ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Wczoraj na naszym lotnisku odbył się oblot modelu Yak 55SP firmy Axar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Jaki ten świat mały. Ja równiez wczoraj oblatywałem identycznego Jaka Cztery loty testujące. Po obejrzeniu Twojego filmu wydaje mi się, że środek ciężkości wyszedł Ci za bardzo z tyłu. Ja przełożyłem baterie zasilające maksymalnie na przód i mimo to CG wyszedł za bardzo z tyłu. Przed ostatnim lotem przesunąłem silnik ok 5mm do przodu ale mimo tego jeszcze muszę coś wymyśleć bo CG dalej jest za bardzo z tyłu :crazy: Wg wyliczeń Win_Shhwera CG powinien być między 146,6 a 182,2. U mnie wyszło około 180mm. Producent sugeruje z tego co pamiętam 159 mm. Hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Model był dobrze wyważony ale pilot był zestresowany i miał przestawione rewersy na sterach. W drugim locie było już wszystko dobrze. Model lata super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszczech Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 CG wyszedł bez dowważania lub podobnych rzeczy? Mierzyłeś może gdzie wyszedł? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobe24la Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 pilot był zestresowany i miał przestawione rewersy na sterach Heh, to niezły pilot. Nowy model i żeby nie sprawdzić na ziemi, czy wszystkie stery chodzą prawidłowo, masakra :shock: Model cały, bo lądowanie nie wyglądało za ciekawie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 pękła goleń podwozia. Lądowanie dlatego nie udane bo silnik przygasł (jest na dotarciu, wypalił dopiero 3 litry paliwa) Co do tych sterów to mi się pomyliło. Chodziło mi o przestawione potencjometry o kolka kliknięć a nie o rewersy :oops: Nie wiem jak jest z wyważeniem ale z tego co widziałem to nigdzie nie było ołowiu. Jak będę wiedział coś więcej to napiszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 potencjometry Trymery :mrgreen: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 człowiek im dłużej w tym siedzi tym bardziej mu się pierdzielą te pojęcia :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mellon-68 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 Tak sobie obejrzałem ten filmik i ... uważam, że kolegów to Piotrek chyba nie ma najlepszych! Wasz Kumpel robi oblot i nitk obok nie stanie i nie pomoże - przecież facet się stresuje. Jak by ktoś z Was był obok Piotrka to i trymer na wysokości by mu przestawił "bo pilot przy tym oblocie nie wiedział czy radio ma na brzuchu czy już na kolanach" . I jedna rzecz do Piotrka - balansowanie ciałem nie pomaga w sterowaniu - do pomocy są koledzy na lotnisku. Piotrek miał dużo szczęścia bo z modelu przy takim lądowaniu mogło zostać niewiele elementów niewymagających naprawy. Sorry - ale ta cała moja gadka to tak na przyszłość jak bedziecie coś większego oblatywać! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 W pierwszym locie jakoś tak wyszło. Ja miałem operować kamerą, reszta nie pomyślała. W drugim i kolejnym locie już pomogłem poustawiać trymery i było wszystko ładnie, pięknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 13 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2010 To wyglądało gorzej niż mój pierwszy lot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 14 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 Oj tam czepiacie się W niedziele będzie kolejny film, już z perfekcyjnym lądowaniem (mam nadzieje :wink: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 pękła goleń podwozia. Lądowanie dlatego nie udane bo silnik przygasł (jest na dotarciu, wypalił dopiero 3 litry paliwa) . A to silnik po 3 litrach nie da się wyregulować :?: Moje od nowości nie gasną edit: obejrzałem :lol2: :rotfl: :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 pierwsza benzyna > pierwszy tak duży model > emocje i tak jakoś wyszło :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viader Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 i tak jakoś wyszło Powiem tak: niewiedza nie boli ale kosztuje. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Yak na filmie miał ustawiony CG na 160mm Waga do lotu 8kg. Idealne wyważenie w tym przypadku to 165mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.