ValdeK Opublikowano 14 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Jest git, problemem było to że miałem za małe "wychylenie drążku" ustawione. Na pełnej mocy było 150% a na minimum 100%. Dociągnąłem do 150% wszystko i gitara gra Dzięki za pomoc mkrawcz1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Cześć, mam następny mały problem. Właściwie nie wiem czy jest to poprawne zachowanie się silnika a raczej regulatora czy nie. Silnik na połowie mocy może się kręcić praktycznie cały czas, lecz gdy zwiększe obroty do 3/4 albo jeszcze wyżej, zatrzymuje się i musze manetke gazu przesunąć w dół i dopiero moge kręcić dalej. Mam źle ustawiony regiel czy coś nie tak? Zaznaczam, że próby były robione na ziemi więc nie było chłodzenia odpowiedniego jak mniemam, lecz regulator i caały osprzęt nie wydawał się być aż tak gorący. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcus Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Pakiet masz naładowany? Gdzieś czytałem, że przy niskim napięciu regiel odcina silnik, trzeba dać gaz na 0 i można dalej latać. Odbywa się to w celu poinformowania pilotującego o niskim poziomie baterii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Być może, naładuje i dam znać czy pomogło. Tak czy siak dzięki, zawsze jakaś sugestia. ps. życzcie mi szczęścia, jutro oblot. edit: Po konsultacji z kamilem rc stwierdziliśmy, że mój pakiecik nie wyrabia. Jak jest nałaowany na full to jest git, ale jak już troche się wypompuje to krucho. Chyba zrobie tak, że zobacze na jakim położeniu drążka moge maksymalnie latać a później ustawie w nadajniku wychylenia dla gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Dziś obył się mój pierwszy lot. Bardzo wiało ale mimo to dałem rade, pare beczek i pętli jedne mniej udane drugie bardziej, niektóre nie przypominały wogóle tego co chciałem zrobić ale nie to się liczy. Zaliczyłem 2 poważniejsze krety , stratą było tylko złamane śmigło. Jeszcze nigdy się tak fajnie nie bawiłem Dzięki wszystkim którzy pomogli mi doradzić i ulotnić tego ptaka Planuje dokupienie 2 lub trzech pakietów, bo moje już przy połowie pojemności nie wyrabiają jak dam większy gaz. http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=12613 I tu nadchodzi kolejne pytanko.. Czy mogę podłączyć do regla 18A, pakiet o wydajności prądowej 70A ? jak sobie sam na nie odpowiedziałem to wyszło mi że tak, bo i przecież silnik bierze tyle ile trzeba a nie te 70A, dobrze rozumuje? A właśnie, ładowałem pakiety moją ładowarką (turnigy 6acc) i jest ogólna zasada aby nie ładować pakietów większym prądem jak 1C (w moim wypadku 1c to 1,3A), ale w mojej ładowarce nie doszukałem się takiej opcji. Ładuje przez balancer, i czy ładowarka sobie sama to 1C bierze czy musze to gdzieś jednak zadeklarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 I tu nadchodzi kolejne pytanko.. Czy mogę podłączyć do regla 18A, pakiet o wydajności prądowej 70A ? jak sobie sam na nie odpowiedziałem to wyszło mi że tak, bo i przecież silnik bierze tyle ile trzeba a nie te 70A, dobrze rozumuje? Spokojnie możesz podłączyć pakiet o większej wydajności. Ważne jest to, aby silnik nie pobierał więcej A niż regiel 18A.A właśnie, ładowałem pakiety moją ładowarką (turnigy 6acc) i jest ogólna zasada aby nie ładować pakietów większym prądem jak 1C (w moim wypadku 1c to 1,3A), ale w mojej ładowarce nie doszukałem się takiej opcji. Ładuje przez balancer, i czy ładowarka sobie sama to 1C bierze czy musze to gdzieś jednak zadeklarować?Podczas wybierania rodzaju ładowania, wybierasz także ilość ogniw oraz prąd ładowania. Po jednym naciśnięciu start przeskakuje na prąd a potem na ilość ogniw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Dzięki szczepen02, z tym ładowaniem to racja.. dopiero teraz sie skapnąłem, myślałem że to jest tylko pojemność a to przecież też prąd ładowania. Mam pakiet lipo do nadajnika 2500mAh 3s, i chciałbym aby ładowarka naładowała go tylko do 12V. jak to zrobić? Mam taką funkcję aby nie ładowała dalej jeśli pakiet osiągnie 12V ale chyba wtedy mi pojemności do końca nie wbije. Da się to osiągnąć jakoś, aby było napięcie 12V i jednocześnie maksymalna pojemność te 2.5A ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekpd211 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Nie da się naładować akumulatora do pełna aby jednocześnie nie osiągnął nominalnego pełnego napięcia. Napięcie na zaciskach jest funkcją stopnia naładowania akumulatora (choć nie liniową). edit: A to konfigurowalne napięcie o którym pisałeś to nie czasem minimalne napięcie zasilania przy którym ładowarka ma zakończyć ładowanie? Np. kiedy nie chcesz za bardzo rozładować akumulatora samochodowego gdy czerpiesz z niego prąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 tak myślałem dzięki Maciek, Tak więc naładuje pakiecik do pełna, mam nadzieje że nadajnikowi nie zaszkodzi edit: Źle napisałem, oczywiście masz racje. Pomyliłem NAPIĘCIE jak sie okazało wejściowe, z POJEMNOŚCIĄ na pakiecie przy jakiej ma już nie ładować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Witam ponownie, widać modelarstwo wzięło mnie na dobre.. ciągle patrze jaka pogada jak mam tylko wolny czas. Niestety w ten weekend pogoda fatalna, okropny wiatr i jedynie w sobote wieczorem mogłem troszke polatać. mam troche czasu i czytam prawie cały czas forum w poszukiwaniu kolejnego modelu który pomoże mi wejść w świat akrobacji no i znalazłem. Nie będe oryginalny w tej kwestii i też postawie na tego yaka z hc który ma wiele opisów i relacji więc stwierdziłem, że jest w sam raz. http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=7369 planuje wsadzić taki sprzęt: silnik: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=5112 albo ten lżejszy http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=2111 regiel: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6460 albo do wraz z tym drugim silnikiem ten regiel http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6457 4x serwa: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=662 pakiety wykorzystam z mojego falcona tj. 3s1p 1300mAh 20C Wedgług mnie jest okej, a jaka jest Wasza opinia na ten temat? Posiłkowałem się komentarzami na HC i sporo ludzi używa tego zestawu więc chyba jest okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Zestaw jak najbardziej ok. Posiadam taki model i mam bardzo podobne wyposażenie. Jednakże jest jedno "ale" - w tym modelu strasznie lubi się odklejać rzep łączący ściany kadłuba i nie mam pomysłu czym go przykleić, żeby trzymał, bo CA puszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Dzięki za odpowiedź, używasz z tym pierwszym silnikiem co podałem czy tym drugim ze stajni Turnigy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredzio Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Akurat u mnie toto ma wmontowane axi 2212/34 silver na śmigle 12x3,8 sf z pakietem 3s1000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 30 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Witam ponownie, dziś poszedłem latać, przynajmniej taki był plan ale niestety nie wypalił.. Podłączam wszystko jak należy i wio kołowanie i silnik gaśnie przy troche ponad połowe mocy. Próbowałem z innymi pakietami ale ciągle to samo, przyszedłem do domu z myślą , że to nic poważnego może wilgoć się dostała i regiel szaleje i odcina za szybko. Poczekałem z godzinke , a w międzyczasie czytałem na forum o reglach i silnikach, znalazłem kilka wskazówek i niezwłocznie je zastosowałem ale bez rezultatów. 1.Sprawdziłem kable w reglu i te od faz w silniku, według mnie OK 2.bawiłem się timingiem w reglu, ustawiłem na normal, próba bez śmigła wypadła pomyślnie, silnik wkręcał się na max obroty ALE nie raz silnik ' skakał' nie wiem jak to opisać, chodził głośno i niepoprawnie. Jak dałem wajche na min i potem znów spróbowałem to silnik chodził ładnie i równo do max'a. Próba w domu ze śmigłem wyglądała tak samo jak bez śmigła tzn. nie raz na max a nie raz dochodził do połowy i koniec... Próba na dworzu okazała się totalnym fiaskiem, przy połowie obrotów silnik wyskoczył z łoża (poniżej fotki) Co to może być, jakieś sugestie? Chyba doszukałem się winowajcy tej sprawy. Zasiadłem do lektury na forum i jeszcze raz posprawdzałem uzwojenia. Urwany kabelek od uzwojenia (poniżej zdjęcia) Niestety jest on tak krótki że nie mam pojęcia jak go przylutować, rozwinąć nie moge ani nic takiego. Po drugie tam są 2 kabelki, a w przewodzie jest tylko 1 urwany i jak bym już lutował to przylutować te 2 do tego 1 w przewodzie czy jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.