanes.com/4eluavrqprra.html

:wink:

 

Dokupić porządny silnik, dobry pakiet... :)

Opublikowano

 

A przy okazji - nie myślałeś o takiej opcji?

http://www.nitroplanes.com/4eluavrqprra.html

:wink:

 

Dokupić porządny silnik, dobry pakiet... :)

święte słowa - model świetny w tym rozmiarze i na dodatek pięknie lata .

ps. jeżeli się zdecydujesz na kupno, to nie kupuj mniejszych wersji

- tamte już mają problemy z prawidłowym lataniem :rotfl:

Opublikowano
Opublikowano

raczej nie doczekasz się tego modelu z HC ;D

 

Czy zauważyłeś, że do modelu zalecany jest silnik o mocy 150 - 200W, a Ty w drugim linku masz silnik o mocy 720W?

Osobiście bym szukał czegoś podobnego do tych:

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2106

http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690

 

Regulator trochę za duży, ale w tym przypadku od przybytku głowa nie boli.

biorac pod uwagę fakt iż trzeba ten model sporo dociążyć z przodu

- ja włożyłem 300W silnik i dopiero jakoś normalnie zaczął latać.

Opublikowano

Ps. Czym sie różni serwo analogowe od serwa cyfrowego?

Zdajesz sobię sprawę, że zadajesz coraz bardziej laickie pytania? Laickie, to znaczy takie, na które odpowiedź w znajduje się na forum w dziesiątkach tematów.

 

Młody jesteś, ale tolerancja ma swoje granice. Oceniamy ludzi nie po wieku, ale po zachowaniu, a ty coraz bardziej napinasz strunę.

 

Jak spojrzysz na baner forum, na samej górze - to są tak obok takie malutkie opcje.

Ciebie interesuje :szukaj:

 

Następnym razem, najpierw sprawdź co forum oferuje w swoich zasobach.

 

Różnica między czatem, a forum polega na tym, że na forum udzielone odpowiedzi pozostają na wieki, wieków, a przynajmniej do formatu serwera. :wink:

Skorzystaj czasem z tej zgromadzonej mądrości. Skoro inni mogą to ty też.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i kolega zbudował. Jak zawsze w takim wypadku wyszedł... Pierdator. Czyli pierdu, pierdu i :ass: z tego wyszła.

Pewnie zmienił zdanie i postanowił czarować laski na taniec z gwiazdom, bo to podobno teraz też jest "kulio", jak mówi artystyczna bohema, czym mnie centralnie osłabia :P

Przy tańcu z gwiazdom nie trzeba przynajmniej nic budować.

 

madrian, Tobie naprawdę chce się za każdym "syzyfowe prace" odwalać? Nie szkoda Ci czasu, energii i zapału? Przecież w 90% nic z tego nie wynika. Reszta zadaje mądre pytania.

Zresztą, nic mi do tego :D

Opublikowano

Ano, ktoś musi krzyż ponieść :roll:

Tak szczerze, to też mam nieraz niezły ból głowy, po przeczytaniu co niektórych mądrości... Mam jednak zasadę, żeby wtedy się po prostu nie odzywać. Tak jest zgodnie z BHP... :wink:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Ja mam trochę inne pytanie a nie chciałem zakładać nowego tematu. Czy, w którymś z polskich sklepów modelarskich można kupić predatora albo podobny samolot bezzałogowy?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

W kwestii predatorów.

Do mnie dojechał 3 tygodnie temu taki maluszek:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17988

 

Za jakieś 1,5 tygodnia zaczynam urlop i mam nadzieję, że w końcu znajdę czas żeby go poskładać. Planowałem kupić wszystkie graty do jego poskładania zanim dojedzie, ale niestety inne wydatki nie związane z tym modelem pochłonęły środki. Jak na razie mam problem ze znalezieniem śmigła do niego. Uparłem się, że ma być 3 łopatowe, ale praktycznie nigdzie niema śmigieł pchających. Liczę jednak, że w końcu znajdę to czego szukam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.