Skocz do zawartości

Problem z wyważeniem modelu


Storyjka

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z wyważeniem modelu. Przód/tył jest wyważony dobrze, przy próbach wyrzutu modelu z ręki bez silnika model zawsze przechyla się na lewą stronę i spada. Aby lecieć prosto muszę skontrować lotkami maksymalnie w prawo :?. Czy jedynym wyjściem z tej sytuacji jest doważenie prawego skrzydła?? Model jest powypadkowy, masa do lotu 1070g. Wkleiłem 2 kulki w kadłub , przesunąłem pakiet na sam tył w modelu, a mimo to trzeba było doważyć ogon ołowiem (pasek owinięty dookoła kadłuba przyklejony taśmą) , czy sposób jejgo zamocowania ma wpływ na właściwości lotne modelu??

silnik 110g, regulator 24g, pakiet 176g.

 

mocowanie ołowiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód/tył jest wyważony dobrze, przy próbach wyrzutu modelu z ręki bez silnika model zawsze przechyla się na lewą stronę i spada

a przy jakiej prędkości się przechyla ? może już nie ma prędkości i przepada a to normalnie zachowanie modelu

 

PS. w instrukcji masz napisanie gdzie jest SC.

 

prosty test wyważenia możesz wbić igłę (dłuższą) dokładnie w w samym środku kadłuba i miejscu gdzie wypada SC i zobaczyć jak się zachowa model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Marcin121

 

 

Też posiadałem model EG Pro i też model sam czesto skręcał bez wiadomych mi przyczyn.

 

Okazało się , że serwa które były standardowo w zestawie się zacinają więc zacznij może od tego.

 

Kolejną sprawa może być , że krzywko wkleiłeś usterzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że gdy samolot leży na ziemi na płaskiej powierzchni z pozycji neutralnej przechyla się zawsze w prawo.

Jeśli skrzydło było naprawiane to lewa połowa i prawa mogą nie mieć już tej samej wagi. wystarczy wtedy wkrecić odpowiedniej wielkości śrubkę w końcówkę lewego płata by zrównoważyć masę prawej połowy. Ale piszesz, że na ziemi opada prawe skrzydło, a w locie skreca w lewo lub leci prosto gdy lotki wychylone do lotu w prawo. Tu jakby dwa rożne zachowania wykluczały się bo jesli prawa cięższa to w locie powinien też w prawo zakręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.