Skocz do zawartości

MPX Cockpit SX


hubert_tata

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może od początku.

Do tej pory miałem Hitec Flash5 i w zasadzie niczego poza pamięcią modeli mu nie brakowało.

Jednak niedawno zobaczyłem MX16 Graupnera i zachciało mi się zmiany sprzętu.

Co mi się spodobało w tym nadajniku?

Zmiana kanałów z menu :D

Niby nic, ale dla mnie spory plus (jestem modelarskim samoukiem i przez głupotę w każdym modelu mam kwarc na inną częstotliwość).

Co spowodowało, że nie kupiłem Graupnera?

Tylko niemieckie menu.

Ale skoro ktoś robi nadajniki z taką funkcją, to nic prostszego poszukać innego producenta.

No i mam MPX Cockpit SX.

Podobny do Graupnera, chyba z gorszym menu, ale też ma funkcję wyboru kanału z menu (a to miało być najważniejsze).

Tylko dałem plamę - sprzedałem nadajnik syna (MPX Pico) i znowu nie jesteśmy z synem kompatybilni (inne kanały są przyporządkowane do funkcji w Hitec, który odziedziczył po mnie syn, a inne są w moim nowym Multiplexie).

Więc nadal nie polatamy tymi sammymi modelami bez zmiany wtyczek w odbiornikach :evil:

Opublikowano

Pozwoliłem sobie Hubercie wyodrębnić twój post z tamtego tematu i zalożyc nowy :)

 

 

Wracając do sedna sprawy.

 

Nie wiem jak w MPX ale w mojej MC-19 mam możliwość przypisania sobie wedle upodobania kolejność kanałów w danym modelu. czyli wybeiram np. Model pierwszy

 

parametry jakei mu ustawiam to.

 

MODE 1-4 w którym latam np.2

Ilość serw w płacie

Rodzaj statecznika

kolejność kanałów moge zostawić standardowe dla graupnera, albo pozmieniać ze np. pierwszy kanał standardowy to GAZ i będzie przypisany do 3 wyjścia odbiornika czyli pierwszy staje się trzecim :)

 

 

Takei rozwiązanie sprawiło bye nie miał bys niekompatybilności z Hickiem :) J atak latałem z kolega jego modelem, mało tego nawet ZBIGowym EasyGliderem :)

 

 

Druga sprawa może to tylko moje widzi misię ale Pulpitowa aparaturka to bajer :) nie umiał bym chyba już latac kciukami ( jak to się człowiek szybko przyzwyczaja do lepszego), ty masz chyba możliwość wyboru między tymi dwoma rodzajami :)

Opublikowano

W sumie dobrze, że to umieściłeś w nowym wątku.

Sam nie bardzo mam czas bawić się tym nadajnikiem, a pewnie jest w nim sporo "ukrytych" możliwości.

Być może inni użytkownicy coś ciekawego podpowiedzą.

 

Niestety raczej nie ma dowolnego przyporządkowania kanałów o którym piszesz (na razie nic takiego nie znalazłem w instrukcji).

Opublikowano

nie wiem jak wy ale dla meni to podstawa pulpitowa aparaturka :)

 

Odkąd na MC polatałem i ostatnie moje loty mi to udowodniły 47:45 minut lotu na zboczu bez lądowania, silny wiatr ja tylko w podkoszylce i polarze:) Zmarzłem ale była wielka rywalizacja więc nie lądowałem tylko rękawy naciągnołem na palce przykrywając drążki i już ręce nia grabiały, a kolega mial z tym problem co latał Eclipsem :)

 

Ogólnei powiem tak MC-19 niema dl amnie braków ma wszystk oco potrzeba a nawet więcej :)

Opublikowano
dla mnie podstawa w nadajniku jaki bym kupowal to możliwosc dowolnego przypisania mode od 1 do 4, no oczywiscie na inne funkcje tez bym zwrócil uwage

To jest tutaj bardzo proste.

Z menu wybiera się mode (chyba wszystkie możliwe kombinacje) i potem bez otwierania nadajnika kręcąc odpowiednimi śrubkami z tyłu nadajnika włącza/wyłącza grzechotkę i centrowanie dla odpowiednich drążków (oraz siłę naciągu centrowania).

Kupując to radio nie wiedziałem, że oprócz ciekawych funkcji elektronicznych ma takie ułatwienia w mechanice drążków :shock:

 

Jak zauważył Motyl aparatura jest uniwersalna: dodatkowe kanały mogą być obsługiwane z góry (pulpit), jak i z dołu jak np w Opticu.

W komplecie jest 4 rodzaje drążków w tym są też specjalne drążki pulpitowe (długie, ergonomczne wajchy :D ).

Cena jest niższa od MC19, więc pewnie nadajnik musi mieć jakieś ograniczenia :D

Opublikowano

Ponieważ otrzymałem pytanie o możliwości tego nadajnika, a sam niewiele mogę jeszcze o tym napisać (brak czasu na eksperymenty), to daję link do tzw flowchart po niemiecku i angielsku:

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/t_cockpit_sx_flowchart_v1%20d_gb.pdf

Menu w nadajniku jest przełączalne: niemieckie i angielskie :D

 

Co do instrukcji, to jest załączona w języku polskim zarówno do nadajnika, jak i odbiornika (to nie takie dziwne, bo odbiornik ma też ciekawe możliwości, np zliczanie błędów i późniejsze powiadamianie o tym :roll: )

Opublikowano

Ktoś wspomniał, że to radio ma wygląd Fiata 125 :)

 

Faktycznie jest specyficzne, ale to czy się podoba, to jednak kwestia gustu.

W każdym razie w rzeczywistości sprawia lepsze wrażenie niż na zdjęciach.

Może to kwestia sporego ciężaru, a może jakości plastików - wyglądają naprawdę dobrze.

Najgorsze są te naklejki imitujące karbon :(

 

To co mi się spodobało: ustawianie częstotliwości z menu

sx1.JPG

 

Widok z boku: dźwigienki suwakowe dostępne z góry i z dołu (słabo widać te na czarnym tle), w rogach przyciski momentowe: można do nich przypisać np gaszenie silnika, albo zaprogramowaną figurę akrobacji :shock: (nie wiem co to, ale ma pomagać w jakichś figurach autorotacyjnych), oraz antena w pozycji transportowej

sx2.JPG

 

Z przodu zamykana klapka dostepu do gniazda ładowania/serwisu:

sx4.JPG

 

Od spodu widać ergonomiczne kształty (nadajnik super leży w dłoniach) i kluczyk do przełączania naciągu i terkotek dla drążków w różnych MODE; widać też dźwigienki suwakowe:

sx3.JPG

 

PS Radio ma timer czasu pracy. Mam już tam 7 godzin :shock:

A nadal nie znam wielu funkcji. Trudno zresztą testować nadajnik na sucho, gdy nie ma realnej potrzeby i możliwości sprawdzenia w modelu.

Opublikowano
Trudno zresztą testować nadajnik na sucho, gdy nie ma realnej potrzeby i możliwości sprawdzenia w modelu.

 

Nie... to nie jest trudne.... tylko nie możliwe.... :lol:

 

Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da... :cry:

Opublikowano
Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da...

Chyba, że masz Futabę :D. Tam można sprawdzić działanie wszystkich funkcji, kanałów i serw bez odbiornika i modelu.
Opublikowano

Hubert :) wygląd nei jest najważneijszy tylok ergonomia :) Dokup sobie pulpit to się przekonasz że wszystkei przelaczniki będiz esz bezstresowo w locie używał :), bo będiz esz miał ręce uwolnione od kurczowego trzymania aparatury :)

 

 

MarekJ jak w futabii się to testuje ??

Opublikowano
Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da...

Chyba, że masz Futabę :D. Tam można sprawdzić działanie wszystkich funkcji, kanałów i serw bez odbiornika i modelu.

 

 

 

mówisz o funcji servo test...

Mozna jej użyć do sprawdzenia ale nie ma to jak machanie sterami w modelu...

Opublikowano

Masz rację. Ale jak kombinuję coś z miksami to wystarczy mi servo test. Jak wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami to dopiero na modelu ustawiam praktycznie tylko wielkości wychyleń czy stopień zmiksowania. To jest naprawdę bardzo wygodne.

Opublikowano

Coś musi być w tych Futabach :D

Tylko od którego modelu to prawdziwe coś się zaczyna ?

 

Nie zapominajmy o cenie, to najtańszy Multiplex, pomijając nieskomputeryzowanego Pico i poprzedni model Cockpita.

W dodatku pewna część ceny przypada na syntezę :?

Opublikowano

Obecnie latam na 9c i na inne radio bym tego nie zmienił...

No chyba że 14MZ... ale obawiam sie oprogramowania Microsoftu...

Ciekawe co dzieje sie z modelem po wystąpieniu blue screen'a?

Opublikowano
Niestety inny poziom cenowy :(

Przemek, a co myślisz o takim JR PCM 9X vII

Ostatnio jakoś tanieje, czy można to porównac do Twojej Futaby ?

 

 

Sprzęt praktycznie z tej samej półki co FF9.

Od zakupu tego radia odstraszyła mnie potrzeba zakupu odbiorników, kwarców firmy JR... Od ładnych kilku lat latam na futabie więc w tak długim okresie stałem sie posiadaczem niezłej kolekcji odboirników, kwarców itp. Wymiana tego całego sprzetu na kompatybilny z JR'em jest nie uzasadniona choćby z ekonomicznego punktu widzenia.

Opublikowano
dodam że do Graupnera/JR pasują kwarce takie jak do Hicka :)

 

 

Bałbym się latać na nie oryginalnych kwarcach...

Na kwarcach nie należy oszczędzać... Przecież tu chodzi o bezpieczeństwo!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.