Supersamiec Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 Witam. Niedługo zakupie silnik os max 10 la. Mam pytanie, co dalej. A właściwie kilka pytan: 1) zbiornik paliwa - wiem, ze lepiej kupić, ale jak sam chce zrobić, to: -jaka pojemność zbiornika do silnika os max 10 na 20min spokojnego latania? -materiał dowolny? Dowolne opakowanie plastikowe szczelne, czy jakiś specjalny plastik? -cała armatura rurki itp, w jednych są 2, w innych 3, o co kaman? 2)montaż zbiornika paliwa - o co chodzi z jakimiś poziomami nad pod gaznikiem? 3)w która stronę wsadzić silnik, cylinder góra dół lewo prawo - co powoduje co, wady i zalety rozwiązań? 4)loże drewniane w model wklejone czy takie plastikowe widelki? 5)świeca klipsy itp, czym lepiej to zarzyc? Konkrety 6)w jaki sposób to pluje olejem i którędy? Można zapobiegać jakos? Proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
Jedrula Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 1 200ml powinno wystarczyć, zależy od regulacji - niektóre plastiki są rozpuszczane przez metanol - 2rurki są to doprowadzanie paliwa do silnika i doprowadzanie ciśnienia z tłumika do zbiornika, tankujesz przez przewód doprowadzający paliwo do silnika - 3 rurki tak jak wyżej tyle że tankujesz przez trzecią rurke 2 rozpylacz w gaźniku powinien być na wysokości 2/3 poziomu paliwa po pełnym zatankowaniu 5 - można podłączyć minus zasilania do silnika kablem, a plus za pomocą krokodylka do tego pręcika który wystaje ze świecy - najlepiej i najłatwiej klipsem z akumulatorem np. takim http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=13675 4 łoże obojętnie, zależy od ciebie i konstrukcji modelu, te dostępne w sklepach są łatwiejsze do montażu, wszystkie drewniane części które mogą się kontaktować z paliwem należy zabezpieczyć lakierem caponem 3 jest to bez znaczenia, słyszałem że ustawienie cylindrem w dół może powodować problemy z regulacją, moim zdanie na początek najlepiej cylindrem do góry 6 silnik najczęściej pluje olejem z tłumika, jeśli jest nieszczelny może np. pryskać z pod głowicy, w czasie docierania silnik musi pluć olejem ponieważ zapewnia on silnikowi smarowanie i chłodzenie jeśli silnik podczas docierania pluje olejem z tłumika to oznacza że się na pewno nie zatrze, ogólnie silniki zawsze trochę plują taka ich uroda
Callab Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 200ml powinno wystarczyć Chyba do lotów długodystansowych ;-) Tu masz instrukcję do tego silnika. Przestudiuj ją dokładnie! http://manuals.hobbico.com/osm/10-15-25-25la-manual.pdf Odpowie na wiele pytań. Silnik mocowany świecą do góry jest łatwiejszy w obsłudze, ponieważ wszystkie istotne elementy (świeca, gaźnik, iglica) są łatwo dostępne.
karlem Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 [quote name= części które mogą się kontaktować z paliwem należy zabezpieczyć lakierem caponem I to na nic nie pomoże :evil: Problem w tym, że capon rozpuszcza paliwo naszych silników. Lakier chemoutwardzalny, ew. akrylowy, ale trzeba dobrze wczytać, co to cholerstwo bierze... :? Silnik cylindrem do góry lub w bok - mniejsze szanse na zalanie świecy = mniej utrudniony rozruch... Świeca bierze nie mniej, jak 1A (przy 1,2-1,5 V), więc policz, jaki wydajny akumulatorek potrzebujesz Silnik żarowy konsumuje ca 4 ccm/ccm pojemności/1min... Zbiornik setka styknie... A, tak wogóle, było, i to wielokrotnie, poszukaj... :evil:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.