Skocz do zawartości

Os Max 10 la i co dalej?


Supersamiec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niedługo zakupie silnik os max 10 la. Mam pytanie, co dalej. A właściwie kilka pytan:

1) zbiornik paliwa - wiem, ze lepiej kupić, ale jak sam chce zrobić, to:

-jaka pojemność zbiornika do silnika os max 10 na 20min spokojnego latania?

-materiał dowolny? Dowolne opakowanie plastikowe szczelne, czy jakiś specjalny plastik?

-cała armatura rurki itp, w jednych są 2, w innych 3, o co kaman?

2)montaż zbiornika paliwa - o co chodzi z jakimiś poziomami nad pod gaznikiem?

3)w która stronę wsadzić silnik, cylinder góra dół lewo prawo - co powoduje co, wady i zalety rozwiązań?

4)loże drewniane w model wklejone czy takie plastikowe widelki?

5)świeca klipsy itp, czym lepiej to zarzyc? Konkrety

6)w jaki sposób to pluje olejem i którędy? Można zapobiegać jakos?

Proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 200ml powinno wystarczyć, zależy od regulacji

- niektóre plastiki są rozpuszczane przez metanol

- 2rurki są to doprowadzanie paliwa do silnika i doprowadzanie ciśnienia z tłumika do zbiornika, tankujesz przez przewód doprowadzający paliwo do silnika

- 3 rurki tak jak wyżej tyle że tankujesz przez trzecią rurke

2 rozpylacz w gaźniku powinien być na wysokości 2/3 poziomu paliwa po pełnym zatankowaniu

5 - można podłączyć minus zasilania do silnika kablem, a plus za pomocą krokodylka do tego pręcika który wystaje ze świecy

- najlepiej i najłatwiej klipsem z akumulatorem np. takim http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=13675

4 łoże obojętnie, zależy od ciebie i konstrukcji modelu, te dostępne w sklepach są łatwiejsze do montażu, wszystkie drewniane części które mogą się kontaktować z paliwem należy zabezpieczyć lakierem caponem

3 jest to bez znaczenia, słyszałem że ustawienie cylindrem w dół może powodować problemy z regulacją, moim zdanie na początek najlepiej cylindrem do góry

6 silnik najczęściej pluje olejem z tłumika, jeśli jest nieszczelny może np. pryskać z pod głowicy, w czasie docierania silnik musi pluć olejem ponieważ zapewnia on silnikowi smarowanie i chłodzenie jeśli silnik podczas docierania pluje olejem z tłumika to oznacza że się na pewno nie zatrze, ogólnie silniki zawsze trochę plują taka ich uroda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

200ml powinno wystarczyć

Chyba do lotów długodystansowych ;-)

 

Tu masz instrukcję do tego silnika. Przestudiuj ją dokładnie!

 

http://manuals.hobbico.com/osm/10-15-25-25la-manual.pdf

 

Odpowie na wiele pytań.

 

Silnik mocowany świecą do góry jest łatwiejszy w obsłudze, ponieważ wszystkie istotne elementy (świeca, gaźnik, iglica) są łatwo dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name= części które mogą się kontaktować z paliwem należy zabezpieczyć lakierem caponem

:(

 

I to na nic nie pomoże :evil:

Problem w tym, że capon rozpuszcza paliwo naszych silników.

Lakier chemoutwardzalny, ew. akrylowy, ale trzeba dobrze wczytać, co to cholerstwo bierze... :?

 

Silnik cylindrem do góry lub w bok - mniejsze szanse na zalanie świecy = mniej utrudniony rozruch...

Świeca bierze nie mniej, jak 1A (przy 1,2-1,5 V), więc policz, jaki wydajny akumulatorek potrzebujesz :P

 

Silnik żarowy konsumuje ca 4 ccm/ccm pojemności/1min... Zbiornik setka styknie...

 

A, tak wogóle, było, i to wielokrotnie, poszukaj... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.