Osa Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 Jakoż Bandit czeka na pogodę a ręce są za bardzo nieceirpliwe postanowiłem zbudowac Gripena. Długość 127cm Rozpiętość 73cm Powiększony o dokładnie 20%. Oto owoc jednodniowego dłubania: Ten samolot od dawna bardzo mi się podoba więc dlaczego go nie mieć jako latający model. W późniejszym czasie mam zamiar zbudowac model ze skrzydłami o profilu??? właśnie jakim może macie Koledzy jakies pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 30 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2007 JA włśnie identyczny rozbiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Osa Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Dziś prace nad Gripenem troszkę drgnęły, dostał statecznik pionowy i zacząłem kabinkę. No i dziobek zaczął już troszeczkę przypominać dziób: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 No to ja jetem po oblocie jednego takiego saba z tych 5 co wycinałem ploterem , I muszę powiedzieć że ster wysokości prawie w ogóle nie działa trzeba go zmiksować z lotkami i wtedy powinno być dobrze. Tylko czy ktoś wie może jak miksy ustawić w fc 28 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasQ Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Dawno na forum niezaglądałem ale wrzuce 5 groszy . Zrobiłem jakiś czas temu kilka tych park jet-ów . F18 skala 100% , F18 skala 77% (sterowanie mix sterolotki) F14 zmienna geometria skala 77% i T38 Talon , Grippena zaczołem ale brakło weny twórczej i leży na szafie przyznam że ster kierunku w żadnym modelu potrzebny do szczęści mi niebył a modele latają bardzo fajnie filmu mam tylko z f18 małego i dużego jakby kto chciał na maila wyślę model za mały do osprzętu jaki miałem sterowanie lotki , wysokość latał z bardzo dużą prędkością na bardzo małych wychyleniach miał wstrętną tendencję do wywracania się brzuchem do góry przy lądowaniu przez ogon powierzcnia prawie taka jak skrzydła ostatecznie go roztrzaskałem praktycznie przy max prędkości właśnie przez to że mi go wiatr obrócił metr nad ziemią F18 skala 77% zastosowałem mix sterolotek 2 serwa TP SG-50 beczki kręcił ciężko ale kręcił pozatym latał wyśmienicie i był naprawdę poręczny zastanawiam się czy niezrobić drógiego bardzo mi się podobał ( sprzedałem ) F18 skala 100% model na silniczku Bm2408-21 aku 1320 mAh i śmigiełku 8x4 idzie pionem w górę lata bardzo szybko ale jest też stabilny w locie z prędkością 5km/h i zadartym dziobem 45 stopni na 3 serwach dynam 9g model w ciągłej eksploatacji jak narazie niezamierzam go odstawiać choć szukam jego następcy F14 ze zmienną geometrią .latał po rozłożeniu skrzydeł bardzo przyjemnie sterowanie mix sterolotki po złożeniu na pełnej mocy ciął powietrze 2 x szybciej niż z rozpostartymi skrzydłami ale przeba było domixować d/r do skrzydeł bo beczki kręcił po złożeniu 3 na sekundę i stawał się bardzo ciężki w pilotażu niestety serwo do skrzydeł minimum HS81 najlepiej MG bo TP SG-90 rozleciało się przy pierwszym lądowaniu obecnie mam już wycięte elementy ze sklejki na wersję 150 % napęd będą stanowiły 2xBm 2408-21 i aku 2200 20C ciąg przewidywany około 1000-1200 g powinien mu dać kopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Modele robią wrażenie! Malutka uwaga - bardzo trudno czyta się tekst bez jakichkolwiek znaków przestankowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Ta uwage naprawde malutka ale fakt, zgadzam sie ze ciezko sie czyta takiego tasiemca jednym tchem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Wasp pytasz o profil. Ja wykonałem dwa egzemplarze F-5 (lub T-38 jak kto woli różnice niewielkie). Pierwszy to typowy prototyp. Wykonany był dokładnie wg planu z takiego zielonego depronu jak Twój Gripen. Sprawdzić chciałem jak ten model będzie latał, co warte są silniki TowerPro i spray do depronu (styropianu). Z tego wszystkiego wyszło mi, że tylko model jest warty zainteresowania. Latał co najmniej dobrze. Modyfikacji musiał ulec materiał bo ten zielony depron z Komfortu rozpadał się nawet przy normalnym lądowaniu w wysokiej trawie. Przy okazji zmieniłem płat, a w zasadzie jego przekrój. Zrobiłem go z dwóch płyt depronu 3 mm, a w środku dałem rurkę węglową 4mm. Powstał tzw. własny profil symetryczny. Cały model okleiłem folią modelarską. Niestety lepszy (twardszy) depron i folia zwiększyły wagę modelu musiał dostać mocniejszy silnik 200W. Model można zobaczyć w relacji z tegorocznego Żaru na tym forum Co do właściwości lotnych modelu to jest to typowa makieta. Nie ma co liczyć na super wyrafinowane figury akrobacyjne, a ster kierunku nie jest obowiązkowy. model ma fajną tendencję przy przeciągnięciu. Obala się na plecy i tak zostaje . Początkowo może to zaskoczyć, ale nie jest groźne. Mój prototyp ver 2 został dość solidnie powzmacniany w związku z czym waży gotowy do lotu 750g z zasilaniem LiPol 2200. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinmb Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 ja jestem w trakcie wykona nia modeliku F-15 z depronu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Jestem upierdliwy z natury wiec odwale tu czarnom robotem za innych. F18 skala 100% , F18 skala 77%? Pal szesc ile depronu na to poszlo, ale w tej chwili mnie najbardziej interesuje udzwig bomb w w/w modelach. I skad wziales w rozsadnej cenie Generalnego Elektryka do napedu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Jestem upierdliwy z natury wiec odwale tu czarnom robotem za innych. F18 skala 100% , F18 skala 77%? Pal szesc ile depronu na to poszlo, ale w tej chwili mnie najbardziej interesuje udzwig bomb w w/w modelach. I skad wziales w rozsadnej cenie Generalnego Elektryka do napedu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Ja do swojego Jasa kupiłem silnik i regiel za 60zl z Wysyłka Mocy jest na styk http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4706 I mała podpowiedź : Podniosłem w nim troszeczkę lotki (dosłownie o kilka stopni) Żeby działały jak klapy ale zamiast wychylać je w dól wychyliłem w górę i samolot pięknie lata. Jest bardzo stabilny, można nawet stery puścić (ale i tak na niezbyt długo ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Właśnie! Co to za skala?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Wy to w ogóle nie jarzycie bazy 8) Skala 100% oryginalnego deprolota z planów oraz skala 77% deprolota. Proste :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Wy to w ogóle nie jarzycie bazy 8)Skala 100% oryginalnego deprolota z planów oraz skala 77% deprolota. Proste :mrgreen: Baza jarzy :mrgreen: Ale skala jest skalą i albo podaje się ją prawidłowo albo w ogóle. Proste nie ?? :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Nie ! :devil: Bo plany parkjeta - deprolota to nie są plany do zrobienia makiety F-xx w skali 1:X tylko do zrobienia takiego samego deprolota w skali 1:1 :mrgreen: I co mi teraz zrobisz ? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 I co mi teraz zrobisz ? :mrgreen: Heh... ja nie polityk aby wybijać Ci z głowy Twój sposób myślenia Wg. mnie plany możesz powiększyć lub pomniejszyć a skalować oryginał. Ale co tam Najważniejsze że wszyscy latami samolotami (modelami) w skali 1:1 :mrgreen: A co nie? Zaprzeczysz temu? :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Najważniejsze że wszyscy latami samolotami (modelami) w skali 1:1 :mrgreen: a gdzie tam. ja za jakis czas buduje model w skali 2:1 albo 3:1 :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2007 Najważniejsze że wszyscy latami samolotami (modelami) w skali 1:1 :mrgreen: a gdzie tam. ja za jakis czas buduje model w skali 2:1 albo 3:1 :mrgreen: Tylko skad znajdziesz profile dla tak wysokich Reynoldsow? Co do skali, proponuje ja wyrazac w wiorstach na sekunde. Np. jesli dla jakiegos samolotu wiadomo ze polyka dwadziescia, a nasz model bedzie mial 5, to wiemy ze mamy 25%. Powody: chodzi nam wszak o latanie, a wiec o polykanie przestrzeni i nalezy to w skali modelarskiej podkreslic. Po drugie, procenty wielu ludziom dobrze sie kojarza. :crazy: Co do duzych skal ok 50-100% prosze zerknac tutaj: http://www.rcuniverse.com/forum/m_3525035/anchors_3535703/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#3535703 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 No to koledzy wielkie odświeżenie tematu. Dwa dni temu Gripen Adama wszedł w moje posiadanie drogą prezentu. Tu podziękowania dla Adama Został odkurzony , zamontowałem osprzęt i jutro jeśli czas i pogoda pozwolą wykonany będzie pierwszy oblot. :shock: Narazie nie ingerowałem w poprawianie stanu samolotu ( troszkę go ząb czasu ruszył i myszki wredotki ) ale wszystko się okaże jutro. Jeśli będzie latał to zostanie "odrestaurowany" , otrzyma nowe barwy bojowe :twisted: i przeżyje drugą młodość. Chętnie bym zamieścił zdjęcia ale niestety latam sam i nie mam kogo zagonić by spełnił się w roli fotografa. Zastanawiam się gdzie powinien być środek ciężkości. :?: Na razie nie podłączałem przedniego statecznika , został tylko unieruchomiony zgodnie z linią skrzydeł. W tyłek :twisted: wsadziłem mu ten silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5688 Do tego śmigło 9x7 a w zapasie zabiorę 10x4,7 bo nie wiem na którym będzie lepiej. Tak więc jutro wielki dzień. Albo będzie latałalbo polegnie... zobaczymy co los szykuje :roll: Kilka aktualnych fotek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.