glaptus Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Jeżeli 6 silników 3-fazowych to tak jak piszą koledzy Ja mam jednak nadal dobre doświadczenia z modelami wielosilnikowymi napedzanymi szczotkami. Mam 2 2 silnikowce i 1 3 silnikowca. Za każdym razem 1 regulator sterujacy silniami 400 7,2V, bez przekładni, smigła 6x4 lub 6x3,5 przy rozpietościach ca 1,5-1,7m latają az miło Aktualnie w tej technologii budowany jest B24 (bedą 2 reglery - po jednym na każdą pare silników) Także taki wariant na pewno mniej "powerfull"ale tańszy też do rozważenia:) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Formica Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Zrobiłem próbę silników dla modelu me323gigant, 6 silników Graupner Compact 345z 11,1 V; 6 regulatorów Graupner Genius 40 z odłączonym BEC; 2 LiPo Tyrnigy Nano 5000mAh 45-90C; Aparatura Graupner mx16. śmigła Graupner E-Prop 10x5" 3 prawe i 3 lewe. Pobór prądu 64 Amp; Moc 760 W. Ciągnie aż rękę wyrywa ale muszę skonstruować mobilną podstawę na której to położę i zaczepię wtedy hakową wagę elektroniczną i podam jaki ma ciąg. W dalszej kolejności zmiana śmigieł na 3 łopatowe Master Airscrew 9x7" 3 prawe i 3 lewe i porównam. ładniej wyglądają te trzyłopatowe, ale wszystko wskazuję że lepsze powinny być 2-łopatowe. (podobny ciąg przy dużo mniejszym prądzie). A teraz zapraszam do obejrzenia filmików 1. Zestaw silniki i reglery; http://www.youtube.com/watch?v=K8NPx0e1wPY 2. Próba silnikowa (prąd) 3. Pełen ciąg P.S. jak tu wstawić fotkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 7 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Na filmie z próby silników widać, że masz na drążku od regulacji gazu założoną sprężynkę, która samoczynnie cofa drążek do neutrum. To nie jest najlepsze rozwiązanie, bo utrudnia latanie ze stałymi obrotami. Powinieneś zdjąć ją i ustawić wszystko tak, by obroty silników zaczynały się nie od drążka ustawionego w pionie, lecz całkowicie cofniętego. Masz wtedy większą i precyzyjniejszą kontrolę nad silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Formica Opublikowano 7 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2010 Dzięki za info. Co do sprężynki to jest nowa aparatura i jeszcze nie zmieniłem tej opcji (mam w zestawie blaszki do założenia na zapadkę). Jako nowicjusz nie wiedziałem że można sterować silnikiem od samego dołu - myślałem że od neutrum. (rozumiem że da się to jakoś przestawić w aparaturze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bostyl Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 fajne latające firanki , a Pani Żonka to widziała? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.