Skocz do zawartości

DORNIER Do-335 - ciekawa konstrukcja i dobre własności lotne


pelikan1500

Rekomendowane odpowiedzi

Szukając w sieci planów następnego dwusilnikowca do ESA natrafiłem na tego DORNIERA .

Oczywiście po długich namysłach i rozważaniach czy to w ogóle będzie chciało latać (od razu zabrałem się do roboty :devil: , przecież mnie znacie już z tej strony) postanowiłem się bliżej przyjrzeć TEMU PROJEKTOWI .

Muszę przyznać że wybór był trafny, choć jeżeli chodzi o oblot to miałem duże WĄTPLIWOŚCI czy starczy mi dnia na regulacje skłonów-wykłonów -odchyleń osi tych silników aby ZŁAPAĆ jakieś ROZSĄDNE ich wartości co by TO latało DOŚĆ poprawnie .

Przedni silnik ustawiłem jak w zwykłej ESA , lekko w dół i w prawy boczek . Natomiast tylny silnik dawał mi trochę do myślenia przy takim rodzaju napędu ciągnąco-pchającym , czy go zostawić na ZERO czy coś KOMBINOWAĆ. Wychyliłem go lekko do góry osią silnika tak na próbę - i to był strzał w DZIESIĄTKĘ. Po starcie z ręki model od razu trzymał się świetnie , nie zwalał się na którekolwiek skrzydło , trzymał zadany tor lotu . Figury BOJOWE wykonuje poprawnie i daje dużo przyjemności z latania . Napędy kręcą śmigłami w jedną stronę , model lata świetnie na dwóch silnikach jak i na każdym z osobna czy to będzie przedni czy tylny napęd. Polecam Do-335 jako bardzo ciekawą konstrukcję z dobrymi własnościami lotnymi .

Część kolegów widziało go już na ŻYWO w walce na zawodach w Krakowie u Mirolka.

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam :wink:

Widziałem model w locie i bardzo ładnie się prezentuje..... jest szybki i moim zdaniem to groźna broń przeznaczona dla dobrego pilota :-)

 

Mam model tego samolotu w skali 1;72 i bardzo ciekawie sie prezentuje, to chyba pierwsza tak nietypowa konstrukcja w ESA .... gratuluje pomysłu i wykonania.

 

Niestety nie miałem okazji bliżej przyjrzeć się tej konstrukcji na zawodach, dlatego mam kilka pytań:

Ile waży całość i na jakim pakiecie latasz?

Jak model jest wyważony, tzn czy taki mieszany napęd nie zmienia "tradycyjnego" śc w ESA ?

Czy próbowałeś w locie zmieniać trymerem "proporcje" między rozdziałem obrotów przód-tył i czy miało to znaczenie na lot modelu?

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek model waży coś miedzy 420-430g i latam na pakietach 1300mAh i nawet na 1100mAh-25C -11,1V . Wyważenie tak jak w NORMALNEJ ESA czyli 3-4 cm od krawędzi natarcia . Przy połączeniu regulatorów na kabel Y nie mam możliwości regulacji poszczególnych silników a mogłoby to być CIEKAWE :mrgreen: . Silniki GRAUPNER 240 i regulatory Tower Pro -12A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przypuszczałem, że połączyłes silniki na Y .... pomyślałem jednak, że przy mocniejszym ciągu od tyłu (regulacji na dwóch niezależnych kanałach) możliwe byłoby ciasne wchodzenie w zakręt lub wywracanie modelu przez skrzydło .... to byłby duży atut w walce 8)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.