Major Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Poruszę ten temat dla chcących cos zmienic w swoich rozrusznikacz lub dla tych co lubią ciągle zapach nitra czy benzyny. Zastanawia mnie to czy taki silnik 3fazowy 1100W powiedzmy, gabarytowo mały poradził by sobie z odpaleniem 20-50ccm ? Chodzi mi o Nm takiego silnika. Mam aktualnie przerobiony rozrusznik przewidziany do 0.90 na przekładni pasowej, daje spokojnie rade 1.20cu. Kosztem obrotów, ale daje rade. Jak ktos ma jakis pomysł na zastosowanie inrunnera lub outrunnera to prosze pisac. Byc moze trzeba się tu kierwoac innymi parametrami wybierając taki silnik do zaadoptowania. Zasilanie to 12V wiec musi to byc eq 3-4S lipol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WoZnY Posted November 12, 2010 Share Posted November 12, 2010 Silnik 3 fazowy w roli rozrusznika, czemu nie? Jednak cholernie dziwi mnie ta moc. 1100W rozrusznik to powinien sobie poradzić z silnikiem samochodowym do 1l pojemności. Dla Ciebie najważniejsze powinno być jaką prędkość obrotową trzeba nadać silnikowi aby "zaskoczył" oraz jaki moment obrotowy jest potrzebny. Reszta to tylko matematyka. Swoją drogą to taki silnik 3F będzie na pewno sprawniejszy od klasycznego rozrusznika, więc i moc pobierana z akku powinna być mniejsza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Major Posted November 13, 2010 Author Share Posted November 13, 2010 Chciałem kupic cos gabarytowo pod środek mojego rozrusznika, i okazuje się ze oska w takim silniku ma ok 5mm a moc to wlasnie ok 1000w, Jets to niby odpowiednik silnika 0.30 wiec nie wiem czy taki mocny. Mam juz nawet pomysł na podłaczenie i sterowanie. Wyglada na to ze trzeba bedzie sprobowac , najpier na połaczeniu bezpośrednim a potem ew przez reuduktor ktory juz mam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam P. Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Problemem może być moment obrotowy. Przy silnikach bl bez sensorów, na starcie jest prawie zerowy. Trzeba by spróbować silników z czujnikami halla albo inrunnerów z dużym kv+przekładnia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwazio Posted November 13, 2010 Share Posted November 13, 2010 Największy problem w tym, że te 3-fazowe silniki mają znikomy moment startowy, a w rozruszniku aż się prosi starować po przyłożeniu do kołpaka... :? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.