Martius_28 Opublikowano 27 Września 2010 Autor Opublikowano 27 Września 2010 gadałem Tobie, że to jak latanie F-16 na xboxie hehe I co? Zmieniłeś zdanie? :twisted: no tak... Zefirek jest `troche` wolniejszy 8) :mrgreen:
Cimek Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 Marcin by już od razu chciał takiego funjet'a co 250km/h robi :D
Martius_28 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 :twisted: ...masz plany?? hehe
extream Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Może to Ci się spodoba ? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1141686 Myślę że po dobrym treningu zefirkiem możesz się przesiąść na coś takiego, nie musi to być od razu nie wiadomo jak szybkie
Martius_28 Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 Może to Ci się spodoba ? http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1141686 Myślę że po dobrym treningu zefirkiem możesz się przesiąść na coś takiego, nie musi to być od razu nie wiadomo jak szybkie nie no przeciez zartowałęm z tymi planami do Jeta mam juz kilka planow które by mnie interesowały na zime...trzeba cos wybrac i robic napewno jakis maly pizdzik halowy i cos bardziej amitniejszego oczywiscie z II ws hehe
Marek_Spy Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 jak chcesz poszalec polecam blizzarda . Naprawde adrenalina .
piotrp Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Jeśli można coś podpowiedzieć Marcinie - proponuję model ESA. Przy czym nie zapomnij, że w tych modelach warto dać wznios skrzydeł - nie przeszkadza to w szaleństwach, a pozwala też na loty stabilne, spokojne. Zresztą oryginalne samoloty miały wznios. Dlaczego ESA? Wbrew pozorom łatwe do pilotażu, trudno zniszczalne, sporo osprzętu z Zefirka wykorzystasz, tanie modele, ładne, można pobujać spokojnie i poszaleć... Znam dwie krajowe firmy robiące takie modele. Z jednej model miałem, druga znam z sieci obie można polecić. Na zachętę: mój ESA
Cimek Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Piotrku chciałem naprawdę Cię pochwalić ! Zefirek jest naprawde bardzo prostym i fajnym modelem! Super! Marcinowi podpowiedziałem weź ESE ,model fajny jak i szybki, ale on się uparł na model pełno kadłubowy SpitFire'a , trzeba będzie mu go wybić z głowy i tak jak napisałeś, kupić Ese i oblatać, wyposażenie ma więć spokojnie ese będzie mogł zrobić po 10'tym pojedziemy do Mirka(Abc) i tam mu pomogę wybrać
noker Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Pamiętajcie , że Marek Rokowski także robi rewelacyjne zestawy ESA, i praktycznie wyposażenie można w nich schować bez wysiłku - jak dla mnie to wielki PLUS
Cimek Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 Noker pomyśli się zobaczymy pozyjemy
Martius_28 Opublikowano 29 Września 2010 Autor Opublikowano 29 Września 2010 Panie Piotrku Zefir bomba hehe co prawda...przy drugim locie złamało sie skrzydło !! i w efekcie lot nurkowy z ok 100 metrów ale po odbudowie i wzmocnieniu skrzydła ...szprycha ...samolocik jest wypasny hehe nawet beczki nim idzie robić bardzo przyjazny w pilotażu ...szybowanie tez mu nie straszne a co do kolejnych modeli ....to teraz zrobię sobie miga z derponu...później jakaś mała spalinka Spita a jeszcze później trochę większa
madrian Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 Może najpierw opanuj Zefirka. :wink: Wiem, że wydaje się iż jak model już się trzyma wiatru i nie spada na ziemię, to "umie siem" latać i wszystko to pestka Niestety - g... prawda. :faja: Teraz czas na naukę podstawowych figur lotniczych. 1 - Kołowanie wokół pilota. 2 - Kręgi lotniskowe przed pilotem. 3 - Ósemki. Prawe, lewe, Do przodu i do tyłu, po ukosie (względem pilota) 4 - Kwadraty. 5 - Podejścia do "pasa" bez i z, lądowaniem. 6 - Naloty na siebie, z odejściami. 7 - Utrzymywanie wysokości. 8 - Nabieranie wysokości. 9 - Wytracanie wysokości (bezpieczne). 10 - Szybowanie. 11 - Lądowania awaryjne bez napędu, z różnych pozycji wyjściowych. 12 - zakręty ciasne i szerokie. Jak się szybko przekonasz - "zwykłe" latanie modelem jest proste, jak się już człowiek przyzwyczai. Ale latanie "celowe", czyli by model zrobił dokładnie to, co ma zrobić - już takie łatwe nie jest. Jak z rowerem - Po szerokiej ulicy jedzie się prosto i bez problemów. Ale spróbuj jechać tylko dokładnie po krawężniku i już wcale tak prosto nie jest. :twisted: Szybko zauważysz, że nawet POPRAWNE wykonanie zakrętu tj. bez wytracania wysokości, ani bez jej nabierania, i do tego płynnie - jest trudniejsze, niż wykonanie "beczki". A wykonanie serii poprawnych zakrętów wyda się niemal niemożliwe. Nawet proste, jak się zdaje, wykonanie kilku kręgów nadlotniskwych, tak by model ZAWSZE przelatywał dokłądnie nad osią pasa - zje ci trochę nerwów. Ale jak już to wszystko opanujesz... To znajdziemy ci jakiś model do prostej akrobacji i zobaczymy jak sobie radzisz z podstawową akrobacją. :devil:
Marek_Spy Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 z ust mi to wyjąłeś i to najlepiej własnie jakimś trenerkiem .
piotrp Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 co prawda...przy drugim locie złamało sie skrzydłoMogę się założyć, że było wzmacniane listewką drewnianą lub prętem węglowym. Oto co napisałem na ten temat w opisie budowy:"Do lotów przy dobrej pogodzie i bez dodatkowego obciążenia wytrzymałość skrzydeł jest wystarczająca. Jeżeli jednak chcemy latać w wietrzne dni lub z dodatkowym ekwipunkiem, to warto pomyśleć o wzmocnieniu płata. Nie radzę stosować w tym celu listewek, czy dźwigarów sosnowych, gdyż „magazynują” one energię powstającą w czasie wygięcia płata (na przykład w czasie wykonywania ciasnej pętli), by błyskawicznie wyzwolić ją w chwili złamania, co musi skończyć się rozerwaniem depronu. Pozbawiony dźwigara płat jest sprężysty i odporny na pęknięcia. Dobrym sposobem wzmocnienia skrzydeł jest wlaminowanie dwu pasków tkaniny szklanej na dolnej powierzchni skrzydeł (ale pod elementem D) przy krawędzi natarcia i spływu (jak na rysunku). Ja zastosowałem paski o wymiarach 20x3 cm, tkaninę o małej gęstości (niestety nie znanej mi) i żywicę E52 z utwardzaczem Z-1. Tak wykonane skrzydło wytrzymuje nawet ostre wychodzenie z prostopadłego do ziemi nurkowania, mimo iż przypomina wtedy liter U. :-) - ze strony: opis i plany A co powiesz na ZEFIRA II KLIKNIJ TU I TU TAKŻE Wszystkim dziękuję za miłe słowa.
piotrp Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 Może najpierw opanuj Zefirka. :wink: Wiem, że wydaje się iż jak model już się trzyma wiatru i nie spada na ziemię, to "umie siem" latać i wszystko to pestka Niestety - g... prawda. :faja: Wiesz... genialnie ubrałeś w słowa tak często zapominaną prawdę.
Cimek Opublikowano 29 Września 2010 Opublikowano 29 Września 2010 Piotrze powiem Ci tak , jeszcze raz pochwała za naprawdę udany model, jak będzie wyplata buduje zefirka... ten model naprawdę może być, akrobatem ,szybowcem, motoszybowcem 3in1... Latać potrafię każdym rodzajem modelu, więc taki zefirek jest naprawdę modelem do totalnego odstresowania A z Marcinem (ew. jak będzie pogoda) to będziemy od rana na lotnisku i trenować umiejętności Marcina, Na razie loty modelem były takie no nie do końca opanowane ze strony Marcina, ale to wszystko z biegem czasu się poprawi:) A jeszcze jedno (ZEFIRKIEM BEZ lotek, udało mi się ostatnio zrobić zawis (5 sekundowy) na śmigle
Martius_28 Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Opublikowano 19 Lutego 2011 ...po budowie zefirka i miga z depronu postanowiłem wrócić do pierwotnego planu - czyli budowy Spita buduje z planów podanych jak w pierwszym posice, jedyna zmiana...to przeskalowanie ich z 1:9 do 1:12 docelowa rozpiętość ~0,94 m jeśli chodzi o wyposażenie to się okaże z czasem i dysponowanym budżetem - ale marzy mi się jakas spalinka do tego korzystając z wolnej chwili wyciąłem wstępnie kilak elementów:
Martius_28 Opublikowano 19 Lutego 2011 Autor Opublikowano 19 Lutego 2011 Widzę że nie odpuścisz a czemu miałbym odpuszczać??
Martius_28 Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Opublikowano 11 Marca 2011 odświeżę trochę temat żeby nie było, że się poddałem hehe tempo wyścigowego ślimaka ale to się za niedługo zmieni
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.