Jump to content

MPX Cockpit SX


hubert_tata

Recommended Posts

Może od początku.

Do tej pory miałem Hitec Flash5 i w zasadzie niczego poza pamięcią modeli mu nie brakowało.

Jednak niedawno zobaczyłem MX16 Graupnera i zachciało mi się zmiany sprzętu.

Co mi się spodobało w tym nadajniku?

Zmiana kanałów z menu :D

Niby nic, ale dla mnie spory plus (jestem modelarskim samoukiem i przez głupotę w każdym modelu mam kwarc na inną częstotliwość).

Co spowodowało, że nie kupiłem Graupnera?

Tylko niemieckie menu.

Ale skoro ktoś robi nadajniki z taką funkcją, to nic prostszego poszukać innego producenta.

No i mam MPX Cockpit SX.

Podobny do Graupnera, chyba z gorszym menu, ale też ma funkcję wyboru kanału z menu (a to miało być najważniejsze).

Tylko dałem plamę - sprzedałem nadajnik syna (MPX Pico) i znowu nie jesteśmy z synem kompatybilni (inne kanały są przyporządkowane do funkcji w Hitec, który odziedziczył po mnie syn, a inne są w moim nowym Multiplexie).

Więc nadal nie polatamy tymi sammymi modelami bez zmiany wtyczek w odbiornikach :evil:

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pozwoliłem sobie Hubercie wyodrębnić twój post z tamtego tematu i zalożyc nowy :)

 

 

Wracając do sedna sprawy.

 

Nie wiem jak w MPX ale w mojej MC-19 mam możliwość przypisania sobie wedle upodobania kolejność kanałów w danym modelu. czyli wybeiram np. Model pierwszy

 

parametry jakei mu ustawiam to.

 

MODE 1-4 w którym latam np.2

Ilość serw w płacie

Rodzaj statecznika

kolejność kanałów moge zostawić standardowe dla graupnera, albo pozmieniać ze np. pierwszy kanał standardowy to GAZ i będzie przypisany do 3 wyjścia odbiornika czyli pierwszy staje się trzecim :)

 

 

Takei rozwiązanie sprawiło bye nie miał bys niekompatybilności z Hickiem :) J atak latałem z kolega jego modelem, mało tego nawet ZBIGowym EasyGliderem :)

 

 

Druga sprawa może to tylko moje widzi misię ale Pulpitowa aparaturka to bajer :) nie umiał bym chyba już latac kciukami ( jak to się człowiek szybko przyzwyczaja do lepszego), ty masz chyba możliwość wyboru między tymi dwoma rodzajami :)

Link to comment
Share on other sites

W sumie dobrze, że to umieściłeś w nowym wątku.

Sam nie bardzo mam czas bawić się tym nadajnikiem, a pewnie jest w nim sporo "ukrytych" możliwości.

Być może inni użytkownicy coś ciekawego podpowiedzą.

 

Niestety raczej nie ma dowolnego przyporządkowania kanałów o którym piszesz (na razie nic takiego nie znalazłem w instrukcji).

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak wy ale dla meni to podstawa pulpitowa aparaturka :)

 

Odkąd na MC polatałem i ostatnie moje loty mi to udowodniły 47:45 minut lotu na zboczu bez lądowania, silny wiatr ja tylko w podkoszylce i polarze:) Zmarzłem ale była wielka rywalizacja więc nie lądowałem tylko rękawy naciągnołem na palce przykrywając drążki i już ręce nia grabiały, a kolega mial z tym problem co latał Eclipsem :)

 

Ogólnei powiem tak MC-19 niema dl amnie braków ma wszystk oco potrzeba a nawet więcej :)

Link to comment
Share on other sites

dla mnie podstawa w nadajniku jaki bym kupowal to możliwosc dowolnego przypisania mode od 1 do 4, no oczywiscie na inne funkcje tez bym zwrócil uwage

To jest tutaj bardzo proste.

Z menu wybiera się mode (chyba wszystkie możliwe kombinacje) i potem bez otwierania nadajnika kręcąc odpowiednimi śrubkami z tyłu nadajnika włącza/wyłącza grzechotkę i centrowanie dla odpowiednich drążków (oraz siłę naciągu centrowania).

Kupując to radio nie wiedziałem, że oprócz ciekawych funkcji elektronicznych ma takie ułatwienia w mechanice drążków :shock:

 

Jak zauważył Motyl aparatura jest uniwersalna: dodatkowe kanały mogą być obsługiwane z góry (pulpit), jak i z dołu jak np w Opticu.

W komplecie jest 4 rodzaje drążków w tym są też specjalne drążki pulpitowe (długie, ergonomczne wajchy :D ).

Cena jest niższa od MC19, więc pewnie nadajnik musi mieć jakieś ograniczenia :D

Link to comment
Share on other sites

Ponieważ otrzymałem pytanie o możliwości tego nadajnika, a sam niewiele mogę jeszcze o tym napisać (brak czasu na eksperymenty), to daję link do tzw flowchart po niemiecku i angielsku:

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_anleitungen/t_cockpit_sx_flowchart_v1%20d_gb.pdf

Menu w nadajniku jest przełączalne: niemieckie i angielskie :D

 

Co do instrukcji, to jest załączona w języku polskim zarówno do nadajnika, jak i odbiornika (to nie takie dziwne, bo odbiornik ma też ciekawe możliwości, np zliczanie błędów i późniejsze powiadamianie o tym :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Ktoś wspomniał, że to radio ma wygląd Fiata 125 :)

 

Faktycznie jest specyficzne, ale to czy się podoba, to jednak kwestia gustu.

W każdym razie w rzeczywistości sprawia lepsze wrażenie niż na zdjęciach.

Może to kwestia sporego ciężaru, a może jakości plastików - wyglądają naprawdę dobrze.

Najgorsze są te naklejki imitujące karbon :(

 

To co mi się spodobało: ustawianie częstotliwości z menu

sx1.JPG

 

Widok z boku: dźwigienki suwakowe dostępne z góry i z dołu (słabo widać te na czarnym tle), w rogach przyciski momentowe: można do nich przypisać np gaszenie silnika, albo zaprogramowaną figurę akrobacji :shock: (nie wiem co to, ale ma pomagać w jakichś figurach autorotacyjnych), oraz antena w pozycji transportowej

sx2.JPG

 

Z przodu zamykana klapka dostepu do gniazda ładowania/serwisu:

sx4.JPG

 

Od spodu widać ergonomiczne kształty (nadajnik super leży w dłoniach) i kluczyk do przełączania naciągu i terkotek dla drążków w różnych MODE; widać też dźwigienki suwakowe:

sx3.JPG

 

PS Radio ma timer czasu pracy. Mam już tam 7 godzin :shock:

A nadal nie znam wielu funkcji. Trudno zresztą testować nadajnik na sucho, gdy nie ma realnej potrzeby i możliwości sprawdzenia w modelu.

Link to comment
Share on other sites

Trudno zresztą testować nadajnik na sucho, gdy nie ma realnej potrzeby i możliwości sprawdzenia w modelu.

 

Nie... to nie jest trudne.... tylko nie możliwe.... :lol:

 

Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da...

Chyba, że masz Futabę :D. Tam można sprawdzić działanie wszystkich funkcji, kanałów i serw bez odbiornika i modelu.
Link to comment
Share on other sites

Hubert :) wygląd nei jest najważneijszy tylok ergonomia :) Dokup sobie pulpit to się przekonasz że wszystkei przelaczniki będiz esz bezstresowo w locie używał :), bo będiz esz miał ręce uwolnione od kurczowego trzymania aparatury :)

 

 

MarekJ jak w futabii się to testuje ??

Link to comment
Share on other sites

Wszystkie funkcje swojego radia poznasz dopiero wtedy gdy podłączysz serwa do sterów....

Inaczej sie nie da...

Chyba, że masz Futabę :D. Tam można sprawdzić działanie wszystkich funkcji, kanałów i serw bez odbiornika i modelu.

 

 

 

mówisz o funcji servo test...

Mozna jej użyć do sprawdzenia ale nie ma to jak machanie sterami w modelu...

Link to comment
Share on other sites

Masz rację. Ale jak kombinuję coś z miksami to wystarczy mi servo test. Jak wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami to dopiero na modelu ustawiam praktycznie tylko wielkości wychyleń czy stopień zmiksowania. To jest naprawdę bardzo wygodne.

Link to comment
Share on other sites

Coś musi być w tych Futabach :D

Tylko od którego modelu to prawdziwe coś się zaczyna ?

 

Nie zapominajmy o cenie, to najtańszy Multiplex, pomijając nieskomputeryzowanego Pico i poprzedni model Cockpita.

W dodatku pewna część ceny przypada na syntezę :?

Link to comment
Share on other sites

Niestety inny poziom cenowy :(

Przemek, a co myślisz o takim JR PCM 9X vII

Ostatnio jakoś tanieje, czy można to porównac do Twojej Futaby ?

 

 

Sprzęt praktycznie z tej samej półki co FF9.

Od zakupu tego radia odstraszyła mnie potrzeba zakupu odbiorników, kwarców firmy JR... Od ładnych kilku lat latam na futabie więc w tak długim okresie stałem sie posiadaczem niezłej kolekcji odboirników, kwarców itp. Wymiana tego całego sprzetu na kompatybilny z JR'em jest nie uzasadniona choćby z ekonomicznego punktu widzenia.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.