Skocz do zawartości

Acro Master w wersji spalinowe (budowa i oblot)


Greg

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W jednym poście kolega podał link do strony niemieckiej na której były zdjęcia Acro Mastera w wersji spalinowej. Od wiosny leżał u mnie w pięknym pudełku Acro Master i jak już się odpowiednio odleżał postanowiłem się nim zająć. Pokrótce, pracowałem popołudniami ponad tydzień i model był gotowy do lotu. Wzmocniłem dziób prętami węglowymi, w miejsce na pakiet wsadziłem zbiornik 150ml Kavan, zastosowałem silnik Thunder Tiger 28 (poj. 4.53cm3) i na początek śmigło 10x4 APC. Gdyby kogoś interesował ten temat mam kilka zdjęć z budowy niestety nie wiem jak je wrzucić w post. Na oblot wybrałem bezwietrzne popołudnie. Ku mojej radości model lata świetnie. Silnik jest trochę za duży ( i troszkę za ciężki), ale ujdzie w tłoku. Nie potrafię latać w pełni 3D więc nie będę się w tej materii wypowiadał. Przy klasycznych figurach akrobacyjnych model spisuje się bardzo poprawnie i przewidywalnie. Sprawdziłem jeszcze śmigła 11x4, 9x6 9x5 i 9x4. Najlepiej latało mi się na śmigle 9x6 i 10x4.

Reasumując jestem bardzo zadowolony z tej przeróbki. Na długi czas będzie to mój ulubiony model. Gdyby ktoś skusił się na taką przeróbkę warto zastanowić się nad silnikiem OS MAX 25 LA. W sklepie www.modele.sklep.pl ceny Thunder Tigera i OS MAX'a 25LA nie wiele się różnią ceną. Pozdrawiam latających jesienią. Greg

Opublikowano

Co do filmu niestety na razie nic nie mogę zamieścić ponieważ przez trzy wieczory latania byłem sam, brak camermana. Następnym razem może kogoś namówię na wspólny wyjazd i nadrobię ten brak.

Co do profanacji każdy lata tym co lubi i co sprawia mu radochę. Tym modelem mogę latać na "kiepskich" lotniskach. Z modelami konstrukcyjnymi muszę jechać na bardziej odległe tereny, a po pracy o tej porze roku jest to niewykonalne, chyba że ktoś lubi latać w nocy. Reasumując, nie przepadam za pracami konstrukcyjnymi częściowo z braku czasu, wolę czas poświęcać na latanie.

Opublikowano

Czemu od razu profanacja model jest porządnie zrobiony, wyglądem nie straszy, osobiście miałem ESa z silnikiem spalinowym do FPV i było b doba konstrukcja.

Greg pamiętaj o zabezpieczeniu modelu przed paliwem, bo elapor wchłania olej jak gąbka, ja w swoim modelu zrobiłem to przeźroczystą taśmą klejącą Firmy Tessa, tylko koniecznie powierzchnię trzeba odtłuścić rozpuszczalnikiem przed pokryciem taśmą.

Opublikowano

Dzięki za informację. Dobrze wiedzieć. Myślałem, że elapor nie chłonie resztek paliwa, ale masz rację, elapor ma wiele "szczelin" które mogą się nasycać niespalonym olejem. Na zdjęciu tego nie widać, ale spaliny odprowadzam rurką igielitową na sam dół golenia koła. Dzięki temu model jest praktycznie cały czas czysty. Jedyne miejsce na którym zbiera się nieco oleju to miejsce przy tłumiku. Niby wszystko jest szczelne, ale zawsze jakaś kropelka poleci. A tak a propos nie wiem dlaczego większość osób krzywi się do zastosowania modeli elaporowych pod napęd spalinowy. Wiem, że to jest nie to co modele konstrukcyjne, za to modele z elaporu świetnie się nadają na naprawdę małe "lotniska". Ich większa odporność na błędy też jest istotna. Tak dla wyjaśnienia też latam modelami konstrukcyjnymi więc mam porównanie. W ostatnią niedzielę jeszcze polatałem. Radocha wielka.

Opublikowano

Wrzucę jeszcze jedno zdjęcie z lotów. W ostatnich dwóch tygodniach latałem cztery razy. Jak na listopad to jestem bardzo zadowolony. W tym modelu na prawdę się zakochałem. Mam nadzieję, że jeszcze wiele godzin mi posłuży.

 

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.