Boguslaw Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Witam Ostatnio stanąłem przed sporym problemem. w pierwszym locie opuściła mnie zębatka w BMS-555DMG. Serwo doskonale zapowiadające się stało się moim koszmarem, gdyż po 40 minutach dojazdu i 30minutach wspinaczki na wspaniałą górę zaliczyłem zaledwie 10 minut lotu. Przy lądowaniu (nie katastrofa) opuściła mnie pierwsza zębatka jestem uziemiony i mam straszny żal w sercu, że nie polatałem nowym modelem. Dlatego postawiłem napisać ten wątek aby naiwniakom takim jak ja, kupującym TE serwa pomóc w ratowaniu ich działania i choć na trochę przedłużyć ich krótki i niepewny żywot. 1. Zaczynamy od rozkręcenia serwa i zdjęcia nalepek http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5489 2. Rozbieramy uzębienie serwa http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5490 3. Uszkodzona zębatka, na szczęście w nieszczęściu tylko 2 zęby uszkodzone i dobrym miejscu. http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5491 4. A teraz idea, trzeba zębatkę obrócić poza zakres ruch serwa. na fotce pokazany jest wpust pozycjonujący potencjometr. można przecież zrobić taki wpust samemu. http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5492 5. Pilnikiem iglakiem spiłowałem powierzchnię po przeciwnej stronie oryginalnego wpustu. Trzeba zaznaczyć, że to, w jakim miejscu powinna być nowa powierzchnia pozycjonująca zależy od położenia wyrwanych zębów. można to ustalić włączając serwo bez zębatek pod dowolny kanał oprócz gazu i tak obracając potencjometrem, za pomocą śrubokręcika, aż silnik zmieni kierunek obrotów. Ten moment to nasz neutrum. teraz ustawiamy zębatkę tak, aby zęby uszkodzone były po przeciwnej stronie koła atakującego i zaznaczamy, gdzie ma być nowa powierzchnia pozycjonująca potencjometr. Ponieważ zębatka jest na dwu łożyskach (czerwone strzałki) nową powierzchnię (biała strzałka) możemy wykonać bez stresu, gdyż nie przenosi on dużych sił. http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5493 6. Teraz składamy zębatki do kupy, na zdjęciu widoczne są uszkodzone zęby w ostatniej zębatce http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5494 7. Skręcamy obudowę http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5495 8. Naklejamy nalepki http://pfmrc.eu/album_thumbnail.php?pic_id=5496 i cieszymy się naprawionym serwem do następnego lądowania :| życzę wszystkim powodzenia i jeszcze raz powtarzam "Nie brać lipy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nergal Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 Na dniach miałem zamówić 4 takie... Jednak stary poczciwy Hitec będzie sterował kolejnym modelem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Super sprawa z opisem tylko powiem szczerze że zdjęcia umieściłeś wielkości znaczka pocztowego i nie wiele na nich widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dlatego postawiłem napisać ten wątek aby naiwniakom takim jak ja, kupującym TE serwa pomóc w ratowaniu ich działania i choć na trochę przedłużyć ich krótki i niepewny żywot.Mam te serwa w Starlingu(BMS-555DMG lotki,Turnigy 555MG klapy)i jak narazie najmniejszych problemow:szybkie,silne,dokladne,troche glosne, ale to nie Volz Duzym plusem jest tez cena trybow,tylko 5,44$(tryby hitec 125mg ok.15Euro).Warto je miec na wszelki wypadek http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5497 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Zdjęcia są zupełnie nieczytelne, nawet jak dam 150% to g... widać. Mam te serwa i temat jest dla mnie ciekawy, tylko ... no właśnie te mikroskopijne fotki. Daj je w rozdzielczości 800x600 to coś poogladamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Panowie, kolega wstawił do posta miniaturki bez linków do oryginałów. Pełną wielkość macie tu: http://pfmrc.eu/album_personal.php?user_id=3283 - kliknięcie w miniaturę pokazuje pełny obrazek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 No i troche lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boguslaw Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Witam [ciach] Mam te serwa w Starlingu(BMS-555DMG lotki,Turnigy 555MG klapy) i jak narazie najmniejszych problemów... [ciach] Z całego serca życzę, aby służyły jak najdłużej. Nie ulega jednak wątpliwości, że ostatni tryb jest wyjątkowo słaby. W dodatku współpracuje z twardą wąską zębatką atakującą. Wykonanie tego elementu ze stali sprawiłoby, że serwo mogłoby mieć jeden z najlepszych stosunków jakość/cena. Ale tak nie jest i dopóki obchodzisz się z nim jak z jajeczkiem wszystko będzie dobrze.Są różne serwa na rynku i w różnej cenie. Gdy lata się na zboczu przy 15m/s na zawodach z balastem o twarde lądowanie nietrudno. W tej chwili znam tylko jedno serwo, które bez szwanku wychodzi z większości katastrof. To Futaba 3150. Doskonałe serwo, niestety stosunkowo drogie. Kolega Kamil opowiadał mi, jak na zawodach w Czechach gwizdną w ziemie chyba Tangą z balastem na pełny gwizdku. Z modelu zostały puzzle, ale wszystkie Futaby przeżyły ten "upadek". Jako zamienniki pojawiły się Hyperiony Atlas DS095-FMD (5 mm wyższe, dwa tryby plastikowe po 15zł 4 komplety) i bliżej nieznane MKS DS 6125 z odmianami "mini" i "H". Te ostatnie nie mają trybów aluminiowych, za to aluminiowa jest obudowa. No i cena 54? nie zachęca do kupna, a na razie Chińczyk nie ma ich w ofercie... mkrawcz1 dziękuję za tę informację dla kolegów. Faktycznie zdjęcia znajdują się w mojej galerii na forum i są tam bardziej czytelne. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy BMS'ów[/b] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toom07 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Hyperionów Atlas DS095-FMD używałem w tym sezonie w dwóch modelach na lotkach i myślę że mogę polecić, co prawda załatwiłem dwa ale po całym sezonie a dodam że serwa w modelach F3J nie mają łatwo przez lądowanie na punkt( w skrócie po prostu wbijanie się w ziemie, na filmikach na YT można sobie zobaczyć jak to wygląda). W jednym poszła elektronika a w drugim nie wiem bo nie rozbieraliśmy go z ojcem jeszcze, ale przypuszczam że to samo. Są jak dla mnie lepsze od hs 5125 bo w hitecach lubią tryby lecieć, nie centrują idealnie i łapią luzy. A co do BMS-555DMG i Turnigy 555MG to jak dla mnie odpadły na starcie bo ojciec sobie kupił do swojego modelu to postanowiłem je sprawdzić, podłączyęłm do mojej futaby i co się okazało, na high speed mode strasznie się grzały. Co prawda wycofujemy sie z hyperionów bo mam taki komfort że w modelach na przyszły sezon w całym skrzydle mieszczą sie bez problemu Airtronicsy 94761Z(inaczej Sanwa SDX-762) którym nie mogę nic zarzucić po całym sezonie, ale myślę że tam gdzie miejsca brakuje spokojnie można pakować hyperiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.