Skocz do zawartości

Regularot Szczotkowy spalony BEC


specyfick

Rekomendowane odpowiedzi

Mam oto taki problemik.

Na miejscu jazdy autem chciałem zbindować odbiornik z nadajnikiem i pomyliłem zworki.

Zwarłem niestety plus i minus w odbiorniku co spowodowało niestety spadek napięcia.

Wnioskuję że padł BEC w ESC.

ESC to dwukierunkowy szczotkowy regiel do autka.

Po pomiarach na wyjściu BEC mam 2 V.

Mierzyłem kondensatory. Jeden ma 8,3 V tyle co pakiet.

Drugi miał 2 V, ale po kolejnym zwarciu przy pomiarach ma już 0V.

I teraz pytanie, jak myślicie co mogło się spalić.

 

Ktoś ma pomysł to zmierzyć i jak dojść do tego co mogło paść ?

 

I foty regla:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga zwarcie!

To chyba zwarcie masy z masą.

Ale oczywiście niedopuszczalne są takie poszarpane kabelki.

 

Jeśli padł BEC, to prawdopodobnie te dwa duże elementy (stabilizatory połączone równolegle) na drugim zdjęciu. Albo i nie. Nie widać co jest pod radiatorem.

Musisz znaleźć (po ścieżkach) element aktywny (nie kondensator i nie opornik), który łączy się ze środkowym, czerwonym kabelkiem do zasilania odbiornika, czyli tam gdzie powinieneś mieć 5V a nie masz.

Łatwo to znaleźć, bo BEC zwykle składa się z jednego elementu (nie licząc kondensatorów), ewentualnie kilku połączonych równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.