sak122 Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Witam, zamówiłem model SU 26M ze strony www.eF3m.pl , model dostarczą mi we wtorek, ale ja już zakładam temat, silnik zamierzam wstawić ten, początkowo miał być jakiś tani z chin, ale ostatecznie bedzie ten: http://f3m.pl/347,silnik-benzynowy-jc-28cc-evo.html, serwa te:http://f3m.pl/750,hitec-hs-645mg-analog-9-5-kg-0-20s-55g.html i jedno na kierunek te: http://f3m.pl/238,hitec-hs-5645mg-digital-12-kg-0-18s-59g.html. Jak tylko dostane paczkę to odrazy zaczne wstrawiać foty z poszczególnych etapów składania modelu, a póki co wstawiam zdjęcia prosto ze strony : ijeszcze mam klika pyt odnośnie modelu, nie zabardzo wiem jaki wstawić zbiornik paliwa, jakie pakiety do odbiornika i do żarzenia świecy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waliza Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malker Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 3m. rozpiętości to chyba 150ccm ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Mam świadomość że drgania są niesamowite, ale tu i ówdzie wzmocnie żywica i za laminuję, mam nadzieje ze wszystko wytrzyma, ale mam jeszcze kilka pyt odnośnie benzynki, a mianowicie, jaki mam wstawić zbiornik paliwowy i (przepraszam,moze głupie pyt) co to jest ten power box? tyle sie o nim pisze przy benzynach, ale ja ciągle nie wiem co to jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
adam49 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Witam. Będę z dużym zainteresowaniem śledził ten wątek dlatego że ja także rozważam budowę modelu 1,8 m z silnikiem benzynowym. Ciekaw jestem czy doprowadzisz swój projekt do końca i czy pod wpływem perswazji bardziej doświadczonych kolegów forumowiczów nie zmienisz silnika na przykład na elektryczny. Nie ukrywam również że twoje doświadczenia być może mogły by mi pomóc w podjęciu decyzji o zakupie takiego modelu. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Na elektryczny na pewno nie zmienie, a z modelami 3D mam doczynienia, bo mam Yaka 3D i fynfly-a, a ja nie buduję tego modelu, tylko zakupiłem go w wersji ARF Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellon-68 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Zobacz temat: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19743 i nie przejmuj się tym co pisze waliza - trochę się nasłuchał od Kolegów w swoim wątku i teraz jaja sobie robi. Bez urazy - nieładnie waliza nieładnie !!! Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink: Odpuść sobie, bo piszesz coś co jest tylko w twojej wyobraźni.Model 3m i 50cc to górnopłat 3m 3D to 150cc-220cc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elektryki_rc Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Na elektryczny na pewno nie zmienie, a z modelami 3D mam doczynienia, bo mam Yaka 3D i fynfly-a, a ja nie buduję tego modelu, tylko zakupiłem go w wersji ARF Zbiornik jest w zestawie więc masz problem z głowy. Jak benzyna do tego modelu to tylko DLE30 NOWA WERSJA z gaźnikiem mocowanym z tyłu. Buduj i lataj. Power box to urządzenie odpowiadające za zasilanie awioniki w modelu. W wypadku tego modelu power bok jest zbędny ( to do większych modeli ). Wystarczy dobry układ bec mogący przyjąć zasilanie z 2x li-pol i tyle. Serwa są wolne ale spokojnie dadzą radę. Czekamy na relację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Dzięki za wspracie, pierwsze foty juz jutro, a co do zbiornika, to w zestawie jest zbiornik do silnika żarowego - do benzyny z tego co wiem sa inne zbiorniki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Mc Fly Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 do benzyny z tego co wiem sa inne zbiorniki...Wystarczy, że zmienisz korek http://www.nastik.pl/korek-benzyny-p-875.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 14, 2010 Author Share Posted September 14, 2010 Dzięki za link - już niebawem przyjdzie do mnie paczka, po południu wstawie foty Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Witam, w koncu przyszła paczka - wczoraj w południe, byłem zaskoczony jej rozmiarem, sami zobaczcie : gdy rozpieczętowałem pudełko, zobaczyłem drugie a w środku ujrzałem jeden z 7 cudów świata - SU26M. Odrazu wziąłem sie za składanie, oto co zrobiłem od 18 - do 22: przepraszam za słaba jakośc zdjęć - połowa z nich była robiona tel Podwozie zamierzałem zrobic tak jak Mellon 68 w temacie swoim, ale zrezygnowałem bo jest wystarczająco mocne, zrezygnowałem również ze wzmacniania domku pod silnik - te również okazało się wytrzymałe. NIe naklejałem wszystkich naklejek, gdyż jestem zdania że każdy gram jest na wagę złota Jedyną rzeczą którą wzmocnie to będa sklejki od stateczników poziomych - te które mają stycznść z kodłubem - tutaj jest ten statecznik dzielony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haleq Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Popracuj troszkę nad językiem. Domek oczywiście zalaminuj , z tego co wiem w tych modelikach podwozia bardzo lubią odlatywać , więc również radziłbym drobna tkaninką to zalaminować. Poza tym model BARDZO ładny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Wszyscy mi mówią że benzyna 30cm to n najgorsze g**no, ale ja uważam ze jak na poczatek zabawy z benzynkami 30 to najlepsze rozwiazanie pomiędzy modelami na silniki żarowe a dużymi modelami benzynowymi, czyż nie mam racji Link to comment Share on other sites More sharing options...
haleq Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Według mnie jest dużo lepsze rozwiązanie niż żarówka i chyba najlepszy rozmiar na przygodę z benzyną ,ponieważ modele 2,2 m dużo inaczej latają ( kosztują też więcej niestety) nie mówiąc już o większych. Albo może elektryk ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 15, 2010 Author Share Posted September 15, 2010 Zastanawiałem sie nad wersja elektro, ale zdecydowanie NIE, ale dużo taniej niz przy 50 to mnie nie bedzie, gotowy do lotu wyniesie mnie 2700zł - za ta cene był miał załóżmy przykładowo yaka 55M i silnik DL50 z chin (przepraszam za przykład ale innego nie miałem ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellon-68 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 W kwestii podwozia głównego, to nie zależnie od tego gdzie będziesz latał - trawa czy beton - polecam wzmocnienie fabrycznej konstrukcji podwozia. Ja wyrwałem podwozie na betonie (i tylko dzięki temu że miałem śruby poliamodowe uszkodzenia były nie duże). Zrobiłem sobie kompozyt sklejka 1mm i tkanina węglowa z obydwu stron i wkleiłem go pod sklejkę podwozia głównego oraz nad tę sklejkę (jest tam idealne miejsce aby coś takiego wpasować. Wzrost wagi około 40 g. ale za to jaki komfort. W wersji fabrycznej mocowanie podwozia jest słabsze niż poliamidowa śruba m6. U mnie wyszła poprzez fabryczną sklejkę choć lądowanie naprawdę było zupełnie przyzwoite. Materiał w tych modelach (axar), mówię tu o sklejce podwoziowej (poza tym OK) to naprawdę "chała" można ją skrawać i modelować nożykiem modelarskim dosłownie jak tekturę. Zrób wzmocnienie pozwozia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sak122 Posted September 16, 2010 Author Share Posted September 16, 2010 No te moge wzmocnić sklejkę pod podwoziem, położę na to warstwę laminatu albo carbon i zaleję żywicą. Zastanawiam się co będzie lepsze na żebra przystające do kadłuba w statecznikach poziomych: mata węglowa czy laminat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
haleq Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Ja bym wziął laminat bo węgiel kruchy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.