Jump to content

Sukhoi 26M 180cm


Recommended Posts

Witam, zamówiłem model SU 26M ze strony www.eF3m.pl , model dostarczą mi we wtorek, ale ja już zakładam temat, silnik zamierzam wstawić ten, początkowo miał być jakiś tani z chin, ale ostatecznie bedzie ten: http://f3m.pl/347,silnik-benzynowy-jc-28cc-evo.html, serwa te:http://f3m.pl/750,hitec-hs-645mg-analog-9-5-kg-0-20s-55g.html i jedno na kierunek te: http://f3m.pl/238,hitec-hs-5645mg-digital-12-kg-0-18s-59g.html. Jak tylko dostane paczkę to odrazy zaczne wstrawiać foty z poszczególnych etapów składania modelu, a póki co wstawiam zdjęcia prosto ze strony :

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika ijeszcze mam klika pyt odnośnie modelu, nie zabardzo wiem jaki wstawić zbiornik paliwa, jakie pakiety do odbiornika i do żarzenia świecy.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mam świadomość że drgania są niesamowite, ale tu i ówdzie wzmocnie żywica i za laminuję, mam nadzieje ze wszystko wytrzyma, ale mam jeszcze kilka pyt odnośnie benzynki, a mianowicie, jaki mam wstawić zbiornik paliwowy i (przepraszam,moze głupie pyt) co to jest ten power box? tyle sie o nim pisze przy benzynach, ale ja ciągle nie wiem co to jest

Link to comment
Share on other sites

Witam. Będę z dużym zainteresowaniem śledził ten wątek dlatego że ja także rozważam budowę modelu 1,8 m z silnikiem benzynowym. Ciekaw jestem czy doprowadzisz swój projekt do końca i czy pod wpływem perswazji bardziej doświadczonych kolegów forumowiczów nie zmienisz silnika na przykład na elektryczny. Nie ukrywam również że twoje doświadczenia być może mogły by mi pomóc w podjęciu decyzji o zakupie takiego modelu. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Zgodnie z tym co mi poradzono w temacie to benzyna jest bez sensu. Conajmniej 3 metry rozpietosci i 50ccm. :wink: . Ja nie wiem po co wogole silniki benzynowe mniejsze niz 50ccm sa produkowane. Aha, masz swiadomosc, że drgania od silnika beda straszne? :wink:

Odpuść sobie, bo piszesz coś co jest tylko w twojej wyobraźni.Model 3m i 50cc to górnopłat

3m 3D to 150cc-220cc.

Link to comment
Share on other sites

Na elektryczny na pewno nie zmienie, a z modelami 3D mam doczynienia, bo mam Yaka 3D i fynfly-a, a ja nie buduję tego modelu, tylko zakupiłem go w wersji ARF

Zbiornik jest w zestawie więc masz problem z głowy.

 

Jak benzyna do tego modelu to tylko DLE30 NOWA WERSJA z gaźnikiem mocowanym z tyłu.

 

Buduj i lataj.

 

Power box to urządzenie odpowiadające za zasilanie awioniki w modelu. W wypadku tego modelu power bok jest zbędny ( to do większych modeli ). Wystarczy dobry układ bec mogący przyjąć zasilanie z 2x li-pol i tyle.

 

Serwa są wolne ale spokojnie dadzą radę.

 

Czekamy na relację.

Link to comment
Share on other sites

Witam, w koncu przyszła paczka - wczoraj w południe, byłem zaskoczony jej rozmiarem, sami zobaczcie :

Dołączona grafika

gdy rozpieczętowałem pudełko, zobaczyłem drugie :D a w środku ujrzałem jeden z 7 cudów świata - SU26M.

Odrazu wziąłem sie za składanie, oto co zrobiłem od 18 - do 22:

Dołączona grafika

przepraszam za słaba jakośc zdjęć - połowa z nich była robiona tel

Dołączona grafika

Podwozie zamierzałem zrobic tak jak Mellon 68 w temacie swoim, ale zrezygnowałem bo jest wystarczająco mocne, zrezygnowałem również ze wzmacniania domku pod silnik - te również okazało się wytrzymałe.

Dołączona grafika

NIe naklejałem wszystkich naklejek, gdyż jestem zdania że każdy gram jest na wagę złota :)

Dołączona grafika

Jedyną rzeczą którą wzmocnie to będa sklejki od stateczników poziomych - te które mają stycznść z kodłubem - tutaj jest ten statecznik dzielony.

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Według mnie jest dużo lepsze rozwiązanie niż żarówka i chyba najlepszy rozmiar na przygodę z benzyną ,ponieważ modele 2,2 m dużo inaczej latają ( kosztują też więcej niestety) nie mówiąc już o większych. Albo może elektryk ?

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiałem sie nad wersja elektro, ale zdecydowanie NIE, ale dużo taniej niz przy 50 to mnie nie bedzie, gotowy do lotu wyniesie mnie 2700zł - za ta cene był miał załóżmy przykładowo :D yaka 55M i silnik DL50 z chin (przepraszam za przykład ale innego nie miałem :D )

Link to comment
Share on other sites

W kwestii podwozia głównego, to nie zależnie od tego gdzie będziesz latał - trawa czy beton - polecam wzmocnienie fabrycznej konstrukcji podwozia. Ja wyrwałem podwozie na betonie (i tylko dzięki temu że miałem śruby poliamodowe uszkodzenia były nie duże). Zrobiłem sobie kompozyt sklejka 1mm i tkanina węglowa z obydwu stron i wkleiłem go pod sklejkę podwozia głównego oraz nad tę sklejkę (jest tam idealne miejsce aby coś takiego wpasować. Wzrost wagi około 40 g. ale za to jaki komfort.

W wersji fabrycznej mocowanie podwozia jest słabsze niż poliamidowa śruba m6. U mnie wyszła poprzez fabryczną sklejkę choć lądowanie naprawdę było zupełnie przyzwoite. Materiał w tych modelach (axar), mówię tu o sklejce podwoziowej (poza tym OK) to naprawdę "chała" można ją skrawać i modelować nożykiem modelarskim dosłownie jak tekturę. Zrób wzmocnienie pozwozia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.