specyfick Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Mam oto taki problemik. Na miejscu jazdy autem chciałem zbindować odbiornik z nadajnikiem i pomyliłem zworki. Zwarłem niestety plus i minus w odbiorniku co spowodowało niestety spadek napięcia. Wnioskuję że padł BEC w ESC. ESC to dwukierunkowy szczotkowy regiel do autka. Po pomiarach na wyjściu BEC mam 2 V. Mierzyłem kondensatory. Jeden ma 8,3 V tyle co pakiet. Drugi miał 2 V, ale po kolejnym zwarciu przy pomiarach ma już 0V. I teraz pytanie, jak myślicie co mogło się spalić. Ktoś ma pomysł to zmierzyć i jak dojść do tego co mogło paść ? I foty regla: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Uwaga zwarcie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Uwaga zwarcie!To chyba zwarcie masy z masą.Ale oczywiście niedopuszczalne są takie poszarpane kabelki. Jeśli padł BEC, to prawdopodobnie te dwa duże elementy (stabilizatory połączone równolegle) na drugim zdjęciu. Albo i nie. Nie widać co jest pod radiatorem. Musisz znaleźć (po ścieżkach) element aktywny (nie kondensator i nie opornik), który łączy się ze środkowym, czerwonym kabelkiem do zasilania odbiornika, czyli tam gdzie powinieneś mieć 5V a nie masz. Łatwo to znaleźć, bo BEC zwykle składa się z jednego elementu (nie licząc kondensatorów), ewentualnie kilku połączonych równolegle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.