Skocz do zawartości

Sukhoi 26M 180cm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zamówiłem model SU 26M ze strony www.eF3m.pl , model dostarczą mi we wtorek, ale ja już zakładam temat, silnik zamierzam wstawić ten, początkowo miał być jakiś tani z chin, ale ostatecznie bedzie ten: http://f3m.pl/347,silnik-benzynowy-jc-28cc-evo.html, serwa te:http://f3m.pl/750,hitec-hs-645mg-analog-9-5-kg-0-20s-55g.html i jedno na kierunek te: http://f3m.pl/238,hitec-hs-5645mg-digital-12-kg-0-18s-59g.html. Jak tylko dostane paczkę to odrazy zaczne wstrawiać foty z poszczególnych etapów składania modelu, a póki co wstawiam zdjęcia prosto ze strony :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika ijeszcze mam klika pyt odnośnie modelu, nie zabardzo wiem jaki wstawić zbiornik paliwa, jakie pakiety do odbiornika i do żarzenia świecy.

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink:

Opublikowano

Mam świadomość że drgania są niesamowite, ale tu i ówdzie wzmocnie żywica i za laminuję, mam nadzieje ze wszystko wytrzyma, ale mam jeszcze kilka pyt odnośnie benzynki, a mianowicie, jaki mam wstawić zbiornik paliwowy i (przepraszam,moze głupie pyt) co to jest ten power box? tyle sie o nim pisze przy benzynach, ale ja ciągle nie wiem co to jest

Opublikowano

Witam. Będę z dużym zainteresowaniem śledził ten wątek dlatego że ja także rozważam budowę modelu 1,8 m z silnikiem benzynowym. Ciekaw jestem czy doprowadzisz swój projekt do końca i czy pod wpływem perswazji bardziej doświadczonych kolegów forumowiczów nie zmienisz silnika na przykład na elektryczny. Nie ukrywam również że twoje doświadczenia być może mogły by mi pomóc w podjęciu decyzji o zakupie takiego modelu. Pozdrawiam.

Opublikowano

Na elektryczny na pewno nie zmienie, a z modelami 3D mam doczynienia, bo mam Yaka 3D i fynfly-a, a ja nie buduję tego modelu, tylko zakupiłem go w wersji ARF

Opublikowano

Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink:

Odpuść sobie, bo piszesz coś co jest tylko w twojej wyobraźni.Model 3m i 50cc to górnopłat

3m 3D to 150cc-220cc.

Opublikowano

Na elektryczny na pewno nie zmienie, a z modelami 3D mam doczynienia, bo mam Yaka 3D i fynfly-a, a ja nie buduję tego modelu, tylko zakupiłem go w wersji ARF

Zbiornik jest w zestawie więc masz problem z głowy.

 

Jak benzyna do tego modelu to tylko DLE30 NOWA WERSJA z gaźnikiem mocowanym z tyłu.

 

Buduj i lataj.

 

Power box to urządzenie odpowiadające za zasilanie awioniki w modelu. W wypadku tego modelu power bok jest zbędny ( to do większych modeli ). Wystarczy dobry układ bec mogący przyjąć zasilanie z 2x li-pol i tyle.

 

Serwa są wolne ale spokojnie dadzą radę.

 

Czekamy na relację.

Opublikowano

Dzięki za wspracie, pierwsze foty juz jutro, a co do zbiornika, to w zestawie jest zbiornik do silnika żarowego - do benzyny z tego co wiem sa inne zbiorniki...

Opublikowano

Witam, w koncu przyszła paczka - wczoraj w południe, byłem zaskoczony jej rozmiarem, sami zobaczcie :

Dołączona grafika

gdy rozpieczętowałem pudełko, zobaczyłem drugie :D a w środku ujrzałem jeden z 7 cudów świata - SU26M.

Odrazu wziąłem sie za składanie, oto co zrobiłem od 18 - do 22:

Dołączona grafika

przepraszam za słaba jakośc zdjęć - połowa z nich była robiona tel

Dołączona grafika

Podwozie zamierzałem zrobic tak jak Mellon 68 w temacie swoim, ale zrezygnowałem bo jest wystarczająco mocne, zrezygnowałem również ze wzmacniania domku pod silnik - te również okazało się wytrzymałe.

Dołączona grafika

NIe naklejałem wszystkich naklejek, gdyż jestem zdania że każdy gram jest na wagę złota :)

Dołączona grafika

Jedyną rzeczą którą wzmocnie to będa sklejki od stateczników poziomych - te które mają stycznść z kodłubem - tutaj jest ten statecznik dzielony.

Dołączona grafika

Opublikowano

Popracuj troszkę nad językiem. Domek oczywiście zalaminuj , z tego co wiem w tych modelikach podwozia bardzo lubią odlatywać , więc również radziłbym drobna tkaninką to zalaminować. Poza tym model BARDZO ładny.

Opublikowano

Wszyscy mi mówią że benzyna 30cm to n najgorsze g**no, ale ja uważam ze jak na poczatek zabawy z benzynkami 30 to najlepsze rozwiazanie pomiędzy modelami na silniki żarowe a dużymi modelami benzynowymi, czyż nie mam racji

Opublikowano

Według mnie jest dużo lepsze rozwiązanie niż żarówka i chyba najlepszy rozmiar na przygodę z benzyną ,ponieważ modele 2,2 m dużo inaczej latają ( kosztują też więcej niestety) nie mówiąc już o większych. Albo może elektryk ?

Opublikowano

Zastanawiałem sie nad wersja elektro, ale zdecydowanie NIE, ale dużo taniej niz przy 50 to mnie nie bedzie, gotowy do lotu wyniesie mnie 2700zł - za ta cene był miał załóżmy przykładowo :D yaka 55M i silnik DL50 z chin (przepraszam za przykład ale innego nie miałem :D )

Opublikowano

W kwestii podwozia głównego, to nie zależnie od tego gdzie będziesz latał - trawa czy beton - polecam wzmocnienie fabrycznej konstrukcji podwozia. Ja wyrwałem podwozie na betonie (i tylko dzięki temu że miałem śruby poliamodowe uszkodzenia były nie duże). Zrobiłem sobie kompozyt sklejka 1mm i tkanina węglowa z obydwu stron i wkleiłem go pod sklejkę podwozia głównego oraz nad tę sklejkę (jest tam idealne miejsce aby coś takiego wpasować. Wzrost wagi około 40 g. ale za to jaki komfort.

W wersji fabrycznej mocowanie podwozia jest słabsze niż poliamidowa śruba m6. U mnie wyszła poprzez fabryczną sklejkę choć lądowanie naprawdę było zupełnie przyzwoite. Materiał w tych modelach (axar), mówię tu o sklejce podwoziowej (poza tym OK) to naprawdę "chała" można ją skrawać i modelować nożykiem modelarskim dosłownie jak tekturę. Zrób wzmocnienie pozwozia.

Opublikowano

No te moge wzmocnić sklejkę pod podwoziem, położę na to warstwę laminatu albo carbon i zaleję żywicą. Zastanawiam się co będzie lepsze na żebra przystające do kadłuba w statecznikach poziomych: mata węglowa czy laminat?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.