pelikan1500 Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Szukając w sieci planów następnego dwusilnikowca do ESA natrafiłem na tego DORNIERA . Oczywiście po długich namysłach i rozważaniach czy to w ogóle będzie chciało latać (od razu zabrałem się do roboty :devil: , przecież mnie znacie już z tej strony) postanowiłem się bliżej przyjrzeć TEMU PROJEKTOWI . Muszę przyznać że wybór był trafny, choć jeżeli chodzi o oblot to miałem duże WĄTPLIWOŚCI czy starczy mi dnia na regulacje skłonów-wykłonów -odchyleń osi tych silników aby ZŁAPAĆ jakieś ROZSĄDNE ich wartości co by TO latało DOŚĆ poprawnie . Przedni silnik ustawiłem jak w zwykłej ESA , lekko w dół i w prawy boczek . Natomiast tylny silnik dawał mi trochę do myślenia przy takim rodzaju napędu ciągnąco-pchającym , czy go zostawić na ZERO czy coś KOMBINOWAĆ. Wychyliłem go lekko do góry osią silnika tak na próbę - i to był strzał w DZIESIĄTKĘ. Po starcie z ręki model od razu trzymał się świetnie , nie zwalał się na którekolwiek skrzydło , trzymał zadany tor lotu . Figury BOJOWE wykonuje poprawnie i daje dużo przyjemności z latania . Napędy kręcą śmigłami w jedną stronę , model lata świetnie na dwóch silnikach jak i na każdym z osobna czy to będzie przedni czy tylny napęd. Polecam Do-335 jako bardzo ciekawą konstrukcję z dobrymi własnościami lotnymi . Część kolegów widziało go już na ŻYWO w walce na zawodach w Krakowie u Mirolka. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
miqul Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Niezłe dziwadełko. :shock: tu jest kilka fotek modelu w skali 1:48 http://www.dogfighter.com/Dornier-Do-335A-Pfeil/0867.html#_self
mirolek Opublikowano 31 Października 2010 Opublikowano 31 Października 2010 Potwierdzam :wink: Widziałem model w locie i bardzo ładnie się prezentuje..... jest szybki i moim zdaniem to groźna broń przeznaczona dla dobrego pilota :-) Mam model tego samolotu w skali 1;72 i bardzo ciekawie sie prezentuje, to chyba pierwsza tak nietypowa konstrukcja w ESA .... gratuluje pomysłu i wykonania. Niestety nie miałem okazji bliżej przyjrzeć się tej konstrukcji na zawodach, dlatego mam kilka pytań: Ile waży całość i na jakim pakiecie latasz? Jak model jest wyważony, tzn czy taki mieszany napęd nie zmienia "tradycyjnego" śc w ESA ? Czy próbowałeś w locie zmieniać trymerem "proporcje" między rozdziałem obrotów przód-tył i czy miało to znaczenie na lot modelu? ms
pelikan1500 Opublikowano 1 Listopada 2010 Autor Opublikowano 1 Listopada 2010 Mirek model waży coś miedzy 420-430g i latam na pakietach 1300mAh i nawet na 1100mAh-25C -11,1V . Wyważenie tak jak w NORMALNEJ ESA czyli 3-4 cm od krawędzi natarcia . Przy połączeniu regulatorów na kabel Y nie mam możliwości regulacji poszczególnych silników a mogłoby to być CIEKAWE :mrgreen: . Silniki GRAUPNER 240 i regulatory Tower Pro -12A .
mirolek Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 Tak przypuszczałem, że połączyłes silniki na Y .... pomyślałem jednak, że przy mocniejszym ciągu od tyłu (regulacji na dwóch niezależnych kanałach) możliwe byłoby ciasne wchodzenie w zakręt lub wywracanie modelu przez skrzydło .... to byłby duży atut w walce 8) ms
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.