DARIUS1 Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Witam Buduję model katany 1400 , mam zrobiony na razie kadłub i mam pytanie odnośnie skrzydeł i silnika. Zamierzam zamontować w niej silnik benzynowy ok 15-20cm* i zastawiam się czy nie zwiększyć rozpiętości skrzydeł do 1500-1600mm co wy na to? Jak to wpłynie na stateczność samolotu. Najpierw chciałem zamontować silnik żarowy Asp-61 bo taki mam który leży i się kurzy ale benzynka to benzynka no i samolot nie byłby zapluty olejem , generalnie zamierzam kupić dle-20 co sądzicie o takim zestawieniu czekam na wasze opinie
Danielstol Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Witam model akrobacyjny tej wielkosci na silniku benzynowym to małe nieporozumienie , model wyjdzie ciężki z małym zapasem ciągu .Jeżeli już tak bardzo chcesz mieć model na dle 20 to tylko jakiś piper lub inny górnopłat, ewentualnie jakiś lekki funfly :wink: a w tym modelu załóż tego ASP i lataj. Pozdrawiam.
fredzio Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Nie sposób się nie zgodzić z przedmówcą. Katana 1400 tak na prawdę to do lotu powinna ważyć tyle co cały silnik który do tego modelu planujesz wsadzić(tak wiem - przesadziłem trochę, ale widziałem już katane 1400 o wadze 984g do lotu). Przy tak ciężkim silniku i tak krótkim kadłubie nie wyważysz modelu, to po pierwsze, a po drugie znaczna zmiana proporcji modelu zmieni jego parametry lotne. Wszystkie znane mi silniki benzynowe 15ccm ważą ok 850-900 g i dają znacznie mniej mocy niż lżejsze o prawie 200g czterotakty na metanol. Granica opłacalności silnika benzynowego to pojemność rzędu 30ccm przy rozpiętości modelu ok 1,8m.
DARIUS1 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 Tak więc na razie zostanę przy pierwotnych planach a na benzynkę przyjdzie pora
DarekRG Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 Podziwiam twój optymizm, jeśli nadal planujesz benzynkę do tej katany. Ja się właśnie zastanawiam jaki tam silnik wsadzę z 4-taktów. .61 czy .90? W sumie temat był już przerabiany kiedyś, ale boję się że .61 będzie za słaby a .90 za ciężki. Póki co mam na razie puzzle w kartonie + wytłoczki i nie wiem kiedy się za nią wezmę. W sumie jak by ktoś chciał kupić to bym mu z chęcią odsprzedał :wink:
DARIUS1 Opublikowano 22 Października 2010 Autor Opublikowano 22 Października 2010 Ja swoją robię ręcznie wszystkie elementy także trochę się jeszcze zejdzie, ale jak coś zacznę zawsze kończę Jestem wiecznym optymistom
instruktor Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 W katanie 1400 w zupełności wystarcza 10 ccm . U mnie wklubie lataja takie 3 szt
DarekRG Opublikowano 22 Października 2010 Opublikowano 22 Października 2010 W katanie 1400 w zupełności wystarcza 10 ccm . U mnie wklubie lataja takie 3 szt Zakładam że chodzi o czterotakt o pojemności 10ccm. A tak się zapytam z ciekawości, na jakich śmigłach latają? Silnik już zamówiłem. Przy okazji chyba zwariowałem i zamówiłem to: :crazy: Jak szczęście dopisze będą dwie katanki Zobaczymy która lepsza. Boję się myśleć jak zareaguje żona gdy się dowie... :shock:
karlem Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Samobójca :shock: Żona im mniej wie, tym zdrowsza = Twój spokój :wink:
DARIUS1 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 Wszystkie znane mi silniki benzynowe 15ccm ważą ok 850-900 g i dają znacznie mniej mocy niż lżejsze o prawie 200g czterotakty na metanol.Trochę nie dało mi to spokoju tak więc poszperałem w necie ;Dle-20 ma moc 2,5KM waży 820g (wszystko zapłon silnik tłumik) Asp Fs 70 ma moc 1,56KM waży 630g Asp fs 91 ma moc 1,76KM waży 635g z tego co pamiętam katana sławka z silnikiem asp fs 70 była doważana 100g na dziobie ,czyli jak bym zamontował dle miałbym 100g więcej+pakiet zasilania zapłonu czyli 200g i napewno dużo więcej mocy ,co wy na to czy te 200g to dużo ?dla mnie nie ale dla innych napewno .
karlem Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 ...ma moc 2,5km ... Co Ty podajesz? To jest oznaczenie kilometrów :evil:
DARIUS1 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Opublikowano 23 Października 2010 zawsze się czepiacie
fredzio Opublikowano 23 Października 2010 Opublikowano 23 Października 2010 Darku ale pozakładaj śmigła do tych silników i sprawdź realne osiągi, bo ciągle nie chce mi się wierzyć, że benzyna 15cm pociągnie tak samo ładnie jak 15ccm na nitrometanie. Ponadto pamiętam cudny dzień w którym otrzymałem zakupiony dl50 i nastąpiło komisyjne ważenie silnika i całej reszty - waga silnika montowanego w modelu była o 200g większa niż podawał producent. Akurat asp 91fs posiadam w swoich zbiorach i paskud waży 710 gramów z tłumikiem, a nie 635. EDIT Zaintrygowało mnie to, więc poszperałem i doszperałem się do informacji, że ten paskud (dle20) z całym osprzętem waży 840gram i do tego potrzebny pakiet do zasilania zapłonu. Wychodzi na to, ze zwiększając rozpiętość o 10cm powinieneś mieć dość przyzwoicie latający model, bo sporo wagi urwiesz na oklejaniu, serwach itp, a na brak mocy narzekać nie będziesz
DARIUS1 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 Po długiej przerwie wróciłem do prac nad kataną i mam mały dylemat jak zamknąć keson między żeberkami balsę dać słojami wzdłuż skrzydła czy pionowo jutro zamierzam skrzydła zrobić na gotowo i nie chcę popełnić błędu
Callab Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 Słoje pionowo, od dźwigara do dźwigara.
DARIUS1 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Witam prawie dwa lata minęły jak budowa stanęła w miejscu skrzydła i kadłub leżały na strychu aż pajęczynami zaszły . Korzystając z okazji że kolega jechał samochodem do Finlandii spakowałem wszystko w karton i oto efekty: Zdjęcia robione telefonem dlatego taka słaba jakość. Zostało jeszcze wkleić statecznik poziomy ,powklejać zawiasy lotek i zrobić maskę , tylnego usterzenia na razie nie będę wklejać bo samolot musi wrócić do kraju w tym samym kartonie Co do wyposażenia; serwa wysokości lotek i gazu corona DS939HV na kierunek DS238HV zasilanie bezpośrednio lipo 2S silnik montuję taki jaki posiadam Asp 61 z tłumikiem pitt . Ile to wszystko razem waży nie wiem mam nadzieję że do lotu wyjdzie około 2500 gram bez paliwa
Marcin K. Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Na 10ccm 4t cos cienko widze ten model do 3d... Przy 2kg to by bylo ok i porządne 3d... Popatrz na modele axar .58. Silnik 4t 15 ccm jest do tego odpowiedni.
DARIUS1 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Opublikowano 3 Lutego 2013 Popatrz na zdjęcie to jest dwusów
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.