Marek24 Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Witam Posiadam ten sam modelik. Leży on sobie od pewnego czasu i czeka aż łaskawie go ktoś poskłada :/ Wykonanie rewelacja. Silnik jaki w nim siedzi to Dle-30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Marek24 Co to za Yak 54 (??) w tle?? Jaka wielkośc? Przepraszam za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 kszczech, a pan się znowu czepia, po to jest forum żeby innym doradzać, oraz się radzić innych, ale znając życie to i tak wstawię takie serwa, jakie pan powie :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ostry Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Znając życie to i tak zrobisz po swojemu :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 I tu się mylisz Mateusz, w SU zanim coś zrobię, to wcześniej 2 razy pytam (wiesz kogo :mrgreen: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek24 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Marek24 Co to za Yak 54 (??) w tle?? Jaka wielkośc? Przepraszam za OT 3m yak54 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=17252 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Silnik jaki w nim siedzi to Dle-30 Jako że planuję na następny sezon złożyć dokładnie taki komplecik, mam pytanie - sprawdzałeś jak masz szansę wyjść z wyważeniem mając powieszonego tego DLE-30? Na ster wysokości planujesz jedno czy dwa serwa? Jakie chcesz mu dać pakiety? Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 To może póki nie ma Marek24, odpowiem ja, jak u siebie zamierzam, wczoraj przemyślałem, że też do swojego założę DLE-30, na ster kierunku daję dwa serwa po 6 albo 8 kg na każdy płat statecznika, pakiety wstawię LI-Fe do odbiornika (chyba 6,6 v) , natomiast nie wiem jeszcze jaki dać na zopłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Śmieszy mnie teraz wkładanie benzyny jak w Chinach można zamówić napęd elektryczny z pakietami za 500zł. Jeżeli chodzi o serwa HD to nikomu nie życzę takich sytuacji jakie mieliśmy z nimi w modelach 2,2m 2,4m. Najpierw serwa same zmianiały neutrum potem padały całkowicie w Katanie 2,2m.U kolegi w Yaku 55M 2,4m przy locie po prostej wpadały w dziwne drgania.Pomogał wymiana na HS 5645MG są teraz w dobrych cenach około 145zł Na zapłon daj lipolka 1200mah z becem 3A za 30zł masz wtedy lekki i niezawodny układ. Dla mnie DLE 30 jest za cięzki do tego modelu Gdyby to był model, który miałbym sobie poskładać to zaraz wkładam do niego silnik http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7709 Aku http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7638 Regulator http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7341 Śmigło 20x8 APC Masz w tym wypadku lekki i bardzo tani napęd za 100 parę dolców a ciąg w granicach 8kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 radek872, ciekawe rozwiązanie, muszę jeszcze to przemysleć i podpytać jednej osoby, ale chciałbym jednak ta benzynkę wstawić, z tym DLE30 to juz całkiem jestem zkołowany, bo ja wiem że on jest stosunkowo cięzki, na HC sa dużo lzejsze 30cm, zastanowie się jeszcze nad wyborem silnika Śmigło 20x8 jest za wielkie, najlepsze rozwiązanie to 18x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Nie wymyslisz nic lepszego ten napęd jest idealnym zamiennikiem axi 5320/18 który jest stosowany w modelach krilla Thunder 3D i sebartowskim su 29 140E to najlepsza opcja do modeli 1,8-2m. Śmigło nie jest za duże ja w swoim modelu 1,55m elektrycznym mam zalecane 16x8-17x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Pomyślę nad tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek24 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Śmieszy mnie teraz wkładanie benzyny jak w Chinach można zamówić napęd elektryczny z pakietami za 500zł. A mnie śmieszy wkładanie do samolotu silnika elektrycznego. Dla mnie jeśli coś nie "warczy" w powietrzu to nie jest samolot. Ale to tylko moje zdanie. Wracając do tematu. W tym tygodniu mam zamiar złożyć model na gotowo. Wyślę wtedy więcej zdjęć. daję dwa serwa 6kg na wysokość, jedno 8kg na kierunek i dwa 6kg na lotki taką konfiguracje miałem w ultimacie gdzie były większe powierzchnie sterów i wszystko grało 1300 Lipo z jeti max bec odbiornik Model jest skonstruowany pod silniki JC-26; JC-28CC EVO II axarmodel Dle-30 jest o około 10g cięższy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 A my jestesmy w dziale 3D, a nie makiety i dzwięk nie ma znaczenia ;D W tym wypadku wszystko przemawia za elektrykiekm ciąg reakcja na gaz niezawodność i cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borys Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Sak 122 dziwi mnie to że doradzasz innym a sam prawie nic nie wiesz, widziałem twoje latanie w sobotę i jestem zaskoczony nawet nie potrafisz wylądować modelem, ale młody jesteś i masz jeszcze czas na naukę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Śmieszy mnie teraz wkładanie benzyny jak w Chinach można zamówić napęd elektryczny z pakietami za 500zł. A mnie śmieszy wkładanie do samolotu silnika elektrycznego. Dla mnie jeśli coś nie "warczy" w powietrzu to nie jest samolot. Ale to tylko moje zdanie. No to tu się z Tobą Marek24 w pełni zgadzam - wiem że pewnie stosunek mocy do wagi dla napędu elektrycznego będzie korzystniejszy, ale mnie przynajmniej na razie latanie 3D nie interesuje (wiem że to taki dział, ale ja po prostu podłączyłem się do wątku w którym omawiany jest interesujący mnie samolot). Dla latania sportowo/rekreacyjnego, napęd benzynowy wydaje się być optymalny - ale i 3D latają z benzynkami. Dużym atutem jest przygotowanie do kolejnego lotu - 10min na krótką przerwę z tankowaniem, vs godzina na ładowanie pakietu (tak, wiem - można mieć kilka pakietów, do tego kilka ładowarek i....). DLE-30 nie wydaje się być zauważalnie cięższy od innych silników benzynowych w klasie 26..30ccm (wagę całkowitą z tłumikiem, zapłonem i osprzętem podają 1100g). Niemniej faktycznie ten SU jest modelem stosunkowo "małym" (tylko 1730mm rozpiętości) więc będzie szczególnie istotne jego prawidłowe wyważenie osprzętem. PS. Czy wspomniałem o nieprzyjemnym pisku falownika w modelach elektrycznych? Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Racja tylko godzinę to ładowało sie lipole 2 lata temu teraz masz lipole, które ładujesz w 15min.Mając 3 pakiety latasz bez przerwy, więc to żaden argument. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Borys, wszędzie musisz dorzucić te swoje 3 grosze,(wypowiedział się ten co wie wszystko o rc) , a co tu ma lądowanie do latania, wszystko zalezy od modelu i warunków atmosferycznych, w tym przypadku od wiatru, jeśli mocno wieje i żuca na boki modelem, to ciężko jest nim wyladować. Borys, a jeśli mamy się już czepiać tego lądowania, to z tego co pamiętam wyrwałeś podwozie w Velox-ie przez ,,nieudane lądowanie ''ale dobra, ja się nie czepiam. Pozdrawiam Piotrek ps. w sobotę się spotkamy, to pogadamy, po co zaśmiecać temat :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 a co tu ma lądowanie do latania, masz racje przecież można latać i nie lądować , tankować w powietrzu czy jakoś tam :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Racja tylko godzinę to ładowało sie lipole 2 lata temu teraz masz lipole, które ładujesz w 15min.Mając 3 pakiety latasz bez przerwy, więc to żaden argument. No rzeczywiście widzę że przespałem rewolucję chociaż te co proponowałeś to akurat "standardowe". Swoją drogą, niezłą "elektrownię" trzeba ze sobą wozić, bo po 6-ciu ładowaniach to już bym z lotniska nie odjechał :rotfl: Tak czy siak, na razie pozostaję przy spalince. Zobaczymy czy polubię się z benzynkami, na razie moje ucho cieszy żarowy czterosuwik Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.