Major Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Poruszę ten temat dla chcących cos zmienic w swoich rozrusznikacz lub dla tych co lubią ciągle zapach nitra czy benzyny. Zastanawia mnie to czy taki silnik 3fazowy 1100W powiedzmy, gabarytowo mały poradził by sobie z odpaleniem 20-50ccm ? Chodzi mi o Nm takiego silnika. Mam aktualnie przerobiony rozrusznik przewidziany do 0.90 na przekładni pasowej, daje spokojnie rade 1.20cu. Kosztem obrotów, ale daje rade. Jak ktos ma jakis pomysł na zastosowanie inrunnera lub outrunnera to prosze pisac. Byc moze trzeba się tu kierwoac innymi parametrami wybierając taki silnik do zaadoptowania. Zasilanie to 12V wiec musi to byc eq 3-4S lipol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WoZnY Opublikowano 12 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2010 Silnik 3 fazowy w roli rozrusznika, czemu nie? Jednak cholernie dziwi mnie ta moc. 1100W rozrusznik to powinien sobie poradzić z silnikiem samochodowym do 1l pojemności. Dla Ciebie najważniejsze powinno być jaką prędkość obrotową trzeba nadać silnikowi aby "zaskoczył" oraz jaki moment obrotowy jest potrzebny. Reszta to tylko matematyka. Swoją drogą to taki silnik 3F będzie na pewno sprawniejszy od klasycznego rozrusznika, więc i moc pobierana z akku powinna być mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Chciałem kupic cos gabarytowo pod środek mojego rozrusznika, i okazuje się ze oska w takim silniku ma ok 5mm a moc to wlasnie ok 1000w, Jets to niby odpowiednik silnika 0.30 wiec nie wiem czy taki mocny. Mam juz nawet pomysł na podłaczenie i sterowanie. Wyglada na to ze trzeba bedzie sprobowac , najpier na połaczeniu bezpośrednim a potem ew przez reuduktor ktory juz mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Problemem może być moment obrotowy. Przy silnikach bl bez sensorów, na starcie jest prawie zerowy. Trzeba by spróbować silników z czujnikami halla albo inrunnerów z dużym kv+przekładnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Największy problem w tym, że te 3-fazowe silniki mają znikomy moment startowy, a w rozruszniku aż się prosi starować po przyłożeniu do kołpaka... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.