koszkin Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja też gdzieś mam materiały o Migu 15 , muszę poszukać po powrocie do domu (mam gdzieś na lapku)
Wojteq Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Opublikowano 2 Lutego 2011 Kolejne zdjęcia z przed paru dni. Silnik już dotarł tylko jeszcze czekamy na Kerosene start setup żeby odpalać z samego paliwa. Prace pomału kończymy bo zostało oprawienie instalacji paliwowej i elektronicznej. Postanowiliśmy że po oblocie oddamy go komuś kto profesjonalnie maluje modele ponieważ sami nie mamy dużego doświadczenia a idzie również o wagę modelu. Tylko dalej poszukujemy dobrego materiału zdjęciowego do malowania Zdjęcia:
RobertK Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Model prezentuje się wspaniale... Wojteq nie zapomnij o dotarciu silnika ;D
Wojteq Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 No faktycznie prawie bym zapomniał A w instrukcji pisali że trzeba go docierać minimum 50 godzin przed oblotem XD A potem jeszcze wysłać do przeglądu żeby sprawdzili czy dobrze dotarty :twisted:
Wojteq Opublikowano 7 Marca 2011 Autor Opublikowano 7 Marca 2011 Prace prawie zakończone. Wszystko jest dopasowane i przygotowane. Wystarczy skręcić Póki co jeszcze nie w ostatecznej formie ponieważ musimy "opanować" ten system S-BUS, menadżer sterowania powietrzem i inne elektroniczne nowinki. Jak już wszystkie kable będą w środku i wszystko będzie "sprawne" to składamy go na amen. Problem mamy tylko w wyważeniu. Mianowicie środek ciężkości jest mocno przesunięty do tyłu (do tego stopnia że nie stoi na kołach tylko podpiera się ogonem). Prawdopodobnie trzeba będzie około 1 kg ołowiu dać na dziób... Teraz waży całkiem nieźle bo tylko 8 kg. Przy naszych założeniach model powinien ważyć 11 kg + 1 kg ołowiu, czyli całkiem nieźle. Niestety dochodzi do tego zbiornik paliwa i dymu Czyli masa startowa będzie wynosiła trochę ponad 16 kg... Podczas lądowania powinien ważyć około 13 kg... Więc nie wiem jak to będzie z lataniem Raczej ciężko :rotfl: Do tego środek ciężkości wg. instrukcji powinien być trochę przed podwoziem głównym. Wnioskuję z tego że podczas rozbiegu jak i dobiegu wystarczy mały kamyczek pod przednim kołem i od razu zacznie się "obijanie ogona". Na pewno w miejscu dotykania ogona o ziemie damy jakąś gumę lub coś łagodzącego ale zastanawiałem się nad zrobieniem efektów specjalnych ;D Na ową gumę na ogonie chcę nakleić kawałek tzw. "krzesiwa wojskowego" które można kupić w militarnych sklepach. Wtedy w czasie przytarcia ogona na lotnisku betonowym będzie efekt iskrzenia blachy Zresztą z tego co widziałem to oryginały miały właśnie takie zabezpieczenia na ogonach które były dość mocno wytarte. Wg. mnie było by całkiem widowiskowo Zdjęcia z aktualnego stanu. Niestety zmian nie bardzo widać bo większość jest w środku. Jak będziemy już ostatecznie składać to porobię pare fotek
mecenas Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 Wojciechu, zciągnij sobie taki programik do wyznaczania ŚC http://www.centrumrc.pl/programy-modelarskie-f35/wyznaczanie-srodka-ciezkosci-t81.html i przelicz Limka, może jest gdzieś błąd :crazy: Ja foczkę wg niego ważyłem no i lata.
Wieczu Opublikowano 30 Marca 2011 Opublikowano 30 Marca 2011 http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=12971 http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=12971 Taki o to piekny stoi u nas w Krakowie, może takie malowanko?
Janek Opublikowano 31 Marca 2011 Opublikowano 31 Marca 2011 Co do malowania/historii to bym się nie zastanawiał: http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110219&typ=my&id=my15.txt I wiać na Bornholm z zielonej wyspy
Wojteq Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Obrazek http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=12971 Taki o to piekny stoi u nas w Krakowie, może takie malowanko? Niestety ale to jest 2 miejscowa wersja Raczej nie przerobimy go tak łatwo na "dwumiejscówkę" Co do malowania/historii to bym się nie zastanawiał: http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110219&typ=my&id=my15.txt I wiać na Bornholm z zielonej wyspy Tutaj problem byłby ze zdjęciami które raczej są trudno dostępne, a w obecnym regulaminie zdjęcia to podstawa oceny statycznej. Już się przekonałem że mimo idealnych i potwierdzonych przez AP planów dostaje mało punktów ze względu na małą ilość zdjęć (np. RWD-6 czy Fairey Battle) Póki co namnożyło się problemów także zostawimy go takiego jak jest doklejając jedynie znaki (712 czyli naszego pierwotnego założenia z muzeum). Myślę że jako pełna makieta będzie gotowy za rok. Znajdziemy przez ten czas odpowiedni egzemplarz i dokumentacje do niego. Wtedy skupimy się na malowaniu i szczegółach. Póki co chcemy go ulotnić i przez ten sezon muszę się w niego porządnie wlatać. Niestety na chwilę obecną jesteśmy uziemieni ze względu na awarie menagera zasilania. Prawdopodobnie sfajczył się jeden z 3 regulatorów napięcia z niewiadomych jeszcze przyczyn... W poniedziałek menager został odesłany do serwisu i zobaczymy jak to będzie dalej. Ale mimo wszystko sprawdziliśmy całą resztę i wstępnie ustawiliśmy Kabli i różnorakich przewodów jest co niemiara więc ciężko to trochę ogarnąć Wyważenie też wstępnie gotowe i zostaje tylko wkleić ołów na dziób. Niestety około 1,3 kg ołowiu musimy dołożyć :/ Więc bez paliwa będzie ważył w granicach 14 kg... Z paliwem i dymem 18 kg... Nie wiem jak ta cegła poleci ale liczę na silniczek który chodzi wręcz idealnie Oczywiście przed odpalaniem nie chciało nam się go wyciągać odrazu na zewnątrz więc wystawiliśmy tylko na wszelki wypadek ogon przez okno Dobrze że tak zrobiliśmy bo nim zdążyliśmy wszystko ogarnąć to silnik wyświetlił na ekraniku "Kerosene Start" i zaczął procedurę rozruchu Szkoda tylko że niczego nie mieliśmy na uszach bo jak dałem pełen gaz tak huczało jak byśmy prawdziwą ruską maszynę odpalali w domu ;D Także wszystko jest ok, czekamy na powrót "powerboxa" i w końcu oblot Parę zdjęć jeszcze w "nieładzie" A tak mniej więcej wyglądało odpalanie silnika (Na zdjęciach test pompy do dymu) Nawet pilot już siedzi Tyle że nie przymocowany
Nebeb Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 No no, zapiera dech w piersiach, elektroniki tyle tam napakowane że miejsca już nie ma. A tak z ciekawości ile cię kosztował cały model z wyposażeniem (o ile można wiedzieć) ??
Wojteq Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 No no, zapiera dech w piersiach, elektroniki tyle tam napakowane że miejsca już nie ma. A tak z ciekawości ile cię kosztował cały model z wyposażeniem (o ile można wiedzieć) ?? Pewnie że można ale te ceny trochę przerażają Samolot - 1690$ Podwozie - 1240$ Specjalny zbiornik do miga (3,2 litra) - 199$ Silnik - 1590€ Kero StartUp system - 145€ Fod screen - 50€ Pompa dymu - 179€ Menager sterowania podwoziem - 500$ Pilot - 50$ Powerbox (ten zepsuty :/ ) - 1874 PLN Kable, wtyki, programator itp. (S-BUS) - około 1000 PLN Serwa (S-BUS) - około 2500 PLN + cała masa pierdół takich jak wężyki, zaworki, filtry, zabezpieczenia itp. Więc sądzę że całość w sumie mieści się w granicach 25 000 - 30 000 PLN A przed chwilą ostatecznie ważyliśmy model i wyszło że bez paliwa ma 15 kg (grubnie w oczach ). Tak więc masa startowa to około 19 kg... Pytanie czy za tą cenę jeszcze poleci :rotfl:
Nebeb Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 25-30 tysięcy PLN. robi wrażenie ogrom włożonych pieniędzy w samolot, ale coś za coś, mam nadzieje że oblot będzie udokumentowany filmikiem wrzuconym na forum !!!. Ps. Skąd ty bierzesz pieniądze na takie drogie samoloty ?
Wojteq Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Mam dobrego sponsora Czyli ojca który sam mnie w to wciągnął :rotfl: W zasadzie to jemu wszystko zawdzięczam i bez niego nie osiągnąłbym pewnie niczego :oops: Także ja tu jestem nikim i to On powinien zbierać pochwały
Nebeb Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 I co wrócił już POWERBOX ?. Kiedy oblot ?
Geralt Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Mam dobrego sponsora Czyli ojca który sam mnie w to wciągnął :rotfl: W zasadzie to jemu wszystko zawdzięczam i bez niego nie osiągnąłbym pewnie niczego :oops: Także ja tu jestem nikim i to On powinien zbierać pochwały Tatę, który przecież sam jako modelarz osiągnął bardzo wiele. A Wojtek to wspaniale kontynuuje i wcale nie jest nikim.
Wojteq Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Tatę, który przecież sam jako modelarz osiągnął bardzo wiele. Jak najbardziej potwierdzam I co wrócił już POWERBOX ?. Kiedy oblot ? Okazało się, że z Niemiec poszedł dalej do Japonii Ponieważ to w ogóle pierwszy raz że coś takiego się stało i prawdopodobnie Futaba chce zbadać sprawę. Natomiast firma RC Skorpion zachowała się bardzo uczciwie i przyślą nam nowego powerboxa póki co bez opłaty. Tamten jak wróci to rozliczymy wszystkie należności (jeśli nie uznają gwarancji). Wg. mnie jest to najlepszy internetowy sklep modelarski w Polsce także polecam Jeśli chodzi o postępy w pracy to jestem na etapie "oklejania" folią samoprzylepną Wydrukowaliśmy w skali szachownice i numery które po prostu naklejamy Brakuje nam tylko napisów eksploatacyjnych których nie ma na tym egzemplarzu w muzeum. Powinny być ale jak się okazało mechanicy przy "odmładzaniu" samolotu po prostu je olali... Zdecydowaliśmy się że nie będziemy go teraz malować żeby nie dodawać wagi. Jeśli będzie dobrze latał to dopiero zaczniemy się zastanawiać nad kamuflażem. Jak model będzie gotowy do lotu wstawię ostateczne zdjęcia i może jak się uda film z odpalania silnika Oblot planujemy jeszcze przed świętami :rotfl:
koszkin Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Z niecierpliwością czekam na oblot tego cuda
Wojteq Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Praktycznie finał Teraz tylko dorabianie szczegółów takich jak wymalowanie wewnętrznych części modelu czyli wlotu "rury", klap, podwozia i hamulców. Zostają też karabiny, antena itp. Ale to wszystko już po oblocie. Pozostaje nam czekać na powerboxa i pogodę
Nebeb Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Jestem pełny podziwu, samolot naprawdę świetny,piękny. Z niecierpliwością czekamy na oblot i filmiki !!. Ale na prawym skrzydle są dwa "garbki" (nie wiem jak to nazwać) a na lewym tylko jeden czy tak ma być ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.