Storyjka Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Mam problem z wyważeniem modelu. Przód/tył jest wyważony dobrze, przy próbach wyrzutu modelu z ręki bez silnika model zawsze przechyla się na lewą stronę i spada. Aby lecieć prosto muszę skontrować lotkami maksymalnie w prawo :?. Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest doważenie prawego skrzydła?? Model jest powypadkowy, masa do lotu 1070g. Wkleiłem 2 kulki w kadłub , przesunąłem pakiet na sam tył w modelu, a mimo to trzeba było doważyć ogon ołowiem (pasek owinięty dookoła kadłuba przyklejony taśmą) , czy sposób jejgo zamocowania ma wpływ na właściwości lotne modelu?? silnik 110g, regulator 24g, pakiet 176g. mocowanie ołowiu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Przód/tył jest wyważony dobrze, przy próbach wyrzutu modelu z ręki bez silnika model zawsze przechyla się na lewą stronę i spada a przy jakiej prędkości się przechyla ? może już nie ma prędkości i przepada a to normalnie zachowanie modelu PS. w instrukcji masz napisanie gdzie jest SC. prosty test wyważenia możesz wbić igłę (dłuższą) dokładnie w w samym środku kadłuba i miejscu gdzie wypada SC i zobaczyć jak się zachowa model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storyjka Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 W czasie lotu z silnikiem cały czas robił ostry skręt w lewo albo leciał prosto przy lotkach max w prawo. Więc chyba nie przepadał. Dodam że gdy samolot leży na ziemi na płaskiej powierzchni z pozycji neutralnej przechyla się zawsze w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 a czy masz poprawnie zrobione wykłon i skłon silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Storyjka Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Z tego co czytałem to w Easy Glider Pro po sklejeniu modelu zgodnie z instrukcją wykłon już jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eski Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Witaj Marcin121 Też posiadałem model EG Pro i też model sam czesto skręcał bez wiadomych mi przyczyn. Okazało się , że serwa które były standardowo w zestawie się zacinają więc zacznij może od tego. Kolejną sprawa może być , że krzywko wkleiłeś usterzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Dodam że gdy samolot leży na ziemi na płaskiej powierzchni z pozycji neutralnej przechyla się zawsze w prawo. Jeśli skrzydło było naprawiane to lewa połowa i prawa mogą nie mieć już tej samej wagi. wystarczy wtedy wkrecić odpowiedniej wielkości śrubkę w końcówkę lewego płata by zrównoważyć masę prawej połowy. Ale piszesz, że na ziemi opada prawe skrzydło, a w locie skreca w lewo lub leci prosto gdy lotki wychylone do lotu w prawo. Tu jakby dwa rożne zachowania wykluczały się bo jesli prawa cięższa to w locie powinien też w prawo zakręcać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 a zrób taki test jak lecisz modelem na silniku i wyłączysz silnik (natutalnie lecisz pod lub z wiatrer) co wtedy dzieje się z modelem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Moim zdaniem zwichrowane skrzydło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.